Virksomheden har ingen fysiske faciliteter i Danmark.
Virksomhedens adresse i Danmark, var også min privatadresse.
Virksomhedens hovedaktiviteter er i Danmark, disse videreføres.
Overvejelser:
Jeg vil gerne bevare relationen til Danmark gennem virksomheden og dens aktiviteter, og vil derfor bevare virksomheden som registreret i Danmark og betale dansk skat af virksomhedens overskud mv.
Spørgsmål:
Kan jeg have virksomhedens adresse på min bopælsadresse i Frankrig, og stadig fortsætte som før med indberetning til Erhvervs og Selskabsstyrelsen, og modtage virksomhedens post fra det offentlige mv. på min adresse i Frankrig?
Involverer det nogen form for indberetningspligt i Frankrig, eller andre forhold jeg skal være opmærksom på?
Jeg har lige fundet Amino, ser frem til at deltage, hermed mit første indlæg.
Reglen i dag,
er at virksomheden godt kan have hjemstedsadresse på anden lokation end hvor fra virksomheden ledes,
men skal dog stadig have dansk adresse, med
kontaktperson til ledelsen, for at høre under
dansk lovgivning. (så vidt forstået).
Dvs. primær adresse i Frankrig = ikke ok. evt. løsning = c/o adresse i danmark
Indberetningspligt i Frankrig, ingen, men er man skattepligtig i Frankrig, gælder lignende forhold med indberetning af indkomst fra diverse i selvangivelsen hernede (antaget).
Inden du lukker tråden helt, burde du overveje at google lidt efter reglerne omkring fast driftssted for at sikre dig dig, at dit nuværende driftssted vil være Frankrig.
Dejligt med lidt sparring. Her er hvad jeg har fundet.
"13. marts 2009 NY PRAKSIS VEDRØRENDE REGISTRERING AF ET SELSKABS HJEMSTED
Det vil fremover være afgørende, at man på et dansk selskabs hjemstedsadresse skal kunne komme i kontakt med selskabets ledelse eller en repræsentant for selskabets ledelse. En sådan repræsentant kan eksempelvis være en advokat." - kilde: Erhvervs- og Selskabstyrelsen
Virksomhedens driftssted vil fortsat være Danmark. Og løsningen der er valgt, er primær adresse som C/o adresse hos selskabets revisor, der hermed fungerer som repræsentant.
For nærmere at specificere forholdene jeg forholder mig til, er følgende gældende:
Virksomheden har internet servere placeret på dansk lokation.(+til driftsted)
Kunderne er fortsat i DK.
Kunderne serviceres via internet og telefon fra FR, samt besøg hos dem i DK.
Hjemstedsadresse(selv om det er C/o) er hos revisor der er repræsentant i DK.
Der betales fortsat selskabsskat i DK, og alt sker via EogS i DK.
Vedtægter for ApS tilpasses efter situationen.
Dermed ser jeg at der er balance i sagerne, men er da altid interesseret i relateret viden, så der kan handles rettidigt og foretages de rigtige beslutninger.