Hej
Jeg har fundet en butik jeg gerne vil købe. Der er store muligheder i den og vil garanteret give overskud. Problemet er bare at jeg ikke ejer noget, derfor bliver det svært at låne i banken, skal have møde med dem torsdag. Jeg skal give 200.000 kr for butikken. Det er goodwill, inventar, edb og sådan noget. Så skal jeg bruge en kasse kredit på ca 500.000 kr til køb af varer. Det er jo mange penge og de vil sikkert ikke låne mig dem alle, når jeg ikke kan stille sikkerhed. Er der nogen som har et råd til hvordan jeg kan gøre, måske "snyde" banken lidt ??? Jeg har tænkt på, om man kan sige til banken at de 200.000 kr tager jeg mig selv af, dem skal de ikke tænke på. Jeg kan evt lave en aftale med sælger, at jeg betaler ham med mit overskud eller når der kommer penge på bogen. Tror I så at de måske vil gå med til de 500.000 kr ?? Det er jo som et drifts kassekredit... |
Hmmm... lyder som en spændende plan .
Nu kender jeg jo ikke din bankrådgiver og hvad det er for en butik og et koncept...... Men lad mig sige det på den måde, at hvis du af din bankrådgiver får grønt lys på baggrund af de oplysninger du her har givet og til et sted mellem 5-700.000 kroner, uden du selv har en klink (sådan som jeg forstår det) - ja så kan din bank og bankrådgiver da vist godt forvente en kø af ivrige nye kunder i butikken.....
Med andre ord, så tror jeg desværre ikke som tiden er i øjeblikket, at du får held til det.
Men held og lykke
Birger