Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sælge et færdigt forretningskoncept ??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, overskriften siger jo det meste, og mere specifikt ønsker jeg at høre om man overhovedet kan sælge et nøglefærdigt koncept klar til produktion.

Der er selvfølgelig en grund til at jeg ønsker at sælge guldfuglen, men den ønsker jeg kun at en mulig køber får.

Produktet er en læskedrik til E.U marked og grænsebutikkerne, og jeg har lavet følgende forarbejde for en potentiel køber:

- Forretningsplan.
- Investor præsentation.
- Markedsanalyse.
- Gjort klar til compound udvikling.
- Pris sammenligninger.
- Budget.
- DPG Pfand retningslinier og priser.
- Sponsor strategi og begrundelse og de gode kontakter.
- Logo og design.
- Indberettet projektet til Vidensbanken.
- www domæne er købt og forside er oppe.
- Solid kontakt til tapperi.

Jeg vil sågar tilbyde at en eventuel køber at jeg, mod mindre betaling, hjælper i en overgangsperiode på 3 mdr, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra Jer om jeg bare skal lægge projektet i skraldespanden, eller om der kunne være en mulighed for at sælge det, og hvor det eventuelt kunne ske, ud over her naturligvis ;-)

Tak for interessen og Jeres hjælp.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 10:58

man kan sælge alt! hvis man er god nok :-) mange vil måske spørge: hvis det er sådan en guldfugl og du har så meget forarbejde, hvorfor låner du så ikke bare penge og fyrer den af, eller søger efter investorer som kan skyde penge i dit projekt!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:04

"..Der er selvfølgelig en grund til at jeg ønsker at sælge guldfuglen, men den ønsker jeg kun at en mulig køber får.."

..Og projektet er som skrevet allerede registreret hos Vidensbanken, så det er ikke fordi jeg ikke prøver den vinkel ;-)

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 11:11

jamen så må vi da håbe -for dig- at det giver pote!! :-)

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:38

Hej

Nu spørger jeg måske dumt, men når du nu har lavet alt det arbejde har du vel et klart billede af hvem der vil få mest ud af at sælge dit produkt?

Jeg ved f.eks ikke hvorfor en læskedrik skulle være interessant for grænsebutikker, -men det gør du-, og i så fald var der vel en mulighed for at starte med en henvendelse til en af de større kæder på det område. Hvis konceptet er færdigt, og tapperiet på plads, så er det vel blot at køre reklamen frem og få leveret de første paller. Det er relativt simpelt og sparer et led hvilket købmænd er glade for.

Er projektet mere kompliceret, dvs. det skal sælges som et brand og derved (undskyld udtrykket) er gammel vin på nye flasker, så er jeg ikke så optimistisk vedr. at afsætte selve konceptet, som situationen er på detailmarkedet idag. 

Men du kunne jo idag sætte det til salg på Amino, og ud fra henvendelserne spore dig ind på hvilke "typer" der henvender sig, og så gå målrettet ind på deres boldbaner i de fagmagasiner og blade etc. som er på deres felt. 

Held og lykke

/Michael

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 11:59

Hej Mike,

Det er jo svært at sige når vi ikke kender hele historien... så mine tanker skal selvfølgelig tages med et gran salt.

Først og fremmest er tidspunket svært, der er ikke så mange iværksættere som der plejer, og slet ikke ret mange investorer, så generelt er der ikke særlig stor efterspørgsel for ideer.

Det marked du gerne vil ind på (læskedrik) er for at sige det mildt ikke nemt, der er nogle få store spillere der sidder rigtig tungt på læskedrikke og hvis du skal ind og tage andele fra mærker som Cocacola koster det enorme rescourcer. 

Derudover er der ikke mindst fordi der ikke er så mange risikovillige investorer, enormt mange "ideer til salg" for tiden, og derfor er der rigtig mange der følger mantraen "ideer er sølv, men udførsel er guld" Forstået på den måde at hvis du var lidt mere igang, og havde solgt dine førsete produkter ville det være en anden sag. 

Nu ved jeg jo ikke hvor meget du forventer at skulle have for ideen, eller hvor meget energi der er brugt på den, men du skal nog gøre op med dig selv om det er besværet værd at bruge meget tid (og evt penge på transport rund i DK). Hvis du beslutter dig for at fortsætte, ville den mest oplagte køber være en af dem du betragter som konkurenter (der må være noget i din markedsanaluyse) det kunne måske være Cult Burn el.lign der gerne vil udvidde deres sortiment, Carlsberg Ceres mfl kunne måske også være en mulighed, men det er altså ikke sådan lige at komme til møde med deres produktchef. 

Hvis ikke det lykkes er der halvoffentlige organisationer som connectdenmark.dk og vaekshuset.dk der også har folk der hjælper med salg af virksomhed det kan være de kan hjælpe dig videre, de kender ihvertfald folk der leder efter virksomheder og ideer. 

Det var måske værd at prøve?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)