Hej Helbo (samme efternavn som mig... cool)... Nå, men hejsa. Jeg startede præcis lige som du ønsker det skal starte for dig. Jeg har i nogle år nu, også designet hjemmesider. I dag laver jeg desværre ikke det vilde, da jeg synes at mit faste arbejde tager det meste af min tid.
Da jeg startede, var jeg helt blank for, hvordan jeg skulle starte og hvor jeg skulle få mine kunder fra. Jeg startede med at rode rundt i diverse fora på internettet for at se, om der var nogen som manglede hjælp til at få designet en hjemmeside. Jeg fik et par enkelte grafiske opgaver, men synes aldrig at opgaven blev 100 % iorden, selvom kunden synes.
Jeg besluttede mig for at lave et par testdesigns som jeg lagde ud på min hjemmeside som referencer, men det gav ikke rigtig noget resultat.
Efter noget tid, hvor det hele stod lidt stille, ville jeg simpelthen gøre noget ved det. Min far - som har egen virksomhed, Helbo Skilte, begyndte jeg at snakke lidt med omkring dette, og det resulterede i at jeg fik to mindre erhvervskunder som jeg lavede hjemmesider for, samt en køreskole i Århus og en Maskinevirksomhed i Galten.
I dag snakker jeg stadig meget med dem, selvom jeg ikke rigtig laver noget mere, men bare det at have netværket og kan snakke med personerne om diverse ting... Ting som ikke nødvendigvis behøver at være relateret til ens arbejde. Personlig er jeg utrolig glad for stadig at have dette netværk, da det kan hjælpe mig den dag jeg starter op igen, hvor jeg stadig har dem som kunder.
Mht. hvordan du kan forbedre dig i den branche, synes jeg klart at du skal tage at kigge på dine konkurrenter. Hvad går de som du kunne tænke dig at gøre på en anden måde. Martin Thorborg (den klogeste mand) siger også at man altid skal gøre det modsatte af sine konkurrenter, hvilket jeg er helt enig i. Ellers skulle du måske tage til nogle iværksætterfordrag og evt. kurser eller noget som kan inspirere dig.
Pointen
Kom ud og snak med nogle folk. Tag evt. på messer, til fordrag og kurser. Det kan altså give en masse viden og et godt solidt netværk som kan hjælpe dig senere hen. Håber dette er en hjælp.