Hej Aminoer.
Jeg har fået nogen annoncer der virker meget ikke reale og vil hører hvordan man gør for at disse ikke kommer igennem ? Det kræver at oprette en bruger samt en tal kombination for at lave annoncer, men tror der er lidt der kommer gennem.. Jeg har skrevet til de pågældende at uden en kontaktmulighed til dem bliver annoncerne slettet. Kan man evt blokere IP adresse på de folk og ville det virke ? Jeg bruger iøvrigt et wordpress theme på min side. På forhånd tak
Mikkel |
Hej Mikkel.
Hvis du har mistanke til at det er spamrobotter der indrykker annoncer (hvilket det sikkert er, og hvis det ikke er, så kommer de alligevel før eller senere) så vil jeg mene du skal benytte dig af captcha
http://da.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA
Jeg havde selv samme problem i forummet på mit eget site, men ovenstående løste det. Og mit er endda ekstremt simpelt lavet, men robotterne kommer ikke igennem og det er det vigtigste.
Captcha bliver brugt rigtigt mange steder, netop for at undgå de problemer som du også har. Desværre bliver spamrobotterne bedre og bedre til at læse billederne, så det er/kan være en udfordring.
EDIT: Jeg læste ikke lige dét du skrev med at folk skal skrive en talkombination? Dvs. du allerede har ovenstående på dit site?