Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Click, pay and read - ebog på nettet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære forum,

Det glæder mig at sådan et forum eksisterer til gensidig hjælp, og jeg vil kaste mig ud i det  i for at få nogle råd fra jer.

Jeg udgav for nogle år siden en bog, som jeg nu ønsker at gøre tilgængelig på nettet som en pdf-fil.

Jeg har set på diverse drm-software, men så raffineret (og omkostningsfuldt) behøver det nu ikke være, som de jeg har set på-

Hensigten er at man kan downloade bogen fra nettet ved at betale for den. 

Kan man få en simpel (og billig) betalingsløsning på sin hjemmeside, der sørger for at frigive bogen når betaling er sket? Kan man fx også lade læseren   låne den i 30 dage, hvorefter der så anmodes om betaling inden den udløber? Ligesom med de her sens trial-softwares, der beder om en en registrering?

Hvad er en simpel løsning hertil?

Kh Asgar

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 17:52

Hej Asgar

En rigtig simpel løsning er at anvende paypal og lave et par sider på din hjemmeside, henholdsvis til at sælge bogen og efterfølgende dowlnloade den.

Du kan se et eksempel på dette her: www.nyhedsbrevetsabc.dk  hvor jeg indtil videre bruger denne løsning.
Det er gratis at oprette en paypal konto og nemt at håndtere i en lille skala.

En mere avanceret model må være at have en lille smagsprøve de kan hente lidt lige som Thorborgs lighversion af E-pusher.  Et rigtig godt system til dette kan du inden længe få hos www.cygnet.dk . Se efter "cygpdf". Det er ganske enkelt et skide godt setup.

kh.
Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 18:31

Hej Asgar og velkommen til,

Som du selv nævner er der en hel del omkostningsfulde og raffinerede systemer derude. Vi jagtede selv et simpelt og mest af alt billigt system som kunne forhandle vøres e-bog om tatoveringer.

Derfor fik vi tilpasset et opensource cms, med lidt plugins etc. og vi er i dag utroligt glade for det. Systemet benytter pt. paypal, men vi tager snart imod dankort fra epay. Systemet tillader at man kan downloade en light "gratis" bog og derefter udsende en serie autoresponder mails. Ligeledes gør systemet filen automatisk tilgængelig efter betaling, i entet x antal dage eller x antal tilladte downloads.

Hvis det lyder som noget du kan bruge, så kan vi evt. lave en lignende opsætning til dig for et engangsbeløb, uden løbende månedlige eller årlige betalinger (som de fleste drm systemer).

Skriv en privat besked hvis det kunne være interessant.

Mvh

Janus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:40
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 18:41

Hvad med Brian Brandts, Myll.dk? Det virker som værende lige det du leder efter.

- Han er også på Amino :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:36

www.e-junkie.com er lavet præcis til ebøger og har integreret paypal. Tror faktisk det er gratis - de tager bare en fee.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)