Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Iværksætter "hotel"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en studerende på Arkitektsolen i København. Jeg har har en selvstillet opgave om at lave et Iværksætter kontorlokale i Ørestads området. Siden jeg ikke har så megen information at gå efter på biblioteket angående dette specifike emne, ville jeg meget gerne få en lille hjælp fra jer på dette forum.

Jeg ville vaere meget taknemlig for om i kunne skrive et par ord som jeg kan bruge videre i mit pre forsking stadie, som så senere ville indrages ind i min design av bygningen.

Og så vil jeg så klart poste det endelige projekt her på forumet når det er ferdigt.

en kort beskrivelse av Iværksætter "hoteller";

En facilitet der unge eller nystartede virksomheder kan leje se billigt ind og dele ulike funktioner (som møderum, printrum, lobby etc) indtil virksomheden kan stå på egne ben i et eget kontorlokale.

Alle indlæg er velkomne!

Med forhånd tak for hjælpen og lykke til med jeres iværksætteri ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27

Hej Runar.

Waauw, det lyder super spændende.

Men for os amatøre, hvilket spørgsmål søger du specifikt svar på ?

Den nysgerrig Big Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:40

Hej Runar,

Du kan tage på studietur til La Officina og se, hvordan den slags kan udføres. Det kan måske give dig lidt en idé om nogle praktiske udfordringer. Kombinér det med et mindre interview med folkene bag om deres praktiske udfordringer i hverdagen, så vil du være godt rustet til at designe noget endnu bedre.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 22:17

hejsa en ide, du kan måske få lavet en model af kontorerne i secund life så kan du vise dine kunder rundt , eg tilrette det efter deres ønskker  ...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:22

En ting der kan hjælpe mange nye iværksættere er hvis man kan få postadresse. Der er mange der sidder derhjemme, men gerne vil have firmaadressen et andet sted så de enten kan hente posten selv eller få den bragt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 09:27

Vi har kontor på 5te på ITU. Det er næsten perfekt, men ikke helt.

Som it-virksomhed er det smart at fysisk at være placeret midt i selve it-universitetet. Af spinoff kan nævnes, adgang til upcoming arbejdskraft, studenterprojekter, inspiration fra studerende. Adgang til kantine, bar, mv.

Tag eventuelt derud og bank på dørene, så er jeg sikker på du får feedback.
Ihvertfald fra mig :-)

Bedste hilsener,
Aleksander

Fra Langå
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:08

Hej Runar,

Da jeg for nylig er startet som selvstændig, lejer p.t. et kontor i sådan et kontorfællesskab og har en arkitekt uddannelse bag mig tror jeg godt jeg kan give dig et par tips, altså om faciliteterne generelt.  Men da jeg sidder i det mørke Jylland, kan jeg nok ikke hjælpe så meget med selve lokaliteten.  Har du lyst må du gerne sende mig de spørgsmål du mangler svar på og jeg vil prøve at give mine bedste bud.  Adressen er design@birgisson.dk

Birgir Birgisson

Birgisson Industrielt Design

Tilmeldt 24. Sep 09
Skrevet kl. 16:57

Her er så det endelige forslag til Iværksaetter Center for Ørestad Nord. Centeret kobler sig til Metroen i Dr Byen og forbinder den til den eksistrende akse. Man kan bevæge sig i landskabet under den til offentlige funktioner og i den øvre del er så iværksetter centeret!

Tusind tak for al hjælp ;)

mvh

Runar

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:09

Se http://kingscross.the-hub.net/public/

Samme koncept i London :o)  

Tilmeldt 24. Sep 09
Skrevet kl. 17:42