Jeg har i går aftes ændret navneserveradressen for et .dk domæne hos DK-Hostmaster til GratisDNS' navneservere. På GratisDNS har jeg lavet en A-record der peger mod mit nye webhotel. Hos Hostmaster ser det ud til at være de rigtige navneservere der er registreret og domænet har som sådan ikke noget at gøre med mit gamle webhotel. Alligevel sendes jeg stadig til det gamle webhotel, når jeg besøger domænet.
Jeg synes dette er meget mærkeligt og jeg har prøvet at slette cahce og bruge en anden computer. Så vidt jeg kan se burde DK-Hostmaster opdatere en gang i timen og da jeg foretog ændringerne i går aftes kan jeg ikke forstå hvordan jg stadig kan blive sendt til det nye webhotel?
Det var også min umiddelbare tanke, men som sagt bliver jeg stadig smidt hen til mit gamle webhotel, som intet har med GratisDNS at gøre.. Det er det jeg ikke forstå!
Det tror jeg altså ikke! GratisDNS har intet med min gamle side at gøre.. GratisDNS ved vel ikke hvilke navneservere jeg havde registreret hos DK-Hostmaster før!
Undskyld hvis jeg ikke fik forklaret det godt nok før. Mit gamle webhotel's navneservere var registreret direkte hos DK-Hostmaster. Nu har jeg så ændret navneserver til GratisDNS, hvor jeg så har lavet en A Record til det nye site. Dette setup fik jeg anbefalet herinde igår, da det nye webhotel ikke var godkendt hos DK-Hostmaster.
Det er hverken DK-Hostmaster's eller GratisDNS' skyld. Det skyldes højst sandsynligt din gamle hostingudbyders høje TTL, hvilket gør at din internetudbyder er længe om at cache de gamle zoneværdier.