Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandørguide- god idé?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at samle en masse god viden om den type af indkøb, hvor markedet er noget uigennemskueligt og derfor tager en del tid at finde den rigtige leverandør af. Jeg finder 12 emner - et emne pr. måned -  som jeg gennemgår fra ende til anden. Det skulle gerne munde ud i en leverandørguide eller -rapport, som man kan bruge som beslutningsværktøj. Der vil ikke være nævnt nogle leverandører specifikt men omkostningstypen vil blive belyst grundigt. Så vil man kunne beslutte, om man vil købe ydelsen, i hvilken form, i hvilket prisleje mmm.

Kunne det have interesse og til hvilken pris? Jeg forestiller mig e-brochurer til download eller simple brochurer som man kan samle i et samlehæfte. Man kan købe et årsabn. til kr. 1.000,- eller kr. 100,- pr. stk.

Michael

Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:34

Hej,

Jeg ville som kunde kunne se fordelen i det hvis jeg var ny i branchen og manglede et sted at starte. Dermed kunne jeg godt finde på at købe en guide. Jeg ville så bare mene at hvis jeg skal betale for noget vil jeg betale for en guide hvor jeg kunne få nogle få kontakter som jeg kunne bruge til mit indkøb. For hvis jeg har en ide om at starte fx en sko butik ville jeg nok allerede have en ide om hvad eller hvor jeg gratis kan finde de informationer som du tilbyder.

Eller det var måske ikke ment til iværksætter fasen?

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 18:41

lyder lidt stram den guide eller enorm stor og tyk!! hehe jeg bruger google eller amino som min guide!!

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:02

Hej

Selvfølgelig kan du lave en fin guide, men ofte finder du først de helt rigtige når du er i branchen, og hen ad vejen.

M vh

Jesper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 21:24

Indkøberen/Fokus:

Hej

Jeg overvejer at samle en masse god viden om den type af indkøb, hvor markedet er noget uigennemskueligt og derfor tager en del tid at finde den rigtige leverandør af. Jeg finder 12 emner - et emne pr. måned -  som jeg gennemgår fra ende til anden. Det skulle gerne munde ud i en leverandørguide eller -rapport, som man kan bruge som beslutningsværktøj. Der vil ikke være nævnt nogle leverandører specifikt men omkostningstypen vil blive belyst grundigt. Så vil man kunne beslutte, om man vil købe ydelsen, i hvilken form, i hvilket prisleje mmm.

Kunne det have interesse og til hvilken pris? Jeg forestiller mig e-brochurer til download eller simple brochurer som man kan samle i et samlehæfte. Man kan købe et årsabn. til kr. 1.000,- eller kr. 100,- pr. stk.

Michael

Jeg tvivl på at der er noget behov for sådan en guide, da der allerede findes en del specifikke guides / indkøbsbøger samt mange andre muligheder for at finde leverandører. er man i en specifik branche vil man ofte vide hvem / hvor de gode leverandører findes.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 21:33

Hej Michael

Jeg vil give de andre ret. Jeg tror ikke jeg selv ville give penge for det. Men når det er sagt, så synes jeg rent faktisk at der mangler et sted hvor man kan finde alle leverandører indenfor forskellige brancher. Til inspiration. Google er god - men hvis leverandørerne ikke forstår hvordan de skal findes, så hjælper det ikke så meget.

Een af vores leverandører har haft sit tøjmærke i de sidste 15 år - hun har stadig ikke så meget som en webside blot med kontaktinformationer.

Måden du så kunne tjene penge på det - kunne være ved at leverandørerne betalte for at være med :·) Det er jo trods alt dem som skal sælge noget... Wink

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 13:59

Fremtiden er Gul, Gratis og online Big Smile

nåh.. nu skal du høre - ideen fejler intet og der findes en udenlandsk side blandt mange andre: http://www.alibaba.com/ er af de store udelandske sider.

hvis du skal tjene enge på den slags så foreslår jeg at du istedet kontakter ambasader m.v og beder om en liste fra dem over producenter - og til DEM sælger du adgang til det danske/scandinaviske marked via din lancerede hjemmeside.

et salg af et hæfte er ikke en god ide.. de kan kopieres m.v - lad informationen være gratis - således modtger du mange besøgende og derved flere kunder fra andre firmaer.

jeg giver gene en hånd med - har selv haft samme ide :-) dog med min indgangsvinkel - da jeg selv er produktudvikler skal jeg konstant i kontakt med firmaer fra andre lande.

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 19:57

Hej Claudio

Det var da et cool og positivt indlæg du kom med dér Big Smile

Hvis du tager et kig på www.fokus-leverandoerservice.dk kan du se, at jeg allerede er igang med noget, der ligner en smule. Denne idé er en udspringer af det, jeg har startet op. Jeg har en del andre indgangsvinkler til hvordan man kan tjene en lille skilling på det at besidde leverandør- og markedsviden samt have et kæmpe netværk som har lyst til at bruge de services, jeg kommer op med.

Jeg vil MEGET gerne snakke med dig om projektet, så skal jeg bare bruge det nummer, der står i din profil? Hvornår træffes du bedst?

Håber og forventer at det er OK at jeg griber din invitation.

Mvh.

Michael Kousgaard

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 09:55

Ja ring du bare på det nummer - da jeg er selvstænding kan jeg træffes på de mest skøre tidspunkter  Big Smile  - men ring gerne inden mellem 12-15

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)