Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

* A Records?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Nu er det endelig lykket mig at pege på mit amerikanske webhotel via en a record hos Gratis DNS. jeg har bare lavet en record for domæne.dk og så den nye IP..

Problemet er at siden kun virker hvis jeg kalder den uden www, og subdomæner virker heller ikke. Er der noget med at man skal lave en record der hedder *.domæne.dk?

Er helt ny i det her, så håber nogen kan forklare det for mig!

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:12

Hej Peter,

Du skal oprette en A record eller cname for www der peger på domæne.dk

www er i realiteten bare et subdomæne, nok det mest brugte, men stadig et subdomæne.

Hvis du laver et *.doæne.dk også kaldt et stjerne alias, så ville subdomæner blive peget ind på domænet. Eks. futtelihut.domæne.dk viker lige som qwerty.domæne.dk vil virke uden yderligere oprettelse af A records.

Fra Nuuk
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 451
Skrevet kl. 11:12

Du kan lave et stjernealias som du selv skriver *.domæne.dk - Men du kan også indsætte "www" istedet for stjernen Smile

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du sender brugernavn og password til mig i en email så skal jeg lige sætte det op for dig. Min adresse er mmc@specialhosting.dk

/ Mikkel

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 11:14

I kontropanlet vælger du dit domæne.

tilføj a

vært : www.domæne.dk

Ip: xxx.xxx.xxx.xxx <- det nummer du har

gem

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 11:19

Hej alle

Tusind tak for den hurtige hjælp!!

Mikkel, det er super pænt af dig! Jeg tror lige jeg prøver selv og ellers må du meget gerne hjælpe!

Thomas, hvis jeg tilføjer www foran domænet vil det så gøre at andre subdomæner kommer til at virke? F.eks. blog.domæne.dk osv? Hvis jeg laver en *.domæne.dk vil blog.domæne.dk så føre til domæne.dk? Skal lige være sikker på at jeg forstår det!

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 11:24

Peter Suhm:

Thomas, hvis jeg tilføjer www foran domænet vil det så gøre at andre subdomæner kommer til at virke? F.eks. blog.domæne.dk osv? Hvis jeg laver en *.domæne.dk vil blog.domæne.dk så føre til domæne.dk? Skal lige være sikker på at jeg forstår det!

Nej :)

Lav den således:

*.domaene.dk  CNAME  domaene.dk

Dvs.: Tilføj CNAME, indsæt *.domaene.dk i vært og domaene.dk i kanonisk navn. Så burde den del være klaret.. Bemærk at der kan gå lidt tid før du mærker ændringerne.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 11:37

Martin van de Belt:

Nej :)

Lav den således:

*.domaene.dk  CNAME  domaene.dk

Dvs.: Tilføj CNAME, indsæt *.domaene.dk i vært og domaene.dk i kanonisk navn. Så burde den del være klaret.. Bemærk at der kan gå lidt tid før du mærker ændringerne.

Hej Martin!

Tak for svar! Det er hermed gjort!

Så er det spændende om det kommer til at virke :)

Fra Regstrup, Danmark
Tilmeldt 9. Jan 06
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 12:28

Peter, hvis du kigger på den forklaring gratisDNS har i kontrol panelet under A records, så kommer du ret langt Smile

Martins eksempel er ganske fint. Du kan stadig lave sub domæner som peger andre steder hen. *. stjerne domænet "samler" kun ikke defineret sub domæner op, så skulle du finde på at lave et

powerpeter.domæne.dk og pege det på en helt anden server, så vil det stadig virke ganske fint.

Obs. DNS ændringer kan være op til 48 timer om at slå igennem. Min erfaring med gratisdns er dog gode og at det sker inden for nogle få timer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Skrevet kl. 12:39

Hej Thomas

Ja, jeg synes faktisk også at de forklaringer der er på siden har været meget brugbare.

Men jeg må indrømme, at selv for en person som mig, der ikke plejer at have de store problemer i IT verdenen og som har beskæftiget sig meget med webudvikling osv, så er det alligevel et tungt emne alt det her med DNS, A records, TTL, CNAME mm. :). Men det er altid fedt at lære, og jeg tror jeg har fået lavet det rigtigt nu! Så må jeg se hvornår ændringerne træder i kraft!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)