Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsregnskab - hvor svært er det?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har efterhånden - og med megen hjælp herfra - fået styr på at klare det daglige bogholderi, momsregnskab og så videre selv. Det sparer mig for en masse penge og jeg synes det er sjovt at lære noget nyt hele tiden.

Men nu går der jo ikke så længe inden årsregnskabet skal laves...

Hvor svært er det?

Lidt facts - jeg arbejder i SummaSummarum og min virksomhed er en enkeltmandsvirksomhed. Der er en del aktiver, men ikke så mange at jeg endnu synes det er uoverskueligt.

Håber I kan guide mig lidt på vej - jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg selv skal tage udfordringen op, eller uddelligere opgaven.

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:42

jeg er ikke sikker men tror den skal godkendes af en kyndig person

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 19:44

Aha... Ja, så skal man jo ha' fat i en der er lidt mere kompetent end jeg.

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej, Du er velkommen til at kontakte os for et tilbud på regnskabet og selvangivelsen. Du kan kontakte os på 42 22 49 32 eller mail@revisorfirmaetlemo.dk Mvh. Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47

Hej!

Jeg ville måske lave et udkast, og så få en revisor/eller en god bogholder til at gå det igennem!

Det har du ikke pligt til...men hvis du er usikker på hvordan og hvorledes, ville det nok være en god ide!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 19:48

Hej Morten,

Tak for dit tilbud.

Jeg har dog en revisor tilknyttet firmaet, men ville egentlig bare høre, om det var noget man selv kunne klare.

Selvangivelsen behøver jeg ikke hjælp til.

Ellers tak

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Skrevet kl. 19:49

Hej Peter,

Tak for dit svar - det var brugbart :)

Ved du om man kan læse mere om årsregnskabet et sted - jeg tænker mere på, hvad det konkret skal indeholde osv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at kigge på mindstekravsbekendtgørelsen.

Måske skulle du tage på et kursus...og få viden der.

Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:16

Du kan ligeledes se årsregnskabslovens bilag 2 omkring "Skemaer for balancer og resultatopgørelser"

Tilmeldt 7. Oct 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:38

Nu var mit et Aps, så jeg ved ikke om reglerne for årsregnskab er de samme, men:

Jeg brugte også summasummarum som du, og klarede selv det daglige m bogholderi, momme regnskab osv..

Men da det var tid til årsregnskab gik det galt, det jeg fik sendt ind, opfyldte slet ikke mindstekravene.

Bla vidste jeg ikke at det skal besluttes på den stiftende generalforsamling, og indføres i vedtægterne, at der ikke benyttes revisor.

Så der manglede bla en revisorpåtegning.. Der var flere andre ting galt, som jeg ikke magtede at få rettet op på inden det var for sent, så selskabet blev tvangsopløst. (heldigvis var der dog plus på kontoen, så ingen kreditorer eller konkurs)

Det endte med at jeg stiftede et nyt selskab, og nu lader jeg et regnskabskontor sørge for alt bogholderi osv.

Jeg tropper op en gang pr mdr. med kontoudtog og bilag. Puha det skulle jeg ha gjort første gang, det er rigtig skønt aldrig at skulle tænke på det. Den udfordring tager jeg aldrig igen.

Det koster ca 10k pr år, til regnskabskontoret. (oms 800-900k).

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)