Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til detail og grosister

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer.

Jeg er ved at opstart eget firma (ved siden af nuværende job). I den forbindelse har jeg fundet produkter i Kina som jeg vil importere og sælge til detail og grosister i ind og udland.

Der er tale om lavværdivarer og sæsonvarer.

Jeg har selv erfaring med B2B salg af serviceydelser men har ikke erfaring med salg indenfor detail og grosisitledet.

Er der nogen som kan bidrage til hvordan indkøbere i f.eks. Dansk Supermarked, Coop og grossister køber varer?

Min forretningsplan går på at lave trading hvor jeg ikke skal have et egentligt varelager men fremvise produkter, sælge og så leverer på et givent tidspunkt.

Jeg drømmer om på sigt at kunne afsætte til udenlandske kæder i EU og USA. (Aldi, Wal-Mart etc) men vil start ud med hjemmemarkeder.

Nogen der har erfaringer med ovenstående. Konstruktiv kritik og faldgrupper modtages gerne

/Nordjyden

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:38

NordjydenNiller:

Er der nogen som kan bidrage til hvordan indkøbere i f.eks. Dansk Supermarked, Coop og grossister køber varer?

De får allerede produceret alt selv. Det er næsten umuligt at komme ind til dem med Kina produkter, da de selv har netværket...

NordjydenNiller:

Jeg drømmer om på sigt at kunne afsætte til udenlandske kæder i EU og USA. (Aldi, Wal-Mart etc) men vil start ud med hjemmemarkeder.

Hvis det er næsten umuligt at komme ind i DS, så er det umuligt på tradingbasis at komme ind i Wal-Mart, Aldi, Carefour og Lidl... De spørger ik om prisen, de bestemmer den...

Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:44

Hej Fashion-Seller,

Jeg er med på at kæderne har eget netværk men de bruger også mange underleverandører til sæsonvarer og mindre partier.

Dertil kommer at kæderne stiller stadig større krav omkring leveringen som hos flere kæder er helt ud i de enkelte butikker og også i udlandet.

Du nævner selv Wal-Mart som et skrækeksempel. Mig bekendt har de dynamisk indkøb hvor man kan få sine produkter ind i et mindre område og dernæst ud i alle butikker hvis det er en succes.

Jeg er helt med på at prisen er der hvor man skal være skarp. - Men det var mere hvordan man kommer til at handle med disse kæder. - Jeg er sikker på der er et utal af mindre underleverandører til kæderne af sæsonvarer/spotvarer.

/Nordjyden

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:30

NordjydenNiller:

Jeg er med på at kæderne har eget netværk men de bruger også mange underleverandører til sæsonvarer og mindre partier.

Yes og det er mærkevarer, ik billige Kína varer som du tilbød...

NordjydenNiller:

Du nævner selv Wal-Mart som et skrækeksempel. Mig bekendt har de dynamisk indkøb hvor man kan få sine produkter ind i et mindre område og dernæst ud i alle butikker hvis det er en succes.

Jeg ved ik om du kender til Wal-Mart og deres indkøbspolitik. Men det lyder ik helt sådan. Hvis Wal-Mart f.eks skal bruge jeans, batterier, mp4-afspillere, ure eller andet, så sender de ik en sådan ordre til udbud, hvor alle kan byde ind. Nej de sætter prisen og så kan de meget få, som kan matche prisen byde ind. Sådan handler Wal-Mart og det er virkelig svært at komme ind...

NordjydenNiller:

Jeg er helt med på at prisen er der hvor man skal være skarp. - Men det var mere hvordan man kommer til at handle med disse kæder. - Jeg er sikker på der er et utal af mindre underleverandører til kæderne af sæsonvarer/spotvarer.

Du skal have fat i en indkøber, og kunne tilbyde et bredt sortiment, der kan matche deres behov og priser. Og på sportstøj kan du godt glemme alt om at komme ind, for du kan ik matche priserne i Østen, som de selv trækker det hjem til...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)