Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjekker i for kredit kort snyd - online butikker

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 09
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt brug Visa Verified og Mastercard SecureCode. Så slipper du af med evt snydepelse.

Det kræver lidt ekstra information fra brugeren, mener også de skal opgive cpr, er dog ikke helt sikker. Men snyde det er tæt på umuligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Men Mastercard Secure og Visa verified dækker vel ikke snyd med Dankort - eller dækker PBS eens tab dér ? Mvh Pernille 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du skal bare bruge Visa Verified eller Mastercard SecureCode. Så slipper du for denne type problemer i fremtiden, da bevisbyrde dermed ligger på udsteder banken, og ik dig som sælger.

Og det skræmmer ik folk væk, for alle ved jo at det er en sikkerhedsforanstaltning for at komme svindel til livs...

Det er jeg bestemt ikke enig i.
Jeg husker selv da jeg første gang rendte ind i en 3D secure verificering. Selvom jeg synes jeg er godt rustet på IT-viden, var jeg lige ved at droppe handlen da jeg ikke følte mig sikker i hvad der skete. Noget senere rendte min mor ind i en 3D secure på et website jeg havde bedt hende handle på. Hun handlede ikke og noget tid senere da jeg spurgte hvorfor hun ikke havde fået installeret det software vi havde snakket om, fortalte hun at der havde været noget svindel på den hjemmeside så hun droppede det (og stod uden noget antivirus på hende pc'ere i hendes forretning).
Hun misforstod totalt det her med at blive sendt videre til noget der havde med banken at gøre.

Da jeg havde forklaret hende sammenhængen kunne hun forstå den, men hvor mange af dine kunder får du mulighed for at tale med og forklare sammenhængen?

3D secure, verified by Visa og de andre korts alternativer er et skidt i rette retning, men bestemt ikke veludviklet endnu og jeg nægter at tro på at det ikke koster kunder. Prøv blot at tal lidt med "almindelige mennesker" som ikke sidder med nethandel i det daglige, de er stadig meget langt fra "vores niveau", nogle ved ikke engang at banken (i sidste ende netbutikken) bære ansvaret og at de let får pengene igen. Andre har en sund, men nok også lidt overdrevet, skepsis for nethandel og når noget pludselig ikke opfører sig rigtigt, så afbryder de hellere end tage en risiko.

Fremtiden kommer til at byde på nogle nye og bedre sikringer fra kortudstederne, men lige nu er deres tilbud desværre for tunge at danse med og det bedste er nok at overvåge sine handler manuelt, benytte sin gateways svindelkontrol og have en god portion skepsis.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det har heldigivs ikke vist sig at være et større problem. Vi har kun i vores 7 år som e-handlende været udsat for svindel en håndfuld gange. Men det er en spændende debat, da hvis det bliver et større problem, mener jeg at vi som e-handelsvirksomheder står alt for svagt. Vi kan jo intet stille op i forhold til at tjekke kunderne og om der før er svindlet med dankortet mv.

Man kunne ønske sig en kortløsning som dækker Dankort og de fleste andre kortyper som benyttes i DK. hvor man som minimum ikke har alle oplysningerne blot ved at have kortet i hånden eller en kopi af kortet.. Som fx. en digital signatur - kodebeskyttelse eller lign.. - Det må da kunne lade sig gøre.. 

Så lad dette være en opfordring til PBS og andre firmaer der står for indløsningsaftalerne om at de ligger sig i selen for at finde en mere sikker løsning, som ikke skræmmer kunderne væk.  

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

René RSconsult.dk:

Hej It-dk.

Det kommer meget an på hvilken betalingsgateaway du bruger, nogle tilbyder svindelkontrol, andre ikke. På www.trendfighter.dk bruger vi Epay, og det har svindelkontrol på deres gateaway.

Du kan læse mere her: http://www.epay.dk/products/addons.asp?m=5 Yes

Her må jeg lige slå et slag for vores nye udgave af dette, der hedder Fraud Fighter og det kan man læse meget mere om her: http://epay.dk/products/fraudfighter.asp 

Svindel indenfor både fysiske og online betalinge vil desværre altid være til stede, så der arbejdes fra alle sider på at minimere og bekæmpe dette. Som det også er nævnt tidligere er det som ofte et spørgsmål og kritisk og sund fornuft overfor alle ordre, der kommer på utraditionelle tidspunkter, fra "usikre" lande/områder samt adresser (INGEN afsendelse til postboks!) og store beløb.

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)