Hej Jeg er ny bruger på siden. Har læst en masse tråde og fundet en del svar, men min situation er lidt speciel og efterlader en masse ubesvarede spørgsmål.
Min situation er nu, at jeg gerne vil overtage/købe et eksisterende hotel/surfcamp. Jeg har besøgt stedet flere gange og drevet stedet mens den nuværende ejer har været på ferie. Vi har nu kontrakten klar(lavet af advokaterne lett.dk) der skal deponeret en sum på 70.000euro. Fratrukket et depositum på 3500euro. Som udbetales til køber når alle papirene er lavet dvs. -jeg skal have oprettet residens i Senegal - Oprettet bankkonto -Firmaet skal overflyttes til mit mig Det financielle: Jeg har selv 100.000kr. kontant, som skal bruges til betaling af alle udgifterne(depositum, advokat, flybilletter, osv.) Mine forældre vil låne mig 250.000kr. belånt i friværdi i dansk ejendom. De er pensionister bosat i Spanien. Ven/invester vil indskyde 250.oookr via eksiterende aktier(eget aps) Senegal og Danmark har en aftale om dobbel beskatning. Nu til alle problem stillingerne: hvordan låner min forældre mig pengene. Skal de oprette Aps, som skyder penge i holding selskab? Bliver mine forældre beskattet, hvis de låner mig penge. Har det betydning for deres pension? Jeg har en ejerlighed i danmark, som jeg udlejer på værelses basis. Har det betydning når jeg opholder mig 8 måneder i året i Senegal? Som jeg forstår, skal firmaet oprettes i senegal. Før der kan oprettes en holding selskab og invester kan indskyde penge. Problemet er dog at jeg ikke kan oprette firma i senegal før købssummen er deponeret. Hvordan ser det ud hvis jeg vil tjene penge i danmark når jeg er hjemme om sommeren, som alm. lønmodtager? Omsætningen kommer fra internationale rejseselskaber, som indbetaler pengene direkte til min danske konto. Håber der er nogen der kan hjælpe eller formidle kontakt til profesionel hjælp. Venlig hilsen Jesper
|
Hej Jesper,
Sikke et projekt! :-)
Jeg har ikke selv nogen gode bud på dine udfordringer, men jeg vil foreslå dig at få fat i et international revisions- og rådgivningsfirma a la Deloitte.. de må være på hjemmebane i den slags spørgsmål!
God fornøjelse med det!
Med venlig hilsen
Christian