Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel i Rusland

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har erfaring med at sælge over nettet til middel-/overklassen i Moskva? Har de f.eks. Visa-kort? Hvor godt forstår de engelsk? Andre ting, man skal være opmærksom på (f.eks. fragt)?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:13

Hej Jonas,

Engelsk er ikke særlig udbredt i Rusland. Hvis du planlægger at sælge noget i Rusland, så kan jeg anbefale at du får oversat din hjemmeside til Russisk. At sende pakker til Rusland er heller ikke let. Det er mildest talt meget besværligt. Ikke ment på den måde at det er besværligt at gå på posthuset og sende pakken, du skal blot have modtager adressen både skrevet med det Krylliske alfabet og vores alfabet. Og så skal du være opmærksom på at det snilt kan tage 2-3 uger før pakken kommer frem..... Det kan også gå hurtigere, men 2-3 uger er mere normalt, hvis du sender med postvæsnet.

Alternativt kan du sende med UPS, DHL eller et andet internationalt selskab.

Hilsen Peter

Peter Jordan - www.findposen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19

Hej Peter - tak for svaret. Det med postvæsenet vidste jeg godt, og havde derfor tænkt mig at bruge et fragtselskab, som du også selv foreslår. Men er de så hurtige/pålidelige nok?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:41

Jonas Bentzen:

Men er de så hurtige/pålidelige nok?

Vi har sendt over 5000 pakker med UPS det sidste års tid, og der har været en pakke, som har været beskadiget. Alt andet er kommet nemt og sikkert frem...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

Perfekt - tak!

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 18:53

Hej. Vi arbejder selv med e-handel i Rusland, dvs har forsøgt mange forskellige koncepter.

Det er ikke ligetil pga af mange omstændigheder.

Vi er imidlertid godt fremme i skoene pt. men mange "småting" skal løses.

Vi har noget unikt i Rusland, nemlig et kompetent netværk, og uden dette er man lost. Den alm. daglige jura er ubrugelig - det skal køre på gamle gentlemanagreements - hvilket kræver lokalt netværk.

Er bosat i Sverige, gift med en russisk civilingeniør som pt læser økonomi ved Lunds Universitet. 

I Rusland har vi et meget kompetent netværk. Vi ønsker at indgå i ethvert seriøst samarbejde, da vi SKAL have vores egen ide op at stå også. Vi startede for fem år siden hvilket var alt for tidligt pga udviklingen derovre.

I dag er bredbånd mere normalt (tænker udenfor Moskva og St Petersborg), så jeg mener tiden er ved at være inde.

Der er dog mange "mindre" problemer som feks en indbygget mistillid til e-handel. Rusland har på e-shop siden bunker af plattenslagere, hvilket år den almindelige konsument til at  holde sig tilbage.

Jeg mener at man kan glemme overklassen. De ønsker at "føre sig frem" og ønsker ikke e-handel, tværtimod ønsker de at vise sig frem i de rigtige shops hvor man kan ses.

Se heller ikke bort fra at visse elementer kan se sig "truet" af et produkt man sælger, og pudsigt nok kan de få det "fjernet"  på mystisk vis, feks ved at have forbindelser i toldvæsenet, som effektivt kan stoppe forsendelser.

MEN - det kan gøres og tiden arbejder for dette.

Russere har generelt alle tænkelige kreditkort, så det er ikke et problem og feks en stor bank som ALFABANK kan sende swift lige så sikkert som her.

Man skal ind på en russisk søgemaskine og alt skal naturligvis være oversat til Russisk, helt klart. Der bør findes mindst tre sprog på en side - dansk/skandinavisk - engelsk -russisk.

Mht til forsendelse, mener jeg ikke det er så galt. Som nævnt internationale pakketrans, eller blot posten. En 25 kgs pakke sendt fra post DK er for vores vedkommene altid kommet frem på 14 dage til Chelysbinsk, Syd Ural (dobbelt afstand københavn-moskva) og vi har aldrig mistet en pakkel.

Det gør ikke så meget at forsendelsestiden er meget længere end vi er vandt til - det generer ikke russerne og de er ikke forbavsede over en leveringstid som ville give os andre grå hår, men uanset hvem man vælger - de er pålidelige.

Min hustru behersker - russisk - engelsk på translatørniveau  samt svensk.

giv os et praj såfremt vi kan bruge hinanden til noget

mvh S Graugaard & Natalia Gneusheva

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:15

Tak for svaret, sg. De kontakter/netværk, du taler om - er det nødvendigt, når man bare påtænker at sende varerne fra Danmark?

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 10:45

Hej.

Ja, det mener jeg det er, og jeg mener faktisk det er umuligt uden. Det er de mest utrolige ting man kan komme ud for at skulle løse hen ad vejen, og det lader sig ikke gøre på distance. Der findes derfor større og mindre agenturer i Rusland som "hjælper" med feks. et manglende dokument eller en manglende underskrift, men de fleste er useriøse men dyre.

Som sagt, man kan ikke forlade sig på Russisk Jura, og derfor er man nød til at have aftaler baseret på visse "gentleman agrements" 

Desuden er der en hel del dokumenter der skal være på plads og for mig er dette helt ugennemskueligt.

Naturligvis kan en russer gå ind på en hvilken som helst web-shop og bestille en vare, spørgsmålet er bare om den kommer frem og betalingen kommer den anden vej.

mvh sören

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:16

Tak for svaret.

sg:
Naturligvis kan en russer gå ind på en hvilken som helst web-shop og bestille en vare, spørgsmålet er bare om den kommer frem og betalingen kommer den anden vej.

Det med betalingen er jeg ikke så bekymret for; med Visa-kort hos russeren og international betalingsformidler på min butik er det vel ikke det store problem.

Men det med, om varen kommer frem: Er det også et potentielt problem, når man bruger f.eks. UPS?

Undskyld, jeg spørger igen - jeg forstår simpelthen ikke, hvad forhindringerne rent konkret er.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 13:52

Problemet er feks. at man ikke uden videre kan eksportere (læs få varer ind i Rusland) sådan uden videre, der er et hav af restriktioner.

At tage chansen blot at sende varer afsted er jo ikke en holdbar løsning.

se feks: http://www.gost.sgs.com/consumerlr-2.pdf

mvh

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)