Hej Aminoer Det er mega fedt med den teknologiske udvikling, der gør at vi kan drive vores medie - interaktive panoramabilleder - meget længere. Fx. er vi på det sidste begyndt at arbejde med at integrere lyd, som fx i denne rundtur: Horsens Middelalderfestival Lydoptagelserne er ikke noget at råbe hurra for, men det giver da helt klart en anden effekt. Andre tager det et skridt længere og bruger også video i rundturene. Se fx hvor flot det er gjort her http://www.digitalproperties.ca/tuf360/ Bemærk fx scenen i første panoramabillede. Bandet bevæger sig sgu :) Udfordringen rent teknisk er ikke så stor. Men........ et sådant projekt vil jo sætte lidt større krav til produktionerne i marken. Det er ikke nok med kamera, nu skal vi også have lydudstyr og videokamera med, og alt sammen skal senere redigeres. Det gør processen dyrere, og stiller flere krav til manden i marken. Herudover vil det gøre slutproduktet en del dyrere. Så spørgsmålet er: 1) Tror i det er den rigtige vej at gå? Gøre mediet endnu mere interaktivt? Eller er det bedre med billigere og mere simple produktioner? 2) Hvilke krav til kvalitet i lyd / video tror i er nødvendige for succes. Kan det slå an med de eksempler der er vist frem? 3) Hvordan dælen får man formidlet sin viden/ekspertise til relevante målgrupper? Det er jo næppe noget folk vil opsøge, så ideen skal sælges. Men hvordan og til hvem? Håber i vil bruge 2 min på min tråd inden i holder weekend / efterårsferie Hilsen Morten |
Hej Selv,
Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være enten/eller?
Jeg går ud fra den slags bestilles på projektbasis, og når man så aliigevel mødes/taler med kunden er der vel ikke noget ivejen for at man tlbyder forskellige løsninger afhængig af hvad de gerne vil betale for?