Min kone har en frisørsalon. Inspireret af Thorborgs podcast, så kunne det være sjovt at se effekten af en eller anden form for gimmick for at skille sig lidt ud. Men hvad skal det være? Hvad vil få dig til at skifte frisør? Hvad kunne være en sjov gimmick?
her er mine forslag, men jeg vil også meget gerne høre dine:
Til den ældre generation: Hjemmebagt kage og frisk kaffe
Prøv den nye shampe - bliv klippet i dag og få den gratis (evt. vareprøve)
Bliv klippet og få gratis hårvoks.
- Tror jeg er noget der sparker røv, til de unge, da de tit selv skal betale for hårvoks men forældre betaler for selve klipningen. Så de fortrækker nok at give 250 for at blive klippet og en GRATIS hårvoks - imod at give 180 og intet få.
Er blot bange for at en gratis voks er for stor en udgift. Man kan selvfølgelig sætte priserne op, men hvad så med dem der ikke bruger voks? Det er jo ikke alle der bruger div. remedier til håret..... Men den er bestemt værd at overveje!
Bor selv i Århus og sufer rundt mellem de frisører der har en tid der passer mig. Men måske en klippekort ordning ville kunne få mig til at gå det samme sted hen hver gang. Blot lige en tanke jeg fik da jeg læste dit indlæg. Kaffe, blade at læse i, kildevand, the osv. skal der efter min mening være.. men kan da være jeg er blevet for godt vant.
Måske man kunne finde på noget fedt kunderne kunne lave når de nu sidder stille alligevel. F.eks. ligesom internet i bussen/toget. Har ikke lige noget gode forslag, men synes ikke at udgangspunktet er helt tosset. Vender tilbage hvis jeg finde på noget fedt.
Dit forslag med kaffe, the etc. er ikke dårligt. Men det er bare ganske almindeligt og hvad kunderne forventer, så det vil ikke score nogen points. V leder efter noget lidt særligt der gør forretningen unik for at se om det virkelig batter som Thorborg nævner i sin podcast.
Nu ved jeg ikke mht. nuværende åbningstider, men kunne forestille mig at aftenåbent kunne tiltrække en del som ellers har svært ved at tilpasse klipningen i arbejdsdagen.
Jeg tror også på den med klippekort eller stempelkort, hvor hver 10ende klipning er gratis eller når kortet er fyldt ud, så får man en valgfri gave, f.eks. voks, makeup, MP3 afspiller, hårlak, halvt års abonnement på Woman, gavekort på 100 kr. til en tøjbutik etc. etc.
Jeg syntes at Simon's idé med en gratis fx. ID voks er en super idé. Derudover tror jeg også at i kunne tiltrække mange kunder ved at sælge ID voks til bare 75 kr. men det kunne jeg forestille mig ikke var så velset i de kredse :)
Nu ved jeg ikke hvem som i primært klipper, men hvis det er forældre, så kunne der godt være noget spille/flipper maskine til børnene så det var sjovt at tage til frisøren.
Måske lave en stol, så børnene kunne spille Playstation imens de blev klippet? :)
Jeg er blevet klippet hos den samme frisør i 3 år nu. Det startede med et gavekort til en frisør. Hans super friske væsen og gode evner. Han er senere hen skiftet frisørsalon 3 gange og hver gang er jeg fulgt med. Han har nu åbnet egen frisørsalon, og gæt hvad... Jeg er stadig hans faste kunde. For mig er forholdet til min frisør meget personligt. Han ved altid hvad som er bedst for mig.
At nye gimmicks ku jeg forestille en computer med internet, eller opdatering af facebook status. "Sidder og bliver klippet hso frisør x. kæft jeg blir lækker" det er også god reklame.
Det med tegnefilm til børn kunne jeg forestille mig ville være et stort hit. Eller tema for børn. Bliv klippet som en prinsesse. Bliv klippet som Spiderman, Jack sparrow, whatever. Køre de her temating for børn.