Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig venligst..!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har opstartet et transport/kurer for et år siden, og i starten har jeg fået nogle gode kunder med den metode ved at sende breve rundt til de forskellige, i starten gik det perfekt. Men her på det sidste får jeg bare intet respons. :S

Nogen der kan give mig nogle gode ideer til hvordan jeg kan skaffe flere kunder. ? Alle ideer er velkomne, er frisk på alt.

Vores priser er heller ikke lige markedets højeste de ligger på 235 kr. i timen 8 kr per km og resten er særaftale som er aftalt med kunden.

Kunne det hjælpe hvis jeg sendte tilbud ud til hver kunde hvor der stod månedspris

eksempel: 30.000-40.000 pakker for 60.000 kr. Bare et eksempel, har sikkert skudt helt forkert.

Vil være meget taknemlig hvis nogen kunne hjælpe. :)

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:04

Hejsa

Der er jo virkelig kommet konkurrence på dette marked, da der pludselig er mange om en mindre mængde gods.

Mit forslag er helt klart at du skal melde dig ind i nogle netværksgrupper, netværk, netværk, netværk hvor du kan komme til det - da personlig "branding" bliver mere og mere aktuelt.

Hvis du netværker godt med 20 og de også hver kender 20 som har brug for godstransport - så har du mulighed for at aflevere 420 tilbud på hvad du kan tilbyde.

Held og lykke

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 21:06

tag kontakt til kommende kunder og sælg dig selv, spørg om du må sende dem nogen forskellige priseksempler..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Hey.

Super udfordring du har givet os her. Yes

Må indrømmer at jeg kender ikke din branche, men en kunde er en kunde, i mine øjne, uanset i hvilken branche de er i.

Alle kunder har et eller flere behov og så har de en adfærdspræference iforhold til det at vælge og bruge en kurer. Så vi skal bare identificere disse faktore, og du vil åbne op for en verden af muligheder. Og muligheder kan vi jo godt lide som iværksættere, ikke sandt Big Smile

Så lad os starte med, hvad du allerede ved... eller ikke ved.

Kan du fortælle os, hvad skyldes at tidligere og eksisterende kunder bruger dig ?

Har de nævnt, hvordan de fandt dig, da de søgte efter en kurer ?

Hvad har de rost dig for ?

Hvilket krav har de stillet dig til deres fragt ?

Ser frem til dit svar her inde, så andre også kan følge med.

Venlig hilsen

Glenn.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:59

Korntved:

Der er jo virkelig kommet konkurrence på dette marked, da der pludselig er mange om en mindre mængde gods.

Pakketransportfirmaerne har normalt flere pakker, når der er krise!

Mange firmaer vælger at købe mindre ind, hvilket flytter en del af transporten fra godstransport til pakketransport.

Fra Greve
Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 12:47

Tusind tusind tak for alle de svar.. :)

De tidligere kunder har jeg fået ved at sende breve ud til dem, hvor jeg blandt andet beskriver hvornår jeg begyndte, hvad jeg kan tilbyde og hvilken service jeg giver. Men udfra omkring 40 breve fik jeg kun 2 kunder.

De kunder som jeg har, er nogle kontrakter som jeg har haft meget meget længe da vi ikke var selvstændige, og de er bare blevet kørt videre til firma nu.

Det som jeg savner nu er, hvor jeg skaber nye kunder, dvs indenfor catering branchen og grafisk blandt andet.

Vi er blevet meget rost for hurtig og fejlfri levering, kravene som de har stillet er bare de skal have pakken ud i sikker stand og hurtigt. Plejer nemlig engang imellem at få løse kunder, dvs folk der kun har brug for fragt engang.

Jeg har prøvet at gøre det mest muligt proffesionelt, så min kunder ved at det ikke bare et firma der vil lukke ned efter et halvt år som mange gør, kun for at grave en masse penge ud.

Er glad for at se at folk hjælper herinde..:)

tak igen..

Fra Greve
Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 15:58

Tusind tusind tak for alle de svar.. :)

De tidligere kunder har jeg fået ved at sende breve ud til dem, hvor jeg blandt andet beskriver hvornår jeg begyndte, hvad jeg kan tilbyde og hvilken service jeg giver. Men udfra omkring 40 breve fik jeg kun 2 kunder.

De kunder som jeg har, er nogle kontrakter som jeg har haft meget meget længe da vi ikke var selvstændige, og de er bare blevet kørt videre til firma nu.

Det som jeg savner nu er, hvor jeg skaber nye kunder, dvs indenfor catering branchen og grafisk blandt andet.

Vi er blevet meget rost for hurtig og fejlfri levering, kravene som de har stillet er bare de skal have pakken ud i sikker stand og hurtigt. Plejer nemlig engang imellem at få løse kunder, dvs folk der kun har brug for fragt engang.

Jeg har prøvet at gøre det mest muligt proffesionelt, så min kunder ved at det ikke bare et firma der vil lukke ned efter et halvt år som mange gør, kun for at grave en masse penge ud.

Er glad for at se at folk hjælper herinde..:)

tak igen..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Hej igen Sandhu.

Sorry, jeg havde ikke set dit tidligere svar .

Av, ja den er svær, hvis deres eneste krav er sikker levering = tryghed.

Tryghed er noget af det sværeste at markedsføre, da det generelt starter med en personlig relation, altså mellem dig og kunden.

Ud over personlige relation så kan man også bruge PR-branding. Altså skabe en pr kampagne hvor målet at gøre dig kendt på tryghed i fragten. Dette kan gøres igennem marketingsmix af aviser og andre medier. Dit motto kan være "Endnu en tryg levering for kunden". Det kræver dog generelt penge til at kunne investere i markedsføringen.

Du har ligeledes brug for at skaffe referencer fra dine eksisterende kunder, da disse skal bruges i en hver situation, hvor du møder en potentiel kunde, også herind på Amino.

Da dit marked også er hårdt presset, og alle stjæler kunder fra alle, fordi kunderne ikke er opfordret til loyalitet. Så måske kunne det være en ide, at brainstorme på, hvordan du kan skabe et loyalitetsprogram der afdækker kundens behov.

Din service, den kunden betaler for, er at fragte pakker fra A til B, men hvilken service giver du yderligere?

Kender du tv-reklamen med L'easy? Hvor Peter (eller hvad han nu hedder) kommer med tv'et og sætter det op helt gratis". Man har betalt for Tv'et og fragten, men de sætter tv'et op som en yderliger service.

Jeg håber, at ovennævnte kunne inspirere dig til udviklingen af din virksomhed.

Held og lykke.

/Glenn

Tilmeldt 2. Oct 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:06

Hejsa

kører du over hele landet og med alle former for pakker

vh

Victor

Fra Greve
Tilmeldt 29. Sep 09
Skrevet kl. 19:02

Hej

Ja det gav en stor hjælp, har prøvet at markedsføre, men ikke brugt så mange penge på det da jeg ikke føler mig sikker i at gøre det.

Vi yder sådan set ikke andet end kun at køre pakker frem og tilbage, vi taler høfligt og smiler til vores kunder, og dem vi levere til. Jeg har længe tænkt på at yde en ekstra gratis service, men hvad skulle det være. :S

har haft et par annoncer i avisen, men det har ikke givet den store response.

med venlig hilsen

Sandhu

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)