Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig ønsker at køre privat i firmabil

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil der være nogle ide i at jeg køber bilen af firmaet og så lejer den ud til firmaet bagefter?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer lidt an på dit kørselsmønster.........erhverv/privat........hvilke kunder mv.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Næppe. Hvis vi taler om en nyere Landrover så er vi vel oppe i en beløbsstørrelse på 7-800.000 kr. Der rækker max. 20.000 km. i skattefri godtgørelse ikke langt. Så kan det bedre svare sig at have den i selskabet og lade sig beskatte af værdi af fri bil. Efter et par år kan man så overveje at handle den ud og beregne skattefri godtgørelse på den erhvervsmæssige del 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Dec 07
Indlæg ialt: 89
Fra  Bjerre Trykkeri og Forlag ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke om der er hvide eller gule plader på bilen.

Med hvide plader kan du sagtens kører privat i den, du skal blot beskattes privat, 25% af bilens værdi (dog minimum 40.000 kr. om året). Og alle bilens udgifter betales af firmaet.

Guleplader, så skal du vel have papegøjeplader på! Der er Skat nok de bedste at få den rigtige rådgivning af.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Han skal faktisk også beskattes af værdi af fri bil selvom det er en gulpladebil. Medmindre det er en specialindrettet varebil som ikke er egnet til privat kørsel. Sidstnævnte afkræfter han så selv ved at køre privat i den og få den registreret på papegøjeplader  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 3. Oct 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen indtil nu, rart man kan få svar på sine spørgsmål så man ikke drukner i alt den lov tekst jeg ellers skulle ha' læst mig igennem.

Det er en gul plade bil og den kan nok ikke betragtes som specialindtettet så der er nok ikke noget at hente her.

Hvad hvis nu jeg køber bilen privat og lejer den ud til mit ejet firma, kan jeg så ikke sætte en tilstrækkelig høj udlejnings pris sådan at jeg får dækket mine private udgifter? Eller er der nogle "beskatningsregler" som ødelægger denne ide.?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo lige den lille detalje at du så skal beskattes af lejen personligt. Dvs. det er en nullitet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne købe den af dit firma og så få km penge for den i forbindelse med de km, du så kører for dit firma. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jo at det ikke rækker langt hvis vi taler om en bil til en pris på ca. 800.000 kr.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)