Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Respons på kunde-opfølgningsmail ønskes

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Her herinde.

Der er jo rigtig mange Amino'er der i årevis har drevet webshops. I ved jo hvor vigtigt det er med positive referencer om vores service og produkter. Jeg har i længere tid gerne ville have nogle billeder af kunder, der bruger vores produkter. Inspireret af Kenneths blog-indlæg (Kennet jeg har kopieret meget af teksten fra dig - jeg håber det er ok? Ellers så sig til, så redigerer jeg den selvfølgelig) har jeg besluttet mig at sende en mail til tidligere kunder. Jeg skriver således:

Kære Lars 

Det er et stykke tid siden du har handlet hos os, og jeg håber du er tilfreds med produktet og den service der fulgte med. 

Baggrunden for at jeg kontakter dig i dag, er et ønske om at indsamle referencer fra tidligere kunder. Vi og vores andre kunder er meget interesseret i at høre hvad du synes om os og vores produkter.

Jeg håber derfor du vil bruge 5  minutter på at maile din mening tilbage til mig.
Din reference vil kun blive brugt på wwwAAimport.dk og ingen andre steder.

Fordi vi nu forstyrre dig, på denne skønne efterårsdag, vil vi gerne forære dig en gratis mp3 afspiller, hvis du også sender et billede med af dig imens du bruger dit produkt.  

På forhånd tak, og rigtig god dag

Med venlig hilsen

Morten Andersen
Kundeansvarlig

p.s. vidste du at vi netop har fået Danmarks Hurtigste Elektriske Løbehjul på lager? Klik her og læs mere:  

Hvad synes i om ovenstående? Jeg spørger kun da det er første gang, og jeg tænkte at der med garanti er nogen der har en masse erfaring på dette område som i måske vil dele ud af?

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:56

Ingen der har en mening om dette?

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:05

Kære Morten

Hvis det er private du henvender dig så skal du huske på lovgivningen omkring spam og markedsføring. En tekst som den du skriver har næppe noget med tidligere ordrer at gøre, og bærer tydeligt præg af et forsøg på at mer-sælge.

Det er fint hvis kunden er tilmeldt f.eks. dit nyhedsbrev og har accepteret at modtage markedsføringsmateriale fra jer.

Du bør i al fald lige undersøge at du ikke overtræder loven.

Med venlig hilsen
Dennis Milandt

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 08:55

Hej Morten.

Som jeg tidligere har skrevet til Kenneth Bojsen, så tror jeg faktisk ikke, at det er lovligt det I gør.

I den internetbutik, som jeg tidligere bestyrede, undersøgte vi noget lignende.

Vi fik at vide, at vi kun måtte henvende os til kunder om tilbud, der direkte vedrørte et tidligere køb. 
Fx hvis kunden havde købt en støvsuger, så måtte vi godt sende et tilbud på poser.

Alt andet var faktisk ulovligt, hvis kunden ikke havde givet sin tilladelse hertil, eller var tilmeldt nyhedsbrev.

Men det er da nok værd at undersøge hos den relevante myndighed: Er det Forbrugerrådet, Datatilsynet eller???

Jeg har fundet følgende her: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/uanmodedehenvendelse/forbudmodanvendelsea/
Efter markedsføringslovens § 6, stk. 1 er det ulovligt at sende reklamer til forbrugere, erhvervsdrivende eller offentlige institutioner ved hjælp af elektronisk post (e-mail, SMS, MMS mv.), telefax eller automatiske opkaldssystemer hvis de ikke selv har bedt om at modtage reklamen.

http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/uanmodedehenvendelse/forbudmodanvendelsea/undtagelser/
Bestemmelsen omfatter efter denne fortolkning også tilfælde, hvor forbrugerne ikke direkte opfordres til at foretage køb, men hvor henvendelsen indeholder "branding" m.v. af den erhvervsdrivende med henblik på senere afsætning.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:33

Hej Dennis & Knud

Jeg ved godt at uopfordrede mails til private bliver betragtet som spam. Det er vi ikke interesseret i. Men jeg troede faktisk at det var tilladt at sende til tidligere kunder. Så tak for advarslen. Det skal lige undersøges nærmere.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)