Hej
Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber at nogen kan være behjælpelig med.
Jeg har kig på en computer som jeg gerne vil have, men jeg vil høre om nogen ved om jeg kan få den via min løn. F.eks. jeg tjener 3000 før skat og computeren koster 3000 inkl moms. Kan jeg så f.eks. få min arbejdsgiver til at købe den for mig og så bare blive beskattet af det. f.eks. 50 % af 3000? Håber nogen kan kaste lys over dette spørgsmål
NIL |
Øh ja - Din arbejdsgiver kan godt aflønne dig i form af goder, herunder en computer men jeg har svært ved at se forskellen på at du lader dig beskatte af 3.000 kr. krone for krone eller af 3.000 kr. i naturalier. I sidstnævnte situation vil du jo så mangle 1.500 kr. til skatten (husk iøvrigt arbejdsmarkedsbidraget).
Det man i stedet kan gøre med den nye multimedieskat er at få fri telefon fra arbejdsgiveren mod at man accepterer en lavere bruttoløn og i den forbindelse kan arbejdsgiveren stille en computer til rådighed for dig. Det er så arbejdsgiverens ejendom men vælger man så at lade dig købe den efter 3-4 år vil værdien jo være meget begrænset.