Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af screenshots

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvordan ser det ophavsretsmæssigt ud med at tage screenshots og bruge dem på hjemmesider / e-bøger. (og hvad med videoer, hvor man f.eks guider i brugen af en onlinetjeneste?)

På Forhånd tak

Emil Blücher

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 11:32

Jeg vil sige, for en sikkerheds skyld, altid at få oprethaverens accept på at du må bruge det, og til hvad du må bruge det til. 

-Karsten

Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:32

I princippet er der en ophavsmand til ethvert site/billede/video m.v. og derfor skal du have tilladelse til at bruge materiale som du ikke ikke selv er ophavsretsmand til, med mindre det tydeligt fremgår at materialet frit kan bruges.

Mvh

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:48

Bare så jeg er 100 på at i forstår mig 100 % - jeg vil ikke "negle" andres billeder eller videoer. Men tage screenshots samt videoscreenshot (bedre ord for det kunne jeg ikke finde :D )

Et eksempel: http://www.concept-i.dk/ Hvor sidebaren er en animation... mange andre SEOer bruger også screenshots / videoer... Men må man det?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:39

Jeg vil lige prøve at puste lidt liv i den her tråd igen da jeg ikke helt har fået det svar som jeg søger...

Det er jo nærmest umuligt at spørge google om lov hver gang jeg ønsker at bruge et screenshot til en e-bog. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad andre brugere af screenshots har gjort,

Jeg ved ikke om det er langt ude, men kunne man sige at et screenshot er et citat af en hjemmeside - og man i den forbindelse godt må bruge det...

Det kunne være lækkert hvis nogle med "screenshoterfaring" kunne smide en kommentar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)