Jeg er ny på forum, meldte mig ind i dag fordi jeg blev opmærksom på forummet i Iværksætteren, som jeg lige er begyndt at abbonere på...Og så at der var nogle der var både hjælpsomme og kreative m.h.t. Virksomhednavn. Jeg har brug for hjælp vedr. mit virksomheds/domæne navn, til min Rygestop virksomhed. Jeg er begyndt at lave rygestopkurser for private kunder og virksomheder i danmark, startende i København og Roskilde, hvor jeg hører til. Jeg købte i efteråret navnet www.rygestopdk.dk og beyndte at annoncere i foråret, Efter den første annonce blev jeg ringet op af www.rygestopdanmark.dk og truet med sagsanlæg hvis jeg ikke ændrede mit navn, da de mente at det kunne forveksles med deres... Da jeg er ny, i den her branche, stoppede jeg med at bruge navnet, men har siden købt mig retten til navnet hos Patent og Varemærkestyrelsen, så jeg har ret til at bruge navnet, MEN... Jeg har ikke lyst til at komme i klammeri med en anden virksomhed, men jeg har heller ikke lyst til at opgive mit navn, hvis der ikke er nogen grund dertil. Jeg har købt nogle domæner www.rygestopteam.dk www.rygestopcenteret.dk www.stoprygning.nu, og selvfølgelig www.rygestopdk.dk, og mit eget www.lassebrahe.dk længere rækker min kreativitet ikke Jeg kan se at der er meget kreativitet og hjælpsomhed her på forum... så jeg håber at nogle af jer har en god idè, eller to. Og måske et godt råd. Mvh. Lasse |
Gode råd og NAVN til min Rygestop virksomhed
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Hej Lasse Jeg synes, dit navn rygestopdk.dk er rigtig godt. Jeg ville være ked af, at opgive det hvis jeg var dig. Hvad med at spørge en advokat til råds inden du går videre`? Det er jo træls at bruge en masse penge, hvis du ikke må bruge navnet eller omvendt! |
34: Tobak, artikler for rygere, tændstikker. 41: Uddannelses- og undervisningsvirksomhed, underholdningsvirksomhed, sportsarrangementer og kulturelle arrangementer. 45: Personlige og sociale ydelser udøvet af andre for at efterkomme individuelle behov, sikkerhedsmæssige ydelser til beskyttelse af ejendom og mennesker. Jeg kan ikke finde "rygestopdk" eller "rygestop Danmark". Nu er det sådan (om man er tilhænger eller modstander af varemærker) at et varemærke ikke kan registreres hvis det som ønskes registreret allerede er taget i brug og (så vidt jeg ved) brugt i markedsføringsøjemed. Derfor vil du enten få afslag for rygestopdk eller miste retten igen, hvis rygestop Danmark indgiver en indsigelse. Det er KUN hvis Rygestop Danmark undlader at reagere på trods af deres kendskab til dit brug af det næsten identiske navn, at du får ret til at benytte det også. Men du kan så ikke kræve at Rygestop Danmark ikke længere må bruge det, da de jo kom før dig (antager jeg?) Skal du altså finde et godt navn, så vil jeg fraråde dig at bruge rygestopdk - du kommer til at overtage noget af RygestopDanmarks omdømme, det være sig positivt eller negativt. Uanset hvad vil du få svært ved at fastslå det som din unikke identitet. Tænk kreativt - leg med ordene og find et spil, der er særpræget (=retten til varemærke er nemmere at opnå), mundret og nemt at brande. Meget gerne dansk, hvis du spørger efter min smag. Jeg tror at danskerne er godt trætte af amerikaniseringen af danske virksomheder. Din ulempe er dog, at der er mange ord i konjunktion med rygestop, der indeholder danske bogstaver - ikke ideelt til et domænenavn. (Røg, Smøg, etc) RygestopPatruljen FarvelTobak - no smoking og laksko (ok - måske lidt flad...) SlutPrut Ryg-dig-syg Blot mit lille indlæg :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Hej Lasse, Jeg må indrømme at jeg udmærket forstår hvorfor Rygestopdanmark reagerer som de gør. Desuden mener jeg, om de har loven på deres side eller ej, ikke det er fornuftigt at ligge sig så tæt på et andet firmas navn (der oven i købet yder en helt identisk service). Den lille forskel mellem jeres overskrift/slogan slår mig også i øjnene. "Røg og nikotinfri på 4 timer" / rygestopdanmark.dk "Røgfri på 4 timer - med garanti!" / rygestopdk.dk Du skal dog ikke lade dig slå ud så let, da du allerede har et perfekt domæne i markedsføring øjemed "StopRygning.nu". Det domæne fortæller alt, er til og huske, og efter min mening væsentlig bedre end rygestopdanmark.dk / rygestopdk.dk Velkommen til Amino. Med venlig hilsen Peter Juel |
Tusind tak for de allerede indkomne forslag og gode råd... Jeg har allerede besluttet mig at tage www.StopRygning.nu i brug... Det er dejligt at der er et Forum hvor man kan få lidt råd og vejledning af jer der er i samme situation, eller har været der... Glæder mig til at læse og bruge det endnu mere. Og, tak for velkomsten. Mvh. Lasse |
www.rygestopteam.dk www.rygestopcenteret.dk www.stoprygning.nu www.rygestopdk.dk www.lassebrahe.dk - alle disse kan pege på www.StopRygning.nu Du skal blot sørge for at disse domænenavne "redirect''er" til www.StopRygning.nu Hilsen Boris |
Du kan jo også lave en sjov en der kunne bruges til lidt morsom markedesføring: f.eks.: stopmedatrygeengangforalle.dk (stop med at ryge en gang for alle) |
mvh Bent
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)