Hej Jeg skal på banen med nogle nye smykker her til foråret. De skal sælges til guldsmedebutikker rundt om i det ganske danske land. Mit ønske er at have 10-15 butikker der ønsker at sælge mine ting. Det tal kommer af at min kapacitet er begrænset og at, jeg skal kunne leverer inden for en rimelig tid. Men også at, jeg vil gerne have de rigtige butikker til at sælge mine smykker(beliggenhed, omdømme osv.) Her er mit spørgsmål!! : Kan jeg sige nej til en kunde der henvender sig, jeg synes at have hørt noget om at, man rent faktisk ikke kan sige nej, rent jura mæssigt i hvert fald??. Guldsmede branchen er lille og mange kender mange, samtidigt er mange detail butikker medlem af en stor indkøbsforenning. Så jeg gerne undgå at, blive black listet! Mvh Kim Vedebech |
Kan man sige nej til en kunde.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Hej Kim Jeg kan ikke forstå, at du ikke må sige nej til en kunde. Der kan jo være mange grunde til at sige nej. Eksempelvis om kunden kan betale, eller uenighed om rabat, betalingsfrister mv. Så mulighederne er mange. Men det vil jo bare være dejligt for dig, hvis der kommer så mange kunder:-) |
Jeg tror at §§6-8 er interessante. Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Uenighed om rabatter og betalingsfrister falder næppe ind under emnet, det er fuldstændig op til sælger. Kan køber ikke acceptere disse, kan vedkommende handle et andet sted. Hvis du mener kunden ikke kan/vil betale, aftaler du man jo bare acontobetaling eller forudbetaling. Nej, Bang & Olufsen er et eklatant eksempel på en virksomhed, der (i hvert fald i 90''erne da jeg var i branchen) i den grad brugte sin succes til at presse forhandlerne til at danse efter egen pibe. De var selvfølgelig klar over, at de ikke officielt kunne diktere priser, men de forhandlere der ikke rettede ind på geled eller lavede kampagner der ikke på forhånd var aftalt, oplevede forsinkelser på 2-4 måneder på leverancer af nye produktserier - og dét var der ingen forhandlere der havde råd til. Man må sige, at det var effektivt og det eksisterer stadig i masser af brancher og virker lige så godt som det altid har gjort. Der er nemlig sjældent nogen forhandler, der kan (eller har kræfterne til at forsøge) bevise noget som helst. Og hvilken forretning ønsker at gå i sværdslag med en leverandør, som måske kun leverer 20% af omsætningen, men 35% af dækningsbidraget? |
|
Hej med jer. Jeg takker for svar, det er taget til efterretning alt sammen. vh Kim |
jeg ville på ingen måde være bange. Bare udvælg dem du gerne vil sælge til. Er der andre der henvender sig, som du ikke vil sælge til, så sig det bare direkte til dem. Bliver de sure, så lad dem køre en retssag hvis de tør (tro mig, det tør de ikke!) |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)