Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som Importør af biler u/a

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har en ven som har spurgt mig om råds ang. køb af biler fra udlandet.

Han vil gerne åbne et firma, hvor han kan finde biler fra tyskland, sverige, england mm. og sælge dem her. Der er ikke noget der!

1. Men, spørgsmålet er om han kan drive forretningen "hjemmefra" altså han har en garage hvor bilen kan opholde sig eller sin egen parkering, er det lovligt?

2. Hvordan er det med at købe/sælge biler fra eksempelvis tyskland og sælge i DK? er der noget som man bør være opmærksom på?

3. Kan man få nogen plader til at fremvise bilen til eventuel køber?

Det var disse spørgsmål han ville ha svar på :-)

Mvh. Sinan Koca

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:41

Ingen som kan hjælpe? :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:45

bilerne må ikke stå på offentlige parkeringspladser uden nr plader.

Han kan jo få prøveplader til bilerne, men så kræver det at man lader sig momsreg.

Der er okay billige forsikringer og vægtafgifter på prøveplader

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 21:50

Hej!

Umiddelbart vil jeg mene følgende:

1. Selvfølgelig kan / må han drive forretningen hjemmefra og fra hans garage. Hvis du spørger om han må drive den fra en offentlig parkeringsplads/fra kantstenen udenfor hans hoveddør, tviviler jeg meget på at det er lovligt.

2. Udover at han selvfølgelig skal have styr på afgifter etc., er der jo også garantien. Hvis han slår sig op som proffesionel, er der jo visse garantiforpligtelser, som han skal overholde.

3. Han kan sagtens gå på den lokale politistation og låne (købe?) et sæt prøveplader som gælder for en kortere periode.

En enkelt kommentar er at jeg umiddelbart har det indtryk, at der er mange der gør som din ven - altså importerer fra udlandet. Så måske han ville vinde lidt på at det var noget ud over det sædvanlige han kunne tilbyde. Måske speciale i en bestemt katagori. (4x4, mpv, cabriolet, et bestemt mærke osv.)

God fornøjelse

Birger

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:53

Der ligger jo også en mulighed i at købe biler hjem og skille dem af og sælge delene ;-)

Ved ikke hvor meget der er og tjene på det nu om dage, men så skal det være biler med meget udstyr

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:53

Han vil gerne importere BMW'er, da han brænder for dem. Men altså da hans budget ikke er så stor vil han gerne starte med en også to også tre... Så han starter hjemmefra (garagen) og derefter måske åbner sit eget sted. Men kan han få faste prøve plader og hvad er kravene for dem?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:55

Så vidt jeg har forstået, kan man få de der faste prøve plader hvis man er CVR registreret. Hvis man nu får sig en fast prøveplade kan man bruge det på alle sine firmabiler man betaler forsikring af den faste prøveplade eller er der noget som jeg har misforstået?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:57

Han skal så have et moms nr og skal registres i den rette katagori for bilhandel.

Han kan så henvende sig til sit forsikringsselvskab og sige han skal have forsikringsbevis til prøveplader, det sender de så og så skal han bare ned på SKAT og udfylde blanket så er han igang med prøveplader

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:10

Tak skal i have det var vidst det jeg var ude efter :)

Ved i om der er nogle ekstra omkostninger i denne branche og hvad forsikring som reelt koster til disse faste prøve plader?

Fandt lige også dette"

Hej,

Du skal ikke have et antal biler for at have prøveskilte.

Du kontakter simpelthen dit forsikringsselskab og fortæller dem at du skal have faste prøveskilte til bil, i aftaler en pris og de sender et forsikringsbevis

Du går på motorkontoret og henter et sæt faste prøveskilte.....det eneste de kræver ud over forsikringsbevis er en udskrift fra købmandsstandens hvor de kan se at dit CVR nummer er registreret i en branche hvor du er godkendt til faste prøveskilte.

Vær opmærksom på at der i mange tilfælde kan indgås en ret god aftale med forsikringen ang. kasko dækning på disse plader, så du ikke lige pludselig står med en smadret bil = stort tab.

mvh "

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04

BMøllerC:

3. Han kan sagtens gå på den lokale politistation og låne (købe?) et sæt prøveplader som gælder for en kortere periode.

Foregår den del ik fra kommunen idag? Er politiet ik helt ude af prøveplader,pas osv?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)