Nu synes jeg måske nok, at Markedsføring og Bureaubiz fortjener bedre omtale, end du der giver dem, men jeg er enig i, at der er meget selvfedt over reklamefolk, især på de større bureauer. Jeg brød mig generelt ikke om at være på bureau, fordi det ofte drejede sig alt for meget om at studere bøger med udenlandsk reklame, der havde vundet priser, og stræbe efter Gulkorns-prisen, etc. Dét var så også en af grundene til, at jeg selv ønskede at gå freelance og have meget mere hands-on kontakt til kunderne i stedet for at blive for miljøskadet i bureauets Kreative Afdeling. Når det så er sagt, har jeg ikke personligt haft problemer med at overbevise kunder om, at de løsninger, jeg laver til dem, skal være kreative. Men det kan skyldes, at dem, der kontakter mig jo allerede har været inde og kigge på mit arbejde og ved, at det er reklame i den stil, de ønsker sig. Hilsen Thomas |
I øvrigt interessant at se, at man bare har at makke ret overfor Amino-Politiet herinde - ellers "straffes" man med, at ens indlæg kun får én enkelt stjerne, uanset hvor fornuftigt og velargumenteret, det er, og hvor lidt de selv ved om det pågældende emne. Som om at alle andre, der læser indlægget ikke selv kan vurdere, at det er konstruktivt og velment, selvom det måske fremstår lidt provokerende. Amino-Politiet ærgrer sig sikkert over, at de ikke kan smide mig i Amino-Fængsel. :)