Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager i privatboligen - forsikring?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Nøj hvor er der mange spørgsmål der popper op når man arbejder på at starte op som selvstændig - man vil jo gerne være så godt forberedt som muligt, og ikke starte sin kommende karriere som selvstændig med at have begået en masse fejl.

Er der mon nogen herinde der ved hvordan man forholder sig hvis man har mulighed for at have sit varelager i sin private bolig? - uden at man sætter f.eks. en del af bolien som erhverv. Kan bare umiddelbart det?

Hvordan med forsikring osv. - kan man tegne erhvervsforsikring for et varelager der ligger i privat bolig?

Det skal lige nævnes at det er i forbindelse med en webshop.

Med venlig hilsen

Helle

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 10:57

Hej Helle

Jamen det er jo indbegrebet af at være iværksætter. Manstarter hvor det er biligst, bedst og mest praktisk.

Du kan tage en del af din privatbolig, og bruge den som lager, og trække dette (procentvise areal) fra som virksomhedsareal. Jeg er temmelig sikker på at du skal have en særskilt forsikring til dine vare. Kontakt din forsikringsassurandør.

Held og lykke Bennie

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 11:07

Hej Bennie

Tusind tak for dit svar!

Men er det ikke noget med, at hvis noget af boligen skal trækkes fra som erhverv, så må det ikke ligge i umiddelbar forbindelse med privatboligen, sådan at man ikke har mulighed for stadig at bruge det som privat når man har trukket det fra som virksomhed?

Jeg ved nemlig endnu ikke hvordan mulighederne bliver, da vi i øjeblikket kigger efter nyt hus, og kunne det så være i et rum der var kombineret med f.eks. kontor, så er det jo sådan det bliver.

Situationen kunne også være, at leje mig ind hos min kærestes firma med lagerplads eller i svigerfars kælder, men så er der vel igen en masse restriktioner i forhold til leje (udleje til erhverv), forsikring osv....???

Med venlig hilsen

Helle

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 11:14

Jeg mener at der er en max procentdel af privatboligen, man kan trække fra (spørg evt en revisor her på debatten). Men med mindre du inddrager det meste af bolige til lagerplads, kan jeg ikke se noget problem.

Og husk lige : Det er nemmere at blive tilgivet, end at få tilladelse....

Bennie

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:33

Der er ikke noget max men udgør erhvervsandelen mere end 25% skal der særskilt ejendomsvurdering på og det betyder så at ejendommen ikke går for at være et parcelhus (fuldstændig skattefrihed) ved et senere salg. Herudover skal I selvfølgelig sikre at de rum I bruger til virksomheden kun kan bruges til dette formål. Næppe noget problem når vi taler om lagerdelen.

Og nej det er ikke nemmere at blive tilgivet end at få tilladelse - Det er to sider af samme sag bortset fra at man risikerer at blive fanget hvis man først har gjort det og Skat så efterfølgende kommer rendende.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Skrevet kl. 15:38

Skattekonsulenterne:

Og nej det er ikke nemmere at blive tilgivet end at få tilladelse - Det er to sider af samme sag bortset fra at man risikerer at blive fanget hvis man først har gjort det og Skat så efterfølgende kommer rendende.

Det var nu mere i det små jeg mente dette!!!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:47

Hvordan ved du hvad der er småt og hvad der er stort ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 15:50

vi har kombineret erhver privat, 3 firmaer  dog på samem adresse, men i forskellige bygninger.

Du skal have fat i din forsikrings konsulent.

Vi har tegnet kombineret forsikring på lager for de tre firmaer, det var billigste løsning, og samtidig en der dækkede værdien...

En smart løsning til lager til webshop kunne være en pavillion, det bruger jeg selv, og er super glad for det ikke er inde i eget hus.

Så er lageret på grunden og alligevel uden  for huset.

En pavillion skal man ikke søge om tilladelse til at sætte op, da den ikke står på fast grund men er opklodset...nu var det ikek det du spurgt om, bare et fifSmile

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 15:23

Dejligt med lidt facts på bordet - jeg bryder mig nemlig heller ikke om bare at gøre tingene uden at vide om det er holdbart i forhold til lovgivning, skat osv.

Lageret vil helt sikkert skulle udgøre en mindre del end 25 %.  Jeg havde tænkt at enten et værelse eller et værkstedsrum i garagen vil skulle fungere som lager.

Med venlig hilsen

Helle

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Skrevet kl. 15:26

God idé mht. en ekstern "bygning" til lager. Gode tips er jo altid velkommen Smile

Og godt at høre, at det kan lade sig gøre at forsikre erhvevslager i privat bolig - det er jo lige sådan noget jeg har brug for at vide. Så jeg må have fat på min forsikringsmand til den tid, og se om han også kan bruges til erhvervsdelen - ellers har de nok nogen der kan.

Med venlig hilsen

Helle

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)