Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor svært kan det egentligt være?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi forhandler elektrisk løbehjul Vi startede med at overtage et agentur fra et andet firma. Her fik vi også agenturet på et rigtig fedt elektrisk løbehjul kaldet Go Motorboard. Se billedet:

Det er et super fedt elektrisk løbehjul! Helt unikt så vejer det under 10 kg og ligner til forveksling et almindeligt løbehjul.

Vi besluttede dog at vi ikke længere ville sælge det her i Danmark. Det viste sig nemlig at der var for mange problemer. Dels havde firmaet bag lige fået nye ejere, og det betød en betragtelig prisstigning. Men det var nu ikke det primære problem. Teknisk var der nogle fejl i produktet, så der var relativt mange reklametioner. Men værre var det at firmaet bag ikke ydede den nødvendige support og service for at råde bod på fejlene. De var grådige, og reklamationer gjorde de helst så lidt som muligt ved.

Flere og flere forhandlere begyndte at sige "nej tak" til produktet, og nu viser det sig at det var den rette beslutning. Firmaet eksisterer nemlig ikke mere.

Men ideen er genial, og produktet er fedt. Jeg ved at der er et marked for dem, og så er det jeg tænker:

Hvor svært kan det være at lave et lignende produkt?

Det er jo en relativ simpel konstruktion, så det burde let kunne kopieres? Jeg ved der er nogen herinde der roder med teknik, konstruktioner af div. slags. Er der nogen af jer der har et bud på om det kunne virke??

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:27

Hej

Med den aldighed der er herinde på amino, er der så virkelig ingen der har en mening om dette produkt og hvor stor en udfordring det ville være at lave noget lignende?

Hilsen Morten

Fra København N.
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Fra  Alex technology Skrevet kl. 21:13

At etablere en produktions linje der laver et lign. (bedre) produkt, vil have enorme omkostninger hvis det er i danmark.

Dog skal det lige siges at det kommer meget an på det forventede salg hvad etablerings omkostningerne vil være.

Hvis vi snakker 50 stk om måneden så kan det laves relativt billigt. 1 fuldtidsansat med manuelle maskiner.(forholdsvis små op kostninger til etablering)

Men snakker vi 1000+ om måneden, så er det etablerings prisen for en produktions linje bliver høj, da produktionsprocessen skal ændres drastisk.

Jeg kender en hel del til el-motorer og batterier, og har kontakter dertil. - Og jeg lever til dagligt af at producere prototyper, og assembly lines.

Det er bestemt muligt at sætte en produktion op i danmark, men prisen for sådan et produkt til serie fremstilling bliver uforholdsmæssig dyr, medmindre en større organisation står bag, med pengepungen i orden.

Man kan naturligvis gå på kompromis og finde underleverandører til en håndfuld af delene, men så ryger der også noget af profitten.

Hvis du vil vide mere om et sådan projekt er du velkommen til at kontake mig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:58

Hej Alex

Tak for din besked Smile

Jeg har sendt dig en privat besked. Det kunne være enormt spændende at høre mere hvis du har tid/lyst til at dele ud af din viden. Hvorvidt vi selv er klar til at starte en produktion op er usikkert, men....... der er jo mange faktorer der spiller ind.

Min tanke var nu at det må være muligt at købe alle komponenterne i byen, og så selv samle dem pr. håndkræft til at starte med. Eller eventuelt få en producent af lignende produkter stå for den del. Om det er naivt at tro - det aner jeg som sagt ikke, men det er jo også derfor jeg beder om hjælp herinde :)

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 13:18

Hej Morten produktet ser fedt ud og du kan godt sælge den.

hvad ville jeg selv gøre?

notere mig hvilke fejl der er på produktet ( reklamationslisten) og om disse har en chance for at kunne forbedres

finde en producent med erfaring i boards og jul i USA

lade produktionen være der ovre fra - og ikke i KINA

lav en produktions tegning - teknisk tegning

Da jeg selv er produktudvikler kender jeg til processen og kan muligvis hjælpe

du er velkommen til at ringe

32 125307 / 50437146

VISUAl-ID

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 02:05

Hej Claudia

Tak for dit input.

Du har ret - først er det nødvendigt at undersøge om det er muligt at forbedre de reklamationer der har været. Men det er jeg nu overbevist om at det er Smile

Din idé med at finde producenter i USA lyder fornuftig nok. Bortset fra at det vel i givet fald kunne være hvilken som helst land produktionen foregår i. Jeg er bare ikke besynderligt interesseret i at starte en hel produktionslinje op. Vi vil hellere forhandle løbehjulene :)

Men igen - hvor svært kan det være? Konstruktionen er jo rimelig simpel:

1) Styr-stang
2) Fodplade
3) håndgreb - bremse & accelerator
4) Hjul
5) Motor
6) batteri
7) Controlenhed
8) Div ledninger.

Bortset fra selve rammen, så kan alle komponenterne jo købes som enkeltdele. Så skal der bare findes nogen til at samle dem. Enten selv eller via producent. Jeg VED der er et marked for dem - hvorfor er der så ikke nogen med lidt forstand på denne type produkter, der laver dem? Tja.... ?? Huh? 

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 10:54

Hej  Morten 

det findes  firmaer der laver den slags og de hedder skateboard virksomheder. som eksempel:

Boards/ shades ( brædt) og trucks ( hjul)

http://www.arisetrucks.com.ar

http://www.blacklabelskates.com

hvis det er er brædt alene så er der her:

http://www.serviceboardsupply.com/index.html

SERVICE BOARD SUPPLY 
235 E Main St. Ontario, CA 91761 
Brian: 714-448-6236 or Mario: 714-448-7699

men at lave det hele fra bunden er måske lidt bøvlet - så hvad med at:

lede efter en E-scooter manufacturer / eller en der laver e-skateboards

så slipper du for en masse bøvl og skal kun sende dem et eksemplar af den model du har med dine specifikationer.

jeg foreslår at du måske samarbejder med f.eks: http://www.vectrixusa.com/products

som har ekspertise i at lave electriske køretøjer - ( de mangler iøvrigt en forhandler i DK)

og ellers er der: http://www.concept-east.com/sinoebike/electric-skateboards.html

Hong Kong som sikkert kan lave et produkt til dig efter dine krav.

Men jeg foreslår dig - hvis du vælger at samarbejde med Hong Kong, at benytter dig af min eksterne Controller:

Gianni rappazatti som tit er i Hong Kong.

han træffes på. 38 114447 - dog er han  på vej til et kontrol i mexico p.t 

jeg betaler ham udelukket for at tjekke afskibninger og kontrollere, optælle m.v vare sortimenter.

Hvis han i forvejen er i landet betaler jeg kun hans Fee og ellers tur + fee.

har brugt ham tit og han er 100% pålidelig

P.S: ( claudia er et pige navn)

Hilsen  Claudio

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:24

Tanker og research:

Morten jeg lavede lige en hurtig søgning - og det er da vist vigtigt inden man tager nogen ind til at forhandle deres produkter.. brugernes respons er nøglen til forståelse af produktets levetid og reklamations størrelse.

se her: CITATER

--------

"Roth Motors NEVER responds to phone calls! When I tried calling to replace a damaged part (under waaranty) they NEVER EVER responded, or returned my calls! They have AWFUL public relations!!! AWFUL!!"

"I can confirm that it's a very fun device to ride, and fairly practical as a way to travel a few miles faster than walking. 

But, those fancy orange wheels have a major design flaw - the plastic is so soft that the tires quickly develop flat spots if you use the brakes at all. And once you have a flat spot, the ride becomes extremely bumpy - unusable for any significant distance until you replace the tire ($20 + shipping). 

On the up side, when your tires are good, the ride is smooth and nearly silent - kids really love it, I get quite a bit of attention when I ride it.

Also, for those interested in how sustainable the device is, I used my Kill-a-Watt to measure the charge energy: 0.17 kWh. And you do get about 5 miles from a full charge (which takes just over a half-hour non-stop, more time if you have to wait at lights, etc.). So it is quite efficient."

"What's the use of easy portability when you cnnot use it under wet condition. This is nothing but an overprized toy. Beside it does not climb hills well. When the battery collapse(eventually), be ready to fork out more then $250 for a replacement. Wheels cost more then $25 each and wears out quickly. It will flip you over when enouter port holes and very bumpy ride on uneven surfaces. Piano hinged will get loose easily too. This design has many flaws and manufacturer is too greedy selling it for $800. I won't pay more then $300 for this under performing toy. Not recommended at all."

-----

Så jeg kan forstå at det er firmaets brug af dårlige trucks og dårlige batterier, Piano ledet er dårligt, dyre hjul, og for høj udsalgspris -  der bla. skaber negativ omtale - og derved en hurtig død for firmaet.

Og som en person med indsigt i lidt af hvert ( ja jeg er jo produktudvikler hehe ) kan jeg straks se at gummi hjulene ikke er de bedste. lavet af blødt materiale - så jo holdbarheden er lav.  og den slags produkter skal jo testes grundigt inden salg ( på trods af 2 års udvikling)

Den original Go Motorboard 1500X  er patenteret 7 gange - men mener ikke at patent ansøgningen blev gennemført.

så det er bare om at tage det man har og komme igang med en produktion.

Andet / EUROBIKE:

et besøg på: http://www.eurobike-show.de/eb/?lg=en

næste gang kan måske give muligheden for nye produkter i portefølget.

med Venlig Hilsen

Claudio

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:43

Hej Claudio (det var en tastefejl da jeg skrev Claudia - jeg beklager Embarrassed )

Ja jeg har selvfølgelig også googlet Roth Motors, og fundet de samme resultater som dig. Det var også medvirkende til at vi ikke ønskede at forhandle produktet.

Tusind tak for dine ideer og indput. Det er super fedt at du har taget dig tiden til at finde alle de links frem til os. Tusind tak.

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  visual-id Skrevet kl. 11:55

Normalt en del af mit job, så jeg er vandt til den slags taske arbejde efterhånden ;)

no problem.

Skal du have hjælp til andet så kontakt gerne direkte pr. mail

med venlig hilsen

Claudio

www.Visual-id.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)