Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal / skal ikke - hjælp til udvikling af virksomhed søges

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Det er mega fedt med den teknologiske udvikling, der gør at vi kan drive vores medie - interaktive panoramabilleder - meget længere. Fx. er vi på det sidste begyndt at arbejde med at integrere lyd, som fx i denne rundtur: Horsens Middelalderfestival Lydoptagelserne er ikke noget at råbe hurra for, men det giver da helt klart en anden effekt.

Andre tager det et skridt længere og bruger også video i rundturene. Se fx hvor flot det er gjort her http://www.digitalproperties.ca/tuf360/ Bemærk fx scenen i første panoramabillede. Bandet bevæger sig sgu :)

Udfordringen rent teknisk er ikke så stor. Men........ et sådant projekt vil jo sætte lidt større krav til produktionerne i marken. Det er ikke nok med kamera, nu skal vi også have lydudstyr og videokamera med, og alt sammen skal senere redigeres. Det gør processen dyrere, og stiller flere krav til manden i marken. Herudover vil det gøre slutproduktet en del dyrere. Så spørgsmålet er:

1) Tror i det er den rigtige vej at gå? Gøre mediet endnu mere interaktivt? Eller er det bedre med billigere og mere simple produktioner?

2) Hvilke krav til kvalitet i lyd / video tror i er nødvendige for succes. Kan det slå an med de eksempler der er vist frem?

3) Hvordan dælen får man formidlet sin viden/ekspertise til relevante målgrupper? Det er jo næppe noget folk vil opsøge, så ideen skal sælges. Men hvordan og til hvem?

Håber i vil bruge 2 min på min tråd inden i holder weekend / efterårsferie Smile

Hilsen Morten

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:58

Hej Selv,

Jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være enten/eller?

Jeg går ud fra den slags bestilles på projektbasis, og når man så aliigevel mødes/taler med kunden er der vel ikke noget ivejen for at man tlbyder forskellige løsninger afhængig af hvad de gerne vil betale for?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:14

Hej Sansir

Så må jeg hellere prøve at forklare mig lidt bedre. Det er jo svært at få hjælp hvis det ikke er åbenlyst hvad man vil have hjælp til.

Jo du har ret - ofte bliver rundturene til på projektbasis. Men lige så ofte så sammensætter vi en pakke med et foruddefineret indhold, og så købes hele pakken. Det er lettere for målgruppen at forstå, og det gør det derved muligt at henvende sig til en specifik målgruppe som fx hoteller...

Enten/eller spørgsmålet er: Skal vi til at satse på integration af lyd/video, eller ikke. Fordelene er at det bliver et federe slutprodukt (det synes vi i hvert fald selv), men ulemperne er også mange:

1) Jo mere kompleks produktet bliver, jo sværre er det at formidle til kunden.

2) Jo mere kompleks produktet bliver - desto dyrere bliver det.

3) Desto mere kompleks produktet bliver, desto større krav stiller det til os der står bag produktionen. Skal vi have lyd/billede med, så skal vi også indkøbe lyd og videoudstyr, lære at bruge det i marken, og lære om efterredigering etc. Eller købe det ude i byen.

Så enten skal vi tage disse nye teknologiske muligheder til os og udvide, eller så skal vi holde os til det vi i forvejen kan.

Jeg håber det giver mere mening nu?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35

Hej Morten.

Nu kan jeg kun svarer ud fra min egen viden.

1-       Da produktet er ukendt, så er forventningen til billede kvaliteten også derefter. Kan du huske, hvor vild du blev da du købte dit første digital kamera med 1.3 mb pixel? Så du det tilbyder på nuværende tidspunkt er helt fin – for nyhedsværdien skaber waauw-effekten.

2-       Om der skal lyd på, må din kunde selv bestemme. Husk på, at det er en ekstra mulighed for kunden og en ekstra mulighed for indtægt for dig.

3-       Målgruppen er trendstartere (i mine øjne). De er dem der lever specifikt af helheds oplevelsen af deres service/produkt.

4-       Hvordan? Det kræver at jeg bruger mere end de 2 minutter du har bedt om..hæ hæ.. Big Smile Men en meget simpel måde man kan få fat i sin målgruppe er ved at tag kontakt til dem, ellers kender de jo ikke muligheden for at afdække deres egen kunders behov, uanset hvor perfekt dit produkt er.

Det giver mig faktisk en ide, jeg sender dig lige en email.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:45

Glenn Kibsgaard:

Det giver mig faktisk en ide, jeg sender dig lige en email.

Super :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:08

Hej igen.

Jeg tænkte, at i stedet for at sende dig nedenstående på email, så kunne min ide også være med til at inspirere andre Aminoer, der står i samme situation som dig. Derfor vælger jeg er ligge den i tråden her.

Sådan kan et behov skabes.

Din målgruppe (virksomheder) har jo selv en målgruppe (slutbruger) som har deres behov. Hvad nu hvis du skaber behovet hos slutbrugerne først, altså at de får behovet for dit produkt som promotionform af events, museums, gallerier, campingpladser, ferie steder, bolig salg, m.m.

Faktum er, at dit produkt afdækker slutbrugernes behov hos din målgruppe. Dvs at det er slutbrugeren som bestemmer om din målgruppe skal købe dit produkt eller ej.

Hvad nu, hvis du præger slutbrugerne, så dit produkt bliver kendt hos dem, og derved langsomt begynder at forvente/kræve denne form for promotion som behovsdækning ?

Tror du ikke at der så er en mulighed for at skabe behovet hos din målgruppe ?

Måske kan en facebook-marketingsbureau allerede se ideen nu, med at skabe en fan-base for slutbrugerne. Hvor du profilere og vækker slutbrugernes krav til fremtidige promotions på hjemmesider.

Eller er det en dårlig ide ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:35

Glenn Kibsgaard:

Eller er det en dårlig ide ?

Nej ideen er ikke dårlig. Bestemt ikke. Har du overvejet hvor meget lobby arbejde der skal til for at få forbrugerne / slutbrugerne til at påvirke målgruppen/firmaerne på denne måde? Pu ha - jeg tror ikke det er småting der skal til......

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Interesant svar, når man tænker på at din målgruppe endnu ikke kan se behovet for at købe det, da deres kunder ikke efterspurgt denne form for promotion endnu.

Ved at bruge tid på denne form for lobby, har du adgang til at lave markedundersøgelser, ved din fingerspids. Som du kan bruge til at dokumenter for udbyttet af dit produkt.

"Hej Campingplads. Jeg sidder her med en undersøgelse af din målgruppe, og den peger i retning af denne form for promotion (dit produkt) skaber større tillid og interesse for at vælge en campingplads.Har du lyst til at modtaget en gratis kopi af denne markedsundersøgelse?"

Dit produkt er til for at dække slutbrugernes behov, derfor vil din målgruppe købe det, men først når slutbrugernes behov er kendt.

Men det var nu bare min 2 minutters bidrag til dine spørgsmål Big Smile

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:01

Ahh..... på den måde.

Jeg tror jeg misforstod det første gang....

Heldigvis findes der allerede div. undersøgelser der viser at fx hotelgæster foretrækker hjemmesider med panoramabilleder. Ligeledes undersøgelser der viser at bruger man interaktive billeder, så stiger antallet af online bookinger, og folks præferencer for hotelvalg går klart i retning af dem der formår at give den bedste præsentation. Så på den måde er jeg da lidt på vej :)

Så tusind tak for dine 2 min Big Smile

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 13:39

fremtiden bringer:

Mere indhold på nettet - mere interaktivitet - tv mediet vil blive afløst af interaktivt tv

Panasonic, Sony, Samsung har alle lanceret til de seneste messer: CEBIT m.v  interaktive TV der alle streamer trådløst - kan gå på nettet m.v

Lydkavalitet: minimum 44.100 mhz, 128 Kbps minimum

Fremtidens forbruger: flere krav for mindre penge, betal pr. efter-spørgsel, den direkte konkurrence som vil være 100% målbar

i fremtiden vil alle skulle konkurrere med alle - (nabolandet beslutter sig at oversætte derees produktlinie på nettet til dansk med danske sælgere)

Hurtigere net: lyd og billede kvaliteten er steget gevaldigt og der sniger sig HD ind i leve streamingen også.. så.. hold øje med dette

Radio Død?: fremtidens radio vil vise billeder - i deres radioplayers

Trafik Død: øget net aktivitet, specielt med Hd vil dræne hastighederne og adgangen til indhold, ventetider og loading vil opstå.

nye regler om indholds størrelse vil opstå på EU niveau

Hvem er køber: fremtidens forbrugere læser blogs, multitasker, ser tv og blogger, surfer samtidigt - danske såvel som udelandske Blogs - så kom igang med at oprette en tendens side og start Blogging :-)

Arbejd med: A, B og C produkter - så kan du nemmere tilbyde den dyre løsning

bare lige mine små bemærkninger - hej hej

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)