Jeg har en hjemmeside med køb og salg af nye og brugte varer.
Min økonomi er desværre kommet helt i bund, men vil hører om mulighederne for at få nogen investorer ind over siden så den kan blive markedsført flere steder.
Hvordan laver man "kontrakt" på hvad man gør og hvem der får hvad du af hvad..
Kan man feks sige:
Du laver linkbuilding og du laver SEO og du tager kontakt til annoncemuligheder og man så deler overskudet mellem de 3 folk ??
Problemet ligger lidt i jeg ikke ved hvordan et samarbejde skal være og hvordan man gør tingene rimelige for alle parter..
Tænker også om man kan sige noget med 1/5 af overskudet og der så var 5 partner der hvert år kunne få del i overskudet. Så alle 5 smider et bestemt beløb i projektet som en enkelt ydelse og får afkast en gang om året.
Kom gerne med ideer til hvordan det kunne forgå og evt hvad rehler man skal være opmærksom på
Jeg ved det desværre heller ikke, men har haft samme tanker som dig.
Hvad så hvis 3. mand pludselig bliver syg/ får andet arbejde/ barn eller lign. og ikke kan ligge det arbejde han skal? Hvordan sikrer man at alle laver lige meget... det er sku svært.
Stifteren af selskabet eller den adm. direktør (kald ham hvad du vil), kan jo i teorien tage penge ud af virksomheden til sig selv i løn osv. Hvordan skal investorerne dække sig ind overfor det?
Det er heller ikke fair at nogen ligger 1.000 timer med 10.000 kr. i indskud mens en stille partner uden arbejdstimer, som også har lagt 10.000 kr. kan få samme udbytte.
Der skal altså være noget aflønning for timer lagt i virksomheden.
det sidste eks var ment som man ikke laver noget i projektet, men rent ligger penge i det og at det så er alles investeringer der ryger til at ansætte en freelance til at lave noget arbejde på siden..
Men kom gerne med flere forslag, synes det er rigtig svært