Hej Jeg er ret newbii indenfor opstart af hjemmeside mm. men har da lige et enkelt spørgsmål til dette forum. Min ide er at udvikle en hjemmeside på engelsk vedr. et bestemt emne. Emnet er for rigtig mange mennesker særdeles uinteresant, men er noget ALLE mennessker i hele verden kender til. Siden skal på sigt skulle kunne liste alt (indenfor det pågældende emne) der på verdensplan findes. siden skal inddeles i verdensområder: Europa, Asien, Afrika osv. og skal endvidere inddeles i lande. Meningen med siden er dels at lave en unik side der pt. IKKE findes (såvidt jeg ved :-)) Derudover er den også tænkt som en opslagsside eller et slags "internet-leksikon" indenfor det pågældende emne. Siden tilbyder IKKE salg af nogen ydelser, men er udelukket tænkt som en infoside eller som ren spas. Siden skal måske også kunne tilbyde oversigter over afgrænset område/emne der skal kunne printes til brug. Spørgsmålet er nu: Kan man på nogen måde tjene penge på en sådan side? jeg tænker på reklame mm.? Jeg forventer på sigt at siden bliver godt besøgt da "kundekredsen" er global, og ikke kun afgrænset til et bestemt land. Jeg ved at denne tekst kan lyde lidt kryptisk da i jo ikke kender emnet, men håber i kan abstrahere fra dette. Mvh/Mads |
Hej Mads,
Baseret på den sparsomme information kan jeg sige Ja, du kan godt tjene nogle penge på sådan en hjemmeside.
Afhængigt af emnet og de besøgendes købelyst kan du enten tjene nok til et par is om sommeren eller nok til at købe et større hus
Det handler i høj grad om at overveje, hvad dine besøgende vil være interesserede i og bruge annoncer derefter. Når din side kommer op, kan du teste med forskellige reklamenetværk og reklametyper for at se, hvad der giver den største indtægt. Det oplagte udgangspunkt er at sætte Google Adsense-reklamer på siden og se, hvordan de fungerer.