Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt råd søges !

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet en butik jeg gerne vil købe. Der er store muligheder i den og vil garanteret give overskud.

Problemet er bare at jeg ikke ejer noget, derfor bliver det svært at låne i banken, skal have møde med dem torsdag.

Jeg skal give 200.000 kr for butikken. Det er goodwill, inventar, edb og sådan noget.

Så skal jeg bruge en kasse kredit på ca 500.000 kr til køb af varer. Det er jo mange penge og de vil sikkert ikke låne mig dem alle, når jeg ikke kan stille sikkerhed.

Er der nogen som har et råd til hvordan jeg kan gøre, måske "snyde" banken lidt ???

Jeg har tænkt på, om man kan sige til banken at de 200.000 kr tager jeg mig selv af, dem skal de ikke tænke på. Jeg kan evt lave en aftale med sælger, at jeg betaler ham med mit overskud eller når der kommer penge på bogen.

Tror I så at de måske vil gå med til de 500.000 kr ?? Det er jo som et drifts kassekredit...

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm... lyder som en spændende plan Cool.

Nu kender jeg jo ikke din bankrådgiver og hvad det er for en butik og et koncept...... Men lad mig sige det på den måde, at hvis du af din bankrådgiver får grønt lys på baggrund af de oplysninger du her har givet og til et sted mellem 5-700.000 kroner, uden du selv har en klink (sådan som jeg forstår det) - ja så kan din bank og bankrådgiver da vist godt forvente en kø af ivrige nye kunder i butikken....Wink.

Med andre ord, så tror jeg desværre ikke som tiden er i øjeblikket, at du får held til det.

Men held og lykke

Birger

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:50

Hej Kim.

Tillykke med din mulighed.

Ved ikke om det er en allerede igangværende butik

Hvis du kan fremvise tidliger resultater. Samt hæfter personligt for din gæld. Og har et i forvejen godt forhold til din bank. Er de måske til, at snakke med.

Rigtig god forberedelse. Og nogle tal "helst gode" ville nok være en rigtig god start.

Håber du lykkes og du evt. kunne bruge noget af det jeg har skrevet.

God vind

Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 19:52

Hej,

Jeg kender en håndværker som har haft en god forretning i over 15 år. På en eller anden måde havde de en firmabil som blev totalskadet og de kunne ikke få noget fra forsikringen. Han ville låne 70.000kr. i banken til en ny bil da han ikke selv havde pengene. Han havde lige brugt virksomhedens kapital på en ombygning af deres lokaler og han havde bygget til sit private hus. Men selvom han havde den sunde forretning kunne kan ikke låne noget i banken. Det er ca en halvanden måned siden det skete.

Jeg tror så også det er en dårlig ide du har fået dig der. Ja jeg har selv tænkt det samme! Men skal du først betale renter af dine store lån, have styr på din privat økonomi med en meget lille løn, måske betale lønninger og alle de MANGE udgifter der er ved at overtage en forretning. Så bliver det meget svært selvom du kan lave et normalt forventet overskud fra dag nr. 1.

Mvh

Michael

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 19:59

Der er tale om en sportsforretning, så altså en omsætning på flere millioner. Der er ikke noget problem i lønninger, renter osv, det kan sagtens løbe rundt...

Men tak for de opmuntrende ord, he he he... Ej ved godt at det sikkert er piv umuligt, men fandme træls når man er blevet tilbudt denne unikke mulighed som ikke kommer igen...

Fra Holstebro
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:15

Hej.

Skal lige sige, at der er jo ikke noget der er sikkert når man starter/overtager en virksomhed.

Men har du gjort forarbejdet ordentligt og villig til, at tage risikoen?

Jeg tror jeg ville gå efter en løbende overtagelse. Og måske prøve, at låne lidt til, at købe en del af forretningen. Og som du selv siger. Måske betale resten med overskuddet. :)

Men det afhænger selfølgelig af den nuværende ejer.

Hvad med evt. at snakke med den bank der har kreditter mv. Til butikken i forvejen.

Måske finde en samarbejdspartner?

Bare en masse ideer du kan tænke over. :)

/Madsen

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 19:09

Er det egentlig muligt at finde en som vil lave sikkerhed i ens lån overfor banken, mod at vedkommen får del i overskuddet der nok skal komme ??

Findes der firmaer der invisterer i sådan noget ??

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 19:09

Er det egentlig muligt at finde en som vil lave sikkerhed i ens lån overfor banken, mod at vedkommen får del i overskuddet der nok skal komme ??

Findes der firmaer der invisterer i sådan noget ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)