Hej Alle Aminoer. Jeg er ved at opstart eget firma (ved siden af nuværende job). I den forbindelse har jeg fundet produkter i Kina som jeg vil importere og sælge til detail og grosister i ind og udland. Der er tale om lavværdivarer og sæsonvarer. Jeg har selv erfaring med B2B salg af serviceydelser men har ikke erfaring med salg indenfor detail og grosisitledet. Er der nogen som kan bidrage til hvordan indkøbere i f.eks. Dansk Supermarked, Coop og grossister køber varer? Min forretningsplan går på at lave trading hvor jeg ikke skal have et egentligt varelager men fremvise produkter, sælge og så leverer på et givent tidspunkt. Jeg drømmer om på sigt at kunne afsætte til udenlandske kæder i EU og USA. (Aldi, Wal-Mart etc) men vil start ud med hjemmemarkeder. Nogen der har erfaringer med ovenstående. Konstruktiv kritik og faldgrupper modtages gerne /Nordjyden
|
NordjydenNiller:Er der nogen som kan bidrage til hvordan indkøbere i f.eks. Dansk Supermarked, Coop og grossister køber varer?
De får allerede produceret alt selv. Det er næsten umuligt at komme ind til dem med Kina produkter, da de selv har netværket...
NordjydenNiller:Jeg drømmer om på sigt at kunne afsætte til udenlandske kæder i EU og USA. (Aldi, Wal-Mart etc) men vil start ud med hjemmemarkeder.
Hvis det er næsten umuligt at komme ind i DS, så er det umuligt på tradingbasis at komme ind i Wal-Mart, Aldi, Carefour og Lidl... De spørger ik om prisen, de bestemmer den...