Kære forum, Det glæder mig at sådan et forum eksisterer til gensidig hjælp, og jeg vil kaste mig ud i det i for at få nogle råd fra jer. Jeg udgav for nogle år siden en bog, som jeg nu ønsker at gøre tilgængelig på nettet som en pdf-fil. Jeg har set på diverse drm-software, men så raffineret (og omkostningsfuldt) behøver det nu ikke være, som de jeg har set på- Hensigten er at man kan downloade bogen fra nettet ved at betale for den. Kan man få en simpel (og billig) betalingsløsning på sin hjemmeside, der sørger for at frigive bogen når betaling er sket? Kan man fx også lade læseren låne den i 30 dage, hvorefter der så anmodes om betaling inden den udløber? Ligesom med de her sens trial-softwares, der beder om en en registrering? Hvad er en simpel løsning hertil? Kh Asgar
|
Hej Asgar
En rigtig simpel løsning er at anvende paypal og lave et par sider på din hjemmeside, henholdsvis til at sælge bogen og efterfølgende dowlnloade den.
Du kan se et eksempel på dette her: www.nyhedsbrevetsabc.dk hvor jeg indtil videre bruger denne løsning.
Det er gratis at oprette en paypal konto og nemt at håndtere i en lille skala.
En mere avanceret model må være at have en lille smagsprøve de kan hente lidt lige som Thorborgs lighversion af E-pusher. Et rigtig godt system til dette kan du inden længe få hos www.cygnet.dk . Se efter "cygpdf". Det er ganske enkelt et skide godt setup.
kh.
Sophie