Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg have firma i min lejlighed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er ved at undersøge om jeg kan starte en webshop med egen import, planen er at det skal være et lille enkeltmandsfirma, men jeg er ikke sikker på om der er tilladt at have firma adresse her hvor jeg bor, jeg bor i lejet lejlighed.

Er der nogen er ved om man må det, hvordan jeg kan finde ud af det eller om der overhovedet er nogen regler for det?

På forhånd tak

M

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 18:23
Dato: 20-09-2006 18:03:57 Forfatter:M
Hej

Jeg er ved at undersøge om jeg kan starte en webshop med egen import, planen er at det skal være et lille enkeltmandsfirma, men jeg er ikke sikker på om der er tilladt at have firma adresse her hvor jeg bor, jeg bor i lejet lejlighed.

Er der nogen er ved om man må det, hvordan jeg kan finde ud af det eller om der overhovedet er nogen regler for det?

På forhånd tak

M

Kære M,

Der er tit regler for hvilken type virksomhed man må have i et givet område, f.eks. et boligkompleks eller en grundejerforening. Som udgangspunkt er liberalt erhverv, som advokat, revisor og sikkert også webshops der er baseret på at varer ikke kommer ind i din bolig i større omfang tilladt.

Men du kan til enhver tid spørge ejendommens administrator eller bestyrelse om dette, eller alternativt spørge kommunen om hvilke servitutter der gælder specifikt hos dig.

Med venlig hilsen

Lars C

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:48
Hvis du ikke er til gene for din omgivelser med din webshop, kan jeg ikke se, at nogen skulle have indvendinger mod det. Hvis du fragter en pallefuld af varer op af ned af trapperne hver dag, er det nok en god idé at undersøge sagen nærmere.
Tilmeldt 20. Sep 06
Skrevet kl. 19:02
Tak for svarene, jeg vil spørge udlejer om det er iorden.
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:01
Hej

Med en webshop skulle det ikke være noget problem at drive den hjemmefra lejligheden. Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Har selv drevet adskillige firmaere fra min tidligere bopæl, som også var lejet.

Mvh

Kim

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 21:27
Det må du gerne. Det eneste der ligger af regler på det område, så vidt jeg ved, er at der skal være nogle bestemte krav opfyldt for at du kan trække en del af huslejen fra som udgift i dit firma. Men hvis du ikke har brug for det, så ser jeg ingen problemer i at drive webshop fra hjemmet.

EDIT: Hov... der var jo allerede mange der havde svaret.... det havde jeg ikke set fordi de nye google ads lige under første indlæg gav indtryk af at tråden ikke var besvaret.... tsk. tsk. tsk.... ikke give los på brugervenlighed for annoncernes skyld! :-)
Tilmeldt 20. Sep 06
Skrevet kl. 22:57
Jeg ville heller ikke selv mene at der skulle være noget problem i det, har bare læst i en "start guide" at man skulle undersøge om det overhovedet er tilladt at drive en virksomhed fra sin bopæl.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)