Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oploader I webudviklere sider til nettet førend de er færdige?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Lone71:

Nej det er klart at kunden skal være indforstået med det, men hvordan kan kunder følge med i arbejdet og give feedback hvis det ikke ligger online?

Hej Lone

Du skal bare holde op med at lytte til folk der udtaler sig om ting de ikke har forstand på :o)

Dét du gør er det rigtige, fortsæt blot med det :o)

Hej Mikkel,

Selvfølgelig skal man ikke blande sig i en debat, som man ikke har forstand på.

Jeg opfattede Lones spørgsmål, som et 'for' eller 'imod' spørgsmål, til at oploade igangværende arbejder på et åbent sted - og her ville jeg som kunde - ikke fagmand! - give mit besyv med.

Det er ikke mange måneder siden, at en Amino oprettede en: Hvad synes I? - om mit foreløbige udkast til en kundes nye site.

Kundens tekster var lagt ind, og en kommende reklamekampagne kunne man også læse om. Dette udkast var tilfældigvis én af mine venners konkurrenter, og han fandt det ganske interessant.

Min kommentar til Lone om at jeg som kunde ikke ønskede en offentliggørelse uden min viden, var myntet på den situation.

Men derudover tror jeg nu egentlig også, at fagmænd indimellem burde søge informationer om, hvilke holdninger/meninger deres kunder har - og ikke kun lytte til ligestillede kollegaer. Specielt i en branche som Jeres, hvor vi - ikke fagmænd - til tider har ganske vanskeligt ved at forstå, hvad vores leverandører snakker om.

Hvis jeg ellers forstår denne tråd rigtig, så har Lone også nu fået mange gode råd til, hvordan et site kan oploades på et lukket sted. Og det var egentlig bare det, at jeg - som kunde - gerne ville se.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:05

Espresso:

Hvis jeg ellers forstår denne tråd rigtig....

Det er lige det der er problemet.

Når den kære Lone uploader din hjemmeside til nissestuen.slamsuger.dk så er siden IKKE offentliggjort. Heller ikke selvom Lone giver sin kollega og sin kunde adressen til siden. Den er først offentligt i det øjeblik nogen lægger den på f.eks. Amino eller andre steder hvor udforstående kan finde den.

Det er netop det som er sket i den situation du omtaler, og det er selvfølgelig overhovedet ikke iorden. Så må vi bare håbe at din ven husker det næste gang _han_ skal have lavet en hjemmeside, så han ikke hyrer en amatør der begår samme bommert ;)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:42

Mikkel Mikjær Christensen:
Når den kære Lone uploader din hjemmeside til nissestuen.slamsuger.dk så er siden IKKE offentliggjort.

Som du også siger, så er det først et problem når der bliver linket til den.

Derfør bør man altid gøre følgende:

Læg sitet i et subdomæne (det kan give knas hvis det ligger i en undermappe på test og skal ligge i roden når det er færdigt)

Passwordbeskytte sitet. Dette kan gøres i .htaccess (eller IIS) 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:48

Lone71:
jeg derudover ville tjekke hvordan man kodeordsbeskytter siden, men for mig at se er det bare et irritationsmoment

Ved at kodeordsbeskytte hjemmesiden så forhindrer du at søgemaskinerne ved et uheld kommer til at læse den. Hvis en søgemaskine kommer til at læse hjemmesiden der er under udvikling, så vil dette give et problem senere når siden er offentligjort ved at der så vil være det samme indhold 2 steder. 

Lone71:
en som hun siger, så er der inegn proffesionelle webudviklere der overhovedet oploader noget for en kunde før end det er færdigt...

Naturligvis kunne man tage det på en bærbar ud til kunden og snakke om det der. Men det mest normale er at man uploader til et sted og passwordbeskytter det.

Lone71:
eg er godt klar over der er noget der hedder Apache server

Det er en af de 2 mest udbredte webservere (Apache og IIS). Når du sidder med php, så er det som regel Apache der fortolker din kode. Denne Apache kan du også have liggende lokalt på din maskine.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 23:04

I udviklingsfasen arbejder jeg ALTID på en lokal Apache-server (en standard XAMPP installation med alt, og så en af mine egne konfigurationer der stemmer overens med min server).

Det gør det super hurtigt at gemme en fil, og sekundet efter trykke F5 i webbrowseren, ikke noget med at uploade frem og tilbage fra en FTP-server.

Lokal server: Stabilitet, hurtigt at arbejde med ift. FTP, mobilitet (jeg kan arbejde om jeg så ikke er på nettet).

Selvfølgelig lægger jeg da også ting på serveren til tider, når kunderne skal se noget under udviklingen. Men dér styrer jeg selv, hvornår jeg vil uploade, og hvad kunderne skal se. Der er ikke noget værre end at vise noget halvfærdigt bras (hvis kunden kigger samtidig med, at man sidder og skriver i tingene).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:20

Takker for jers svar, har nu med vores egen side sat kodeord på via .htaccess og så videre, men vil klart kigge på Apache....

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)