Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ralph Lauren børnetøj blandet op til 14 år

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man køber varer, så gør man det direkte ved leverandøren eller en agent. Varerne bliver afsendt direkte på producenten. Så der er vel ikke noget at være i tvivl om. Det er næsten lige så dumt som at sige - hovsa - skal jeg betale moms... Lad os sige at en butik vil sælge nogle af sine varer videre til en anden butik. Dette er som regel ikke lovligt, da leverandøren har taget forbehold mod videresalg.

Ja, jeg synes det er meget logisk.... omvendt er det ufatteligt hvad der flyder omkring af kopivarer eller varer som ikke er kommet helt lovligt til....

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:21

BMøllerC:

Trend

Det er jeg helt med på. Men betyder det så i praksis at jeg er forpligtiget til hver gang jeg køber varer af en (ny) leverandør at tjekke ham og varene i alle ender og kanter. Jeg mener - hvis nu at trådstarter som vil sælge disse aktuelle Polo R L varer måske tog dobbelt så meget for dem (blot eksempel), ja så var det jo ikke sikkert at der var så mange som fattede mistanke. Med andre ord tænker jeg, at hvordan skal vi kunne stole på hinanden så? Hvis nu en anden på på Amino udbyder 10 Tag Heuer ure til måske 5000 kr. stykket - ja så er det måske lidt billigere end normalt - men måske ikke alamerende og man hopper på. Men de kan jo ligeså godt være købt ved en "kopi-leverandør" og skulle kunne sælges for 1000 kr. - Men sælger prøver at virke seriøs og derved sætter han en troværdig pris. - Kan du følge mig ? - Og derved vil jeg jo mene at jeg har handlet i god tro, for så meget billigere var disse ure jo heller ikke.....???

Birger

Kan sagtens se din pointe men lovgivningen på området i EU er bare ik skruet sådan sammen... Der hænger sælgeren (dvs dig) på den i første omgang, og så må man selv gå videre med en retsag mod leverandøren...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30

Helle - houseofkids.dk:

Lad os sige at en butik vil sælge nogle af sine varer videre til en anden butik. Dette er som regel ikke lovligt, da leverandøren har taget forbehold mod videresalg.

Det er der så intet ulovligt i, og leverandøren må ik forhindre et evt videresalg, da varerne kan sælges frit i EU. Leverandøren kan derimod stoppe med at leverer, og det afholder de fleste fra at sælge varerne til andre...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:09

Fashion-Seller:
Det er der så intet ulovligt i, og leverandøren må ik forhindre et evt videresalg, da varerne kan sælges frit i EU

Synes bare jeg har set det i nogle leveringsbetingelser Wink Men tak for info - det var jeg faktisk ikke klar over.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:20

Helle - houseofkids.dk:

Fashion-Seller:
Det er der så intet ulovligt i, og leverandøren må ik forhindre et evt videresalg, da varerne kan sælges frit i EU

Synes bare jeg har set det i nogle leveringsbetingelser Wink Men tak for info - det var jeg faktisk ikke klar over.

Hvis de skriver direkte i betingelserne at du ik må videre sælge produkterne er det ulovligt. De kan dog indføre i betingelserne, at videresalg af produkterne engros B2B kan medføre en revurdering af aftalen. Det er lovligt nok, og det benytter de fleste mærker...

Fra København
Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Fra  iclick.dk Skrevet kl. 20:26

måske lidt for meget small talk.. Produkter er ikke fake! der er ingen licens til at sælge dem ligesom hvis man handlede med RL direkte

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

djkassen:

måske lidt for meget small talk.. Produkter er ikke fake! der er ingen licens til at sælge dem ligesom hvis man handlede med RL direkte

Hør lige, hvis du ikke kan klare lidt debat, så må du skride fra et debatforum som Amino og i stedet fucke over på en salgsside ala trendsales, den blå avis eller gul og gratis,  som du plejer når du skal pendle dine varer - hvadend det foregår under dit eget eller andres navne. 

Det vigtigste på dette forum, er ikke at du kommer af med dine varer - det er, at dem du sælger dem til ikke kommer i klemme... og indtil videre er der ikke meget der tyder på, at det ville være tilfældet. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:19

djkassen:

Øhh licens? Hvor kommer en licens ind i billedet?

Der er ingen som har sagt produkterne er falske, der er skrevet tydeligt at det er illegal parallelimport, hvilket Neil os selv skriver i hans forklaring (den du har sat ind). Så når produkterne ik er sat i cirkulation i EU af RL, så er produkterne ik lovlige at sælge, og man kan risikere at få bøder...

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:28

"Når man køber varer, så gør man det direkte ved leverandøren eller en agent. Varerne bliver afsendt direkte på producenten. Så der er vel ikke noget at være i tvivl om"

Det har desværre vist sig fornylig i Danmark, at selvom man køber fra agent og  for leveret direkte fra danske importør....så kan man alligevel komme i den situation, at der er tale om kopi produkter...hvilken mange butikker har erfaret inden for den sidste tid, med en henvendelse fra en advokat, på en mærke der har eksisteret mange år i Danmark, for ikke at snakke om i udlandet.

Ingen navne nævnt, selvom det måske mere havde været på sin plads

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:29

beklager jeg ikke fik indsat så man kunne se, det var udpluk fra Helle-houseofkids, jeg refererede til.

100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)