Er ved at starte firma med en veninde, og vi er dybt uenige om dette: Hun mener det er uproffesionelt at oploade ens egen firmaside, i udviklingsfasen og endnu mere uproffesionelt når det drejer sig om kunders sider. Jeg er godt klar over der er noget der hedder Apache server, men på denne måde er det jo kun mig som kan se siden lokalt på min computer og ikke fx. min veninde eller kunden. derudover vil jeg ikke kunne tjekke hvordan siden ser ud i de forskellige browsere, og ej heller tjekke om siden overholder kodestandarderne hos w3c... Derudover laver jeg siden i php og dette skal jo afvikles på serveren... Jeg foreslog at jeg fjerende siden fra vores rigtige domæne og lagde den på et af mine andre domæner i en undermappe. og at jeg derudover ville tjekke hvordan man kodeordsbeskytter siden, men for mig at se er det bare et irritationsmoment har aldrig gjort dette før... Men som hun siger, så er der inegn proffesionelle webudviklere der overhovedet oploader noget for en kunde før end det er færdigt..... Hvad erjeres mening, er jeg helt gal på den når jeg siger Jo det gør de? Eller er der noget om snakken? Jeg har altid oploadet de sider jeg arbejder med til en test mappe.... hmmmm Håber på en god debat :) |
Jeg vil mene at det er helt normalt at ligge den på et andet domæne, i en undermappe eller sådan noget inden den er færdig. Desuden kan siden ikke være færdig, før den er testet i alle browsere ;)
Desuden er det da også meget hjælpsomt at man så kan se på sin side hele tiden og at kunden på den måde kan følge med i udviklingen.