Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får man fat i en investor?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 84
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har arbejdet på en applikation til at lave spørgeskemaer med (http://obsurvey.com) siden 2002.

Nu er der en større softwarevirksomhed der selv har henvendt sig for at få integreret løsningen i deres software. Der bliver nok tale om at de vil have hosted løsningen som SaaS, som de så integrere i deres løsning.

For at kunne gøre dette har jeg brug for noget kapital, Jeg skal investere i professionel hosting af løsningen, med driftsovervågning, backup, support og failover på front- og back-end. Derudover har jeg brug for at enten hyre freelancere eller ansætte et par kodere til at udvikle løsningen på konsulentbasis for kunden.

Potentialet er at lave en generel spørgeskema-løsning der kan integreres og sælges til andre kunder som SaaS også.

Det jeg har brug for er en investor der også kan stille op med forretningsviden, der kan hjælpe med at bygge en sund virksomhed.

Jeg har ikke en forretningsplan eller noget i den stil, men jeg har et stykke software der virker, der er så godt at kunder selv henvender sig for at få det integreret i deres løsning. Jeg vurderer potentialet som stort. Men det er jeg parat til at blive udfordret på.

Min udfordring er at jeg ikke er merkantil, jeg er tekniker.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55

Hej

Prøv at tage fat i SeedCapital. Det er virkeligt et professionelt foretagende. De er rigtig flinke og dygtige.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 13:00

Ok, tak. Jeg har sendt dem en mail.

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 20:46

Prøv at kontakte dit lokale iværksætter-rådgivning, du finder dem her: http://www.startvaekst.dk

De har i hvertfald hjulpet mig med at finde en investor, og de har normalt fingeren på pulsen;)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 20:58

Er du sikker på at du har brug for en investor?

Har du gået alt økonomisk igennem og checket om det kan lade sig gøre uden osv. ?

Måske kan du lave en eller anden god aftale med en hostingudbyder....det samme med et par udviklere osv., hvis du ikke har penge nok. Anyway.....har du tænkt alle de kreative tanker du kan ift. at kunne gennemføre uden deciderede investorer? (Læs: Hvorfor give store andele af din virksomhed væk, hvis det ikke er 112% nødvendigt - For dig er det jo dit 'barn'....for dem blot en investering blandt mange)

Held og lykke med projektet ;o) Det lyder som et rigtig spændende projekt.

Jack

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:09

Helt enig, måske kan du få gratis hosting hvis du giver noget reklam på din webside ect. Et link i bunden hvor der står hosted by: ?

Og måske slå pjalterne sammen med en programmør;)

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:39

At de vil have en hosted loesning som Saas(Software as as service) er da lidt en selv-modsigelse er det ikke?

Naar firmaer normalt vil have deres egen hosted loesning er det fordi de selv vil have maskinen fysisk staaende hos sig selv, og selv configurer firewall adgang og lignende til serveren, men saa bliver det ikke rigtigt Saas mere.

Som jeg ser det er der 2 muligheder:

Enten vil de hoste serveren, og saa skal du bare ringe til Dell og koebe en 1U rackmount server, installerer alt din software paa den, og levere den til deres doer :}

Eller du skal selv lave soerger for alt noedvendight hardware, og saa bare give dem login/password (Altsaa Saas).

Angaaende  professionel hosting saa er det altsaa ikke saa dyrt at faa hostet sin server. Nu ved jeg ikke hvor kraevende din software er, men du kan da faa en virtual server med 2GB dedikeret ram, 120GB harddisk og temlig meget cpu til 800 kr/maaned. Det er saa med 24 timers overvaagning af hardwaren. Hvis du ogsaa skal have overvaagning af softwaren(Hvad kan gaa galt der, som dem der overvaager faktisk kan fikse??) saa skal du nok kigge paa rackspace.com, da de har ganske god "managed hosting"

Der hvor du muligvis faar problemer er med "failover på front- og back-end.". Kan din software klare det idag? Altsaa kan du installerer det paa 2 serverer, og jeg saa kommer jeg og bruger en økse paa den ene server, kan softwaren saa bare koere viderer uden data tab paa den anden server?

ps: Husk at hvis du vil lave live-fallover saa skal dine serverer staa i 2 forskellige data centre, ellers nytter det ikke meget hvis det valgte datacenteret lukker ned pga brand eller stroem-afbrydelse.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 22. Sep 09
Fra  Copenhagen Code Skrevet kl. 12:02

Seneste opdatering er at de ikke ønsker en SaaS løsning, de vil hoste det selv. Det software de vil integrere med ligger bag kundens firewall, og de mener ikke deres kunder er klar til en SaaS løsning.

Nu kan jeg pludseligt se for mig at jeg kommer til at bruge en masse energi og tid på at supportere den løsning vi laver. Det er jeg ikke sikker på at jeg har lyst til... Hmm, tilbage i tænkeboksen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)