Jeg købte for kort tid siden domænet bredbaandspriser.dk og har læst flere steder herinde at det er en fordel at have et domæne stavet som bredbaandspriser istedet for bredbåndspriser. Min side er også allerede kommet på første side af google, når man søger på bredbåndspriser, men der er stadig noget jeg ikke helt forstår. I min titellinje starter jeg med navnet på min side: bredbaandspriser.dk, men det er ikke markeret med fed ligesom de gange bredbåndspriser indgår i min beskrivelse. Dog er linket nederst markeret med fed: www.bredbaandspriser.dk Nogen der ved hvorfor? |
Fordi Google markerer ord, du har søgt efter med fed skrift ;-) Også selvom det er en del af URL'en
Hvis du finder samme side, men har søgt med et andet ord vil dét ord være markeret med fed i dit søgeresultat i stedet for. :)
Edit:
Fuck, jeg bør nok holde op med at forsøge at svare på ting i dag. Jeg misforstod dit spørgsmål, gjorde jeg ikke?
Jeg kan ikke svare på, hvorfor den markerer det med fed i URL'en og ikke i overskriften. Til gengæld markerer den heller ikke url'en (eller ordet " bredbåndspriserne") med fed, når man søger på Google.com Det gør den på Google.dk
Edit igen - og så går jeg altså i seng, eller noget:
Det lader jo bare til, at Google ved at dansken har problemer med æ, ø og å i domæner og at de derfor beslutter at URL'er med ordet stavet med ae, oe eller aa, svarer til et æ, ø eller å men ikke i selve teksten, for der burde vi ikke have samme problemer med at skrive det korrekt. At du så ejer domænet med aa og nogle andre ejer det med å, er jo bare ærgeligt for dig.
Hvis du søger på Bredbaandspriser, så er begge dele markeret med fed