Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad betyder en # efter www.mitdomæne.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig set det før, men nu er der kommet en # efter mit domænenavn.dk, betyder det noget, evt. noget jeg skal tænke videre over?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

# blive brugt til at referere til en "anker" (anchor) internt på en side. Fx. vil www.mit-domæne-dk/min-side.html#anden-paragraf, gå til siden "min-side.html" og så scrolle automatisk ned til "anden-paragraf". 

Du har ikke som sådan fået et "#" i dit domæne, men har nok klikket på noget som havde "#" i linket.

Et link der bruger det på mit eget site er fx: http://getashop.dk/produkter/info/betalingsgateway#pro som linker til en side med betalingsgateways, men automatisk går ned til "Pro" versionen.

# bliver også tit brugt i forbindelse med "javascript" på siden, men ved du ikke så meget om dette skal jeg ikke trætte dig med teknikken bag dette.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:43

Hvor smart :)

Rasmus nu ved jeg at du arbejder med Magento. Kan man også lave anchors i Magento shops? Det ville da være lækkert :)

Hilsen Morten

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 12:49
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:15

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Kan man også lave anchors i Magento shops? Det ville da være lækkert :)

Det kan man sagtens.

I dit link skal du definere hvor du vil hen. eks.: <a href="#bund"></a>

I bunden af din side skal du placere: <a name="bund">

Så har du dig en henvisning.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:18

dobbelt post..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Studieogelevjob.dk:

Går jeg til min forside www.studieogelevjob.dk bliver den til www.studieogelevjob.dk# , men det har altså ingen betydning?

Det har ingen betydning (dog muligvis først når andre linker til siden og bruger # i linket hvis de ikke fjerner det). Grunden til at du får # når du går ind på siden er at der findes noget javascript som sætter den på.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 13:24

Swon:
I bunden af din side skal du placere: <a name="bund">

Til info, så er name-attribut'en deprecated (forældet) i <a>-tagget: A name attribute deprecated

Brug <a id="bund"> (eller endnu bedre: <div id="bund">) istedet.

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:25

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hvor smart :)

Rasmus nu ved jeg at du arbejder med Magento. Kan man også lave anchors i Magento shops? Det ville da være lækkert :)

Hilsen Morten

Ja det kan jo reelt laves i alt html. Så det afhænger mere af hvad det er du vil have linket til (og fra Smile)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)