Hej, Jeg søger en løsning der kan det hele som skrevet ovenfor, med en webshop både til privat kunder, og en til erhvervs kunder. Skal kunne køres fra Danmark, og skal og være i følgende sprog: Svensk, Norsk, og nogle andre kommer senere. Du skal også stå for host, med fri trafik, nem at rette osv.
Er mest interesseret i C5 som økonomiprogram, men andre er også mulige. Skal være kode i aspx.net det er jeg blevet anbefalet samt server 2008, men andet er også muligt.
Og som betalings løsning: epay, dibs eller en anden hvis du kan anbefale!
Og kan den også køres sammen med en slags system som ex fona har til at ekspedere kunder med i en butik!
Og kan det lade sig gøre at have den færdig lige i slutningen af oktober/starten af november Hvad ville sådan løsning ligge i?
|
Hej
For at starte med det ubehagelige! Du er nødt til at vælge dig en samarbejdspartner, og få noget rådgivning. Du kan ikke ud fra det du har sagt her gå ud og få en "fast pris" eller starte en bud-runde. Det kræver noget mere know-how for at udforme et ordentligt udbudsmateriale som giver dig et brugbart resultat.
Jeg starter lige fra en ende af:
E.W.D Distribution:Jeg søger en løsning der kan det hele som skrevet ovenfor, med en webshop både til privat kunder, og en til erhvervs kunder.
Skal kunne køres fra Danmark, og skal og være i følgende sprog: Svensk, Norsk, og nogle andre kommer senere.
Det i sig selv er en _meget_ overfladisk definition af dine behov og krav, det skal uddybes meget mere for at undgå misforståelser mellem dig og din leverandør.
E.W.D Distribution:Du skal også stå for host, med fri trafik
Det findes ikke! Du kan foretage en hurtig søgning på Amino og finde ud af hvorfor. Men den korte historie er at begrebet "Fri trafik" ikke findes, de steder hvor det findes betyder det enten noget andet end du tror eller også tager de røven på dig. "Fri trafik" er sjældent vejen til success. (og lad være med at start en diskution om det, den har kørt rigeligt her på Amino i forvejen)
E.W.D Distribution:Er mest interesseret i C5 som økonomiprogram, men andre er også mulige.
Skal være kode i aspx.net det er jeg blevet anbefalet samt server 2008, men andet er også muligt.
Og som betalings løsning: epay, dibs eller en anden hvis du kan anbefale!
Valg af sprog, platform, og evt. tredieparts programmer bør du lade være så løse som overhovedet muligt i starten. Du bør i stedet opridse hvilke krav du har som ligger il grund for at du f.eks. vil have det udviklet i asp.net, det kan f.eks. være at du gerne vil have det udviklet hurtigt, men så er det i givet fald det du skal skrive. Så må den samarbejdspartner du finder, i samråd med dig, vurderer hvilken teknologi der bedst kan stille dit behov.
E.W.D Distribution:Og kan den også køres sammen med en slags system som ex fona har til at ekspedere kunder med i en butik!
Se her kræver det faktisk at du skal lave en integration med hver af de enkelte butikker ... der findes ikke noget "generelt" som bare virker. Faktisk vil jeg mene at det smarteste for dig er at sætte en hjemmeside op som butikkerne kan tilgå fra deres kasseterminaler. Alternativt kan du selv opsætte en maskine, evt. med touch-skærm, hos de enkelte forretninger. Det afhænger dog rigtigt meget af dit budget.
Igen ... her skal du ind og have en snak med nogle eksperter på emnet, inden du vælger.
E.W.D Distribution:Og kan det lade sig gøre at have den færdig lige i slutningen af oktober/starten af november
Det tror jeg _helt_ bestemt _ikke_ du skal regne med. Hvis du tænker på Julehandelen, og gerne vil nå at være med der så skal du ud og satse på et færdigt eksisterende system, som f.eks. Dandomain eller Scannet, og selv her vil jeg mene du har travlt hvis du vil være klar til at sælge på en månede. Bare PBS kan typisk tage op til en månede for at få dig godkendt.
E.W.D Distribution:Hvad ville sådan løsning ligge i?
Umiddelbart som du skitserer det her snakker vi om en ordre til et par hundredetusind eller tre, jeg hælder nok mest til tre. Der er mange komplekse ting som tager lang tid at udvikle fra bunden af. Jeg ville på det kraftigste anbefale dig at tage udgangspunkt i et eksisterende system og få det udviklet på baggrund af dette.
Hvis du er interesseret er du velkommen til et møde hos os, så kan vi evt. tage et indledende møde hvor vi hurtigt render igennem nogle af problemstillingerne ved sådan en opgave som denne her, du kan fange mig på mmc@specialhosting.dk eller 41 28 28 08