Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

aa eller å i bredbåndspriser?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte for kort tid siden domænet bredbaandspriser.dk og har læst flere steder herinde at det er en fordel at have et domæne stavet som bredbaandspriser istedet for bredbåndspriser.

Min side er også allerede kommet på første side af google, når man søger på bredbåndspriser, men der er stadig noget jeg ikke helt forstår. I min titellinje starter jeg med navnet på min side: bredbaandspriser.dk, men det er ikke markeret med fed ligesom de gange bredbåndspriser indgår i min beskrivelse. Dog er linket nederst markeret med fed: www.bredbaandspriser.dk 

Nogen der ved hvorfor?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:32

Fordi Google markerer ord, du har søgt efter med fed skrift ;-) Også selvom det er en del af URL'en

Hvis du finder samme side, men har søgt med et andet ord vil dét ord være markeret med fed i dit søgeresultat i stedet for.  :)

Edit: 
Fuck, jeg bør nok  holde op med at forsøge at svare på ting i dag. Jeg misforstod dit spørgsmål, gjorde jeg ikke?
Jeg kan ikke svare på, hvorfor den markerer det med fed i URL'en og ikke i overskriften. Til gengæld markerer den heller ikke url'en (eller ordet " bredbåndspriserne") med fed, når man søger på Google.com  Det gør den på Google.dk

Edit igen - og så går jeg altså i seng, eller noget: 
Det lader jo bare til, at Google ved at dansken har problemer med æ, ø og å i domæner og at de derfor beslutter at URL'er med ordet stavet med ae, oe eller aa, svarer til et æ, ø eller å men ikke i selve teksten, for der burde vi ikke have samme problemer med at skrive det korrekt.  At du så ejer domænet med aa og nogle andre ejer det med å, er jo bare ærgeligt for dig. 
Hvis du søger på Bredbaandspriser, så er begge dele markeret med fed  

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

Fordi Google markerer ord, du har søgt efter med fed skrift ;-) Også selvom det er en del af URL'en

Hvis du finder samme side, men har søgt med et andet ord vil dét ord være markeret med fed i dit søgeresultat i stedet for.  :)

Ja, men hvis bredbaandspriser og bredbåndspriser er det samme, burde starten af min titel så ikke også være markeret?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 00:38

Du skrev så, mens jeg rettede mit svar :-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

Du skrev så, mens jeg rettede mit svar :-)

Big Smile Men der dukkede da nogle flere gode spørgsmål frem til de kloge hoveder. Hvorfor er der forskel på markeringen i .com og .dk søgninger

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 00:44

Nicolaj:

Big Smile Men der dukkede da nogle flere gode spørgsmål frem til de kloge hoveder. Hvorfor er der forskel på markeringen i .com og .dk søgninger

Måske fordi Google.com ikke forstår danske endelser.  Bredbåndspris og bredbåndspriser er ikke samme ord for den. Ikke mere, end Spænde og Spændetrøje er.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:47

Lone S. Hansen:

Nicolaj:

Måske fordi Google.com ikke forstår danske endelser.  Bredbåndspris og bredbåndspriser er ikke samme ord for den. Ikke mere, end Spænde og Spændetrøje er.

Ja, det er sikker svaret på det spørgsmål, så mangler vi bare svaret på det spørgsmål jeg stillede indledningsvis Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:51

Lone S. Hansen:

Edit igen - og så går jeg altså i seng, eller noget: 
Det lader jo bare til, at Google ved at dansken har problemer med æ, ø og å i domæner og at de derfor beslutter at URL'er med ordet stavet med ae, oe eller aa, svarer til et æ, ø eller å men ikke i selve teksten, for der burde vi ikke have samme problemer med at skrive det korrekt.  At du så ejer domænet med aa og nogle andre ejer det med å, er jo bare ærgeligt for dig. 
Hvis du søger på Bredbaandspriser, så er begge dele markeret med fed  

Jeg ved ikke om det er ærgeligt, for jeg skal nok komme forbi de andre Wink Jeg synes bare at det er mærkeligt Smile

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Skrevet kl. 00:53

Nicolaj:

Lone S. Hansen:

Nicolaj:

Ja, det er sikker svaret på det spørgsmål, så mangler vi bare svaret på det spørgsmål jeg stillede indledningsvis Smile

Jamen, jeg tror at jeg i al min fumlen rundt uforvarende fik svaret på det. 

Den godtager en URL med aa som værende et ord med å - men ikke et ord med aa du bare har skrevet på dit site. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:11

Lone S. Hansen:

Nicolaj:

Lone S. Hansen:

Nicolaj:

Jamen, jeg tror at jeg i al min fumlen rundt uforvarende fik svaret på det. 

Den godtager en URL med aa som værende et ord med å - men ikke et ord med aa du bare har skrevet på dit site. 

Det lyder meget sandsynligt, jeg lader den lige stå til i morgen og kommer der ikke bedre bud, så markerer jeg dit svar som det rigtige. Godnat herfra!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)