Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt begynderhjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg leger lidt med tanken om at starte et investeringsselskab, hvor jeg hovedsageligt vil opkøbe ejendomme og grunde.  Ideen er at finde investore til at finansiere opkøb af ejendomme.

Er der nogen foretrukken selskabsform at vælge her (måske skal det være en speciel form??) Herudover er jeg interesseret i at vide hvilke love/regler osv. jeg skal være obs på? (det skal jo gerne være en legal forretning)

Jeg er helt grøn på dette område, så jeg undskylder på forhånd hvis det er banale spørgsmål, men i kan sikkert spare mig for mange timer, hvis i vil hjælpe :)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 18:05

I betragtning af, som du selv skriver, at "du er helt grøn på dette område", ville jeg da passe rigtigt godt på her.

Hvad er din indfaldsvinkel til at starte et investeringselskab? Har du masser af penge, som du synes skal investeres rigtigt? Hvis du ingen penge har, mener jeg du skal skynde dig at finde et andet og mere overskueligt forretningsområde.

Blot en kommentar.

Bennie

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 20:24

Hejsa,

Jeg er lige så bekymret som den forrige tråd-skriver :-)!

Ejendomme og grunde koster big money... og i øjeblikket, ja så er der godt nok mange firmaer, som er brændt ind med en masse ejendomme... det er selvfølgelig fint nok - fordi så kan man få dem til en god pris! Men at finde investorer til at købe den slags op i øjeblikket... det bliver et marathon :-)! 

Risikoen er forholdsvis høj for at brænde ind med det eller ikke kunne udleje ejendommen, og hvis du er total grøn på området, ja så vil jeg godt nok finde mig nogen hærdede drenge i branchen, som du har tillid til, som kan hjælpe dig.

Mange hilsner,

Christian

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 09:43

Hej i to.

Tak for jeres kommentare. Det er nu ikke fordi jeg har mange midler at give af. Jeg har bare gået og leget med tanken. Som jeg nok mente, er der mange ting der skal tages højde for - men man skal jo starte et sted.

Er det over hovedet muligt at investere via en enkeltmandsvirksomhed?

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 09:47

ssrtrade:

Hej i to.

Tak for jeres kommentare. Det er nu ikke fordi jeg har mange midler at give af. Jeg har bare gået og leget med tanken. Som jeg nok mente, er der mange ting der skal tages højde for - men man skal jo starte et sted.

Er det over hovedet muligt at investere via en enkeltmandsvirksomhed?

Ja det er det da.....men men men

Du har nok fat i et af de tungeste forretningsområder jeg kan få øje på. Folk i den branche falder som fluer for øjeblikket. Tænk dig rigtig rigtig rigtig godt om. Held og lykke

Bennie

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:00

Hejsa,

Hvis du er 100% seriøs omkring dit projekt, kan jeg muligvis hjælpe dig.
Du behøver ikke lave stafet mellem investore - hvilket næsten er en umulighed i disse tider, når du
ikke er et kendt navn i branchen.

Der er en anden mulighed for at finansere ejendomme - helt lovligt!

Skriv en e-mail til pbl@apsfabrikken.dk hvis du er interresseret.

/Per

Tilmeldt 10. Oct 09
Skrevet kl. 10:16

Hej igen.

Ja er skam seriøs, men netop fordi det er så kompliceret osv. starter jeg intet før jeg følger mig godt rustet.

Skal man evt. ud og finde investore til disse ting, går jeg ud fra det kun kan gøres via ApS eller A/S?

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:33

ssrtrade:

Hej igen.

Ja er skam seriøs, men netop fordi det er så kompliceret osv. starter jeg intet før jeg følger mig godt rustet.

Skal man evt. ud og finde investore til disse ting, går jeg ud fra det kun kan gøres via ApS eller A/S?

Det er kun super godt at du vil være udrustet inden du går igang. Det er en branche som er i meget udvikling og finanseringskilderne er få.
Banker og direkte ejendomsinvestoere er i knæ og derfor kan man godt opgive hjælp derfra - lige som kreditforeningerne også er no-go.

Du skal naturligvis sikre dig med et aps eller as - men din personlige kaution kommer du nok ikke udenom. Hvis du i øjeblikket har en ok økonomi samt ikke er rki-registeret kan jeg rådgive dig samt hjælpe dig igang. Vi kan evt lave et samarbejde på længere sigt.

Hvad der er meget vigtigt nu hvor krisen raser er at starte ud langsomt men med en klar handleplan om hastighed samt en klar plan for hver ejendom du opkøber. Eks. køber du en ejendom for 1 mio - synes du har gjort en god handel men realisere først nu at den skal istandsættes for f.eks 100t - hvis de 100t ikke er indregnet i finanseringen fra start knækker du halsen allerede her.

/Per

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)