Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fastsætter jeg rengøringsfirma priser?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesamme, jeg har lige start  et rengøringsfirma. Jeg ved ikke rigtig hvordan skal jeg fastsætte de forskellige priser. Jeg har tænkte mig med 210 kr. for privat og 230kr. for ervhers... Hvad synes I? Og hvordan skal jeg finde kunder?

Jeg glæder mig at høre fra jer...

Med Venlig Hilsen

Lorraine

Fra Esbjerg
Tilmeldt 24. Dec 07
Indlæg ialt: 198
Skrevet kl. 21:25

Jeg går ud fra at 210 og 230 kr. er i timen! Det er meget billigt, jeg syntes helt klart du skal op på omkring 300 ex moms +-

Med hensyn til at finde kunder er der meget man kan gøre, bla. lave salgsbrev til de kundeemner du ønsker, og husk at ringe først. Så ved du hvem att. personen er.

HUSK også at ringe og følge op på det fremsendte. (ja jeg ved det godt, det tager tid)  Men at bygge et firma op tager tid!

Husk også adwords (reklamer på google)

God søndag

Allan

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:34

Hej

Regn med 50 kr i timen - og så er jeg iøvrigt din første kunde

4 timer hver fredag formiddag Smile

mvh

jesper

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:00

Hej Lorraine

Undersøg hvad dine konkurrenter tager og hvad de tilbyder. Hvilken opfattelse af dit "produkt" ønsker du at sende? F.eks. Miljøvenlig/grøn, billig eller rykker ud med kort varsel.

Det giver dig en ide om, hvor du ønsker ligge prismæssigt i forhold til dine konkurrenter.

Venlig hilsen

Kamilla

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 00:03

Hey Lorraine!

Det er nok sjældent at man hjælper konkurrenter op, men jeg vil alligevel gerne hjælpe dig lidt.
Dengang jeg startede, kunne jeg få grå hår af at søge info omkring priser og kunder, uden at finde svarene.

Men sådan skal det ikke være :)

Mht. til timelønnen, skal du altid huske dette regnestykke:

(timeløn + arbejdstimer) + beløb til dækning af øvrige omkostninger + fortjeneste

Timelønnen kan der ikke røres ved, da branchen har en overenskomstmæssig mindsteløn. Alle rengøringsfirmaer, der aflønner lovligt, aflønner rengøringsassistenterne med mindsteløn. Derfor, kan der ikke ske prisregulering nedad, gennem timelønnens størrelse.

Fortjenesten beregnes som et tillæg til hver arbejdstime.

Øvrige omkostninger omfatter alle andre omkostninger end lønudgiften.

Hvis du fx. skal ud og rengøre en lejlighed på 100 kvm, så skal du kunne vudere tiden det tager, at rengøre en lejlighed på 100 kvm. I vores tilfælde er det 2 timer.

Dvs. der skal være en medarbejder på i 2 timer, som bliver aflønnet med ca. 120 i timen, + feriepenge, atp, forsikring osv. ca. 150 - 160 kr i timen.

Derudover har du øvrige omkostninger som er rengøringsmidler, forsikringer osv. prøv regn lidt på hvad det vil koste dig pr. time ca.

Lad os antage det løber op i ca. 180 kr, så skal du sætte fortjenesten oveni. Så skal du spørge dig selv, hvor kostbar din tid i virkeligheden er? Om den er 15 kr værd, eller 150 kr.

En ganske Københavnerfirma, tager ca. 230 kr + moms for en alm kontorrengøring pr. time.

Fra Dragør
Tilmeldt 26. Aug 09
Skrevet kl. 00:02

Hej Qasem, jeg vil sige tusind tak for informationer. Det er megt sjældent at konkurenter hjælper, men du har bare sød. Jeg håber at det går fint med dit firma og jeg ønsker dig de bedste i fremtiden...

MVH. Lorraine

Fra Dragør
Tilmeldt 26. Aug 09
Skrevet kl. 00:06

Hvis du synes at man kan betale timeløn, feriepenge, atp og forsinkring med 50kr./time, så bliver du min første kundeWink

Fra Dragør
Tilmeldt 26. Aug 09
Skrevet kl. 00:12

Tak Allan, Jeg skal nok prøve...

mvh. Lorraine

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)