Hvad betyder en # efter www.mitdomæne.dk
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Jeg har aldrig set det før, men nu er der kommet en # efter mit domænenavn .dk, betyder det noget, evt. noget jeg skal tænke videre over?
Svar
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
# blive brugt til at referere til en "anker" (anchor) internt på en side. Fx. vil www.mit-domæne-dk/min-side.html #anden-paragraf, gå til siden "min-side.html" og så scrolle automatisk ned til "anden-paragraf".
Du har ikke som sådan fået et "#" i dit domæne , men har nok klikket på noget som havde "#" i linket.
Et link der bruger det på mit eget site er fx: http://getashop.dk/produkter/info/betalingsgateway#pro som linker til en side med betalingsgateways, men automatisk går ned til "Pro" versionen.
# bliver også tit brugt i forbindelse med "javascript " på siden, men ved du ikke så meget om dette skal jeg ikke trætte dig med teknikken bag dette.
Svar
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Hvor smart :)
Rasmus nu ved jeg at du arbejder med Magento. Kan man også lave anchors i Magento shops? Det ville da være lækkert :)
Hilsen Morten
Svar
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
WideEyes.dk & AAimport.dk:
Kan man også lave anchors i Magento shops? Det ville da være lækkert :)
Det kan man sagtens.
I dit link skal du definere hvor du vil hen. eks.: <a href="#bund"></a>
I bunden af din side skal du placere: <a name="bund">
Så har du dig en henvisning.
Svar
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Niels Henriksen
Fra
TextReactor
Skrevet
05-10-2009 kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Svar
Det har ingen betydning (dog muligvis først når andre linker til siden og bruger # i linket hvis de ikke fjerner det). Grunden til at du får # når du går ind på siden er at der findes noget javascript som sætter den på.
Svar
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
I bunden af din side skal du placere: <a name="bund">
Til info, så er name
-attribut'en deprecated (forældet) i <a>
-tagget: A name attribute deprecated
Brug <a id="bund">
(eller endnu bedre: <div id="bund">
) istedet.
Svar
Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
WideEyes.dk & AAimport.dk:
Hvor smart :)
Rasmus nu ved jeg at du arbejder med Magento. Kan man også lave anchors i Magento shops? Det ville da være lækkert :)
Hilsen Morten
Ja det kan jo reelt laves i alt html. Så det afhænger mere af hvad det er du vil have linket til (og fra )
Svar