Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor svært kan det egentligt være?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan evt sætte dig i forbindelse med nogle tekniske designere, der har arbejdet med den slag før, men de er nok mere til at opfinde og designe end til at producere. (Men jeg ved de har rodet med ideen om et løbehjul i noget tid) 

Send en besked hvis det skulle være aktuelt.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 12:10

Det er da en fin ide - der er dog et men. hulene findes samt alle andre dele er lavet - og der er da ingen grund til ( som nævnt tidligere ) at opfinde den dybe tallerken igen :)

Og som teknisk designer ( produktudvikler)  har jeg fat i producent  led - men har ikke tilbudt at rode med dette produkt da man skam kan finde produktet færdiglavet - og med lidt modifikationer og specifikationskrav kan produktet sælges på EU markedet.

at genlave produktet fra scratch og rette til kan tage op til 2 år - plus andre udgifter ( støbeform m.v) - så hvorfor ikke bare bruge det man har :)

super når Aminoer er hjælpsomme :)

hej Hej

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 10:01

Nu er det jo trods alt ikke sådan at fordi du nævner et eller andet det så automatisk er sandheden. 

Alt det med at det skal være helt fra skratch og tage flere år (inkl støbeforme !?!)  må også stå fuldstændig for din egen regning, det har ivhertfald ikke noget med mit forslag eller for den sags skyld virkeligheden at gøre. 

Når jeg mener at det kan give mening at sætte trådstarter i kontakt med design folk (der ovenikøbet har erfararing med noget så konkret som løbehjul) er det jo ikke fordi de skal sætte sig ned og opfinde hjulet. Der bliver nævnt mindre problemer med det nuværende produkt, derfor giver det mening at forbedre dem, hvilket også er en design relataret opgave. Man må heller ikke bare ukritisk tage andres produkter og kopiere dem, selvom et løbehjul næppe er særlig godt beskyttet, bør man alligevel undersøge om enkeltdele eller designelementer er, det skulle jo helst ikke hedde sig at trådsarter laver ulovlige kopier?

Jeg stiller mig fuldstændig uforstående overfor din kritik.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

"Jeg stiller mig fuldstændig uforstående overfor din kritik."

---

Hm.. Okay

Kære Sansir det er en skam at du ikke har læst hele tråden . Havde du nu læst HELE tråden ville du opdage at jeg har sent links og gode råd til trådstarter om hvem der muligvis kan hjælpe med dele af produktionen og mulige samarbejdes-partnere - og der blev takket og tråden er egentlig afsluttet.

Der er ingen sure miner her fra eller kritik som du måske syntes blot et lille "men" - som du burde have fanget - kritik er af en helt anden "størrelse".

og havde du læst det hele så ville du fange at:

• "løbehjulet" er forsøgt patenteret 7 gange, Hvilket jeg har rette opmærksomhed på :)

og for at uddybe dette:

• Produktet er IKKE et løbehjul men et e-board også kaldet powerboard der derved er i sin grundkonstruktur anderledes og har blandt andet følgende dele: servo, motor, kill switch, m.v

og på dette "løbehjul" er dens hoved- Patent: US D509, 871 S

og denne er underlagt ( grupperet) med følgende andre patenter som alle har under-patenter:

5893425 Remote control electric powered skateboard April, 1999 Finkle 280/87.042
6050357 Powered skateboard April, 2000 Staelin et al. 180/181
6467560 Recreational devices October, 2002 Anderson 180/240
6726523 Remote-controlled toy skateboard device April, 2004 Baker et al. 446/279
6796394 Skateboard with a power driving unit September, 2004 Lin 180/181

selve patentet her: http://www.freepatentsonline.com/D509871.pdf

• Det tog dem 2 år at færdig udvikle produktet og i den tid har de haft disse modeller: 

1500

2000

2000x

2000xr model

• De mindre problemer er IKKE mindre - og derfor er det originale firma lukket og slukket da det ikke lykkedes dem at udbedre problemet, eller kunne servicere deres kunder vedr. problemerne

• Firmaet havde tekniske designere på opgaven og folk der har haft erfaring i hjul og elektronik til at se på opgaven

• og at lave et produkt fra scratch kræver jo også at det skal testes, patenter skal undersøges m.v det tager skam tid.

og da jeg selv er produktudvikler og teknisk tegner - kender jeg da skam til hvor langt tid det tager - Så jo det står for egen regning og kaldes erfaring.

med mindre der er nogen der betaler for fuldt-tid udvikling kan man da godt koge tiden ned. men det er da tvivlsomt - men hvis din erfaring siger noget andet så - står det jo får din egen regning :)

med Venlig Hilsen

claudio

PRODUKTUDVIKLER

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 11:48

Røverhistorier bliver altså ikke mere rigtige af at blive gentaget?

Jeg har nogen i mit netværk der kan hjælpe trådstarter, du forsøger at latterliggøre det, det står der naturligvis frit for, det er bare synd for folk herinde hvis de tror på hvad du siger. 

Men fred være med det, jeg har ikke økonomisk interesse i dette her, jeg tilbød bare kontakt til nogle dygtige folk.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 12:27

Og jeg kan se på dit seriøse svar at du aner hvad du taler om. 

så måske er det dine røver historier vi taler om?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)