Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et større system, hvor meget skal jeg budgettere med?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sammen med en god kammerat igang med at overveje om vi skal give en idé fuld gas. Lad mig starte med at advare mod, at projektet er i startfasen, og vi har derfor ikke vildt mange detaljer på plads. Dog er prisen på det website, vi skal bygge en meget afgørende faktor, da det kommer til at være stort set alle vores startomkostninger. Grundet den løse beskrivelse og manglende detaljer, er det naturligvis heller ikke en pris vi søger, men blot et overslag eller løst hofteskud på hvor meget vi skal regne med at punge ud for programmeringen primært.

Kort fortalt skal vi lave et community site med en ret stor videsdatabase koblet på. Det kommer til at skulle indeholde følgende tre dele:

Videndatabase med mulighed for uendelig mange artikler - jeg regner med et sted mellem 100-500 artikler/sider, som vi tilføjer løbende og til enhver tid skal kunne opdatere.

Debatforum for tilmeldte brugere.

Blogsystem, hvor brugere selv kan oprette blogs eller hvor vi opretter dem for dem.

En af de lidt mere tricky dele, er at hele systemet skal bygges op, så alle artikler sorteres efter to emner. Dvs. hvis man f.eks. skriver et debatindlæg i forumet under emnet Kortspil og beskriver spillet Sorteper, skal man man også sortere indlægget under Katte (dette er selvfølgelig kun et eksempel og sitet kommer ikke til at have noget med hverken kortspil eller katte at gøre). Dvs. at blogsystem, forum og vidensdatabasen kommer til enten at skulle tilpasses meget specifikt eller bygges helt fra bunden.

Hvor meget skal vi regne med at skulle punge ud? Skal vi ud at samle flasker, søge arbejde i Netto eller skal vi satse på at vinde i Lotto?

Alle løse skud fra hoften er meget værdsat :o)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Sådan system som du beskriver kan koste alt ligefra gratis til flere millioner, det hele kommer an på hvor godt opgaven skal udføres! Kravet til hvor god kvalitet I har behov for, kommer meget an på konkurrence om den målgruppe I vil erobre.

Med de indtjeningsmuligheder du nævner, så lyder det mest realistisk at I går efter de helt gratis eller ekstremt billige muligheder. Hvis jeg var I jeres sko, ville jeg se hvor langt jeg kunne nå med www.ning.com , eventuelt med hjælp fra en meget billig freelance grafiker.

Held og lykke med projektet

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16

Hej Lundsby,

Mange tak for svar og linket.

Det er dog ikke en gratis eller billig løsning vi er ude efter og sitets professionalitet skal være på højde med Amonos, dog kun med de ovenstående funktioner. Det er et meget vigtigt krav at sitet er unikt og ikke baseret på en forbyugget skabelon. Vi har selv muligheder for at lave grafik, indhold, krav til funktioner osv. Så reelt forestiller jeg mig, at vi skal have fat i et firma, som er dygtige til PHP/ASP.NET og før har bygget større portaler, så de dels kan vejlede og og lave præcis det vi ønsker.

Jeg er mest i tvivl om hvorvidt jeg skal regne med at skulle punge 10, 20, 40 eller 80 tusinde ud til programmøren.

Ang. indtjeningsmidler skal det laves for offentlig støtte. Men al den luksus og de problemer der dertil hører. Vi har dog muligheder for at rejse noget startkapital selv :o)

/peter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:17

Hej Peter

Som Lundsby rigtig nok siger så afhænger det _meget_ af den kvalitet på sitet du ønsker at opnå. Jeg har selv nogen erfaring med at udvikle den slags systemer fra bunden, f.eks. lavede jeg i sin tid https://www.keepit.com netop som et "fra bunden projekt".

Dit koncept kan du blive ved med at få fede ideer til, så i princippet kan du blive ved med at hælde penge i det. Men jeg vil dog umiddelbart skyde på at du kan komme rigtig godt igang for de 80.000kr du selv nævner, du skal dog vide at det er ret resourcekrævende at bygge fra bunden så det er ikke den guld-ranede løsning du får til den pris :o)

Men det første du skal gøre nu er at få udviklet en såkaldt kravspecifikation, altså et dokument der outliner dine krav til projektet i en sådan detalje grad at det kan bruges til både at udvikle fra samt, sidst men ikke mindst, give tilbud på baggrund af.

Alternativt kan du hyre en virksomhed ind med det samme som hjælper dig med udarbejdelsen af din kravsspecifikation, og sidenhen også laver udviklingen for dig.

Du skal være velkommen til at kontakte mig på mail hvis du vil have et lidt mere konkret svar. Vi kan også, i min virksomhed, gå ind og levere udviklingen til dig hvis det måtte have din interesse.

Under alle omstændigheder kan jeg kontaktes på mmc@specialhosting.dk el. 41 28 28 08

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Hej Mikkel,

Mange tak for svar.

Lader til vi skal igang med de helt store indrivninger af offentlige midler.

Indtil videre arbejder vi hovedsageligt på planen og udfra et mockup. Kan være jeg smider dig en mail, når vi om nogle uger er tættere på en reel kravspecifikation :o)

/peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)