Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg på rette vej med mine meta titles og descriptions?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter

I løbet af de kommende 14 dage lancerer Posterland ny webshop. Indtil nu er der ikke blevet fokuseret ordentligt på SEO, men nu skal der til at ske noget! Jeg har læst en del om emnet og er nu ved at være klar til at kaste mig ud i meta titles og descriptions til den nye side.

Men jeg vil godt lige være sikker på, at jeg ikke dummer mig fra start af, da vi trods den manglende optimering ligger godt placeret på rigtig mange relevante søgninger. Derfor har jeg forsøgt at skrive et udkast til nogle af vores hovedkategorier, som jeg håber på I lige vil give en kommentar med på vejen. Jeg ved godt, at det er meget tekst, så jeg vil selvfølgelig også sætte pris på, hvis I kun har tid til at kommentere på en enkelt af kategorierne

Tilbudsplakater
Titel: Køb tilbudsplakater af høj kvalitet for ned til 10 kr hos Posterland
Description: Posterland har altid tilbudsplakater helt ned til 10kr. Klik ind og se det store udvalg - perfekt til børneværelset, festdekorationer og meget andet

Filmplakater
Titel: Filmplakater fra blockbustere, klassikere og nichefilm i tusindvis
Description: Posterland har mere end 2000 filmplakater til salg i alle genrer til gode priser. Alt fra klassiske Godfatherplakater til de nyeste børnefilm

Fotografi
Titel: Fotografiske plakater i alle genrer. Køb de kendte fotografers værker
Description: Posterland fører mange af de store fotografers mesterværker. Se det store udvalg af alt fra stilfulde sort/hvid billeder til farverige blomsterbilleder

Fotomodeller
Titel: Plakater med fotomodeller - fra Pamela Anderson til Gemma Atkinson
Description: Posterland har de lækre modeller - fra klassikere som Kate Moss og Jenna Jameson til de nye britiske babes som Gemma Atkinson, Lucy Pinder og Keeley Hazel

Humor og generelt
Titel: Sjove, humoristiske plakater til et godt grin - lige til at hænge op
Description: Posterland har et stort udvalg af sjove plakater - fra humoristiske citater til billige kitch-plakater til 90’er-festen. Klik ind og se det store udvalg

Hobby og Køkken
Titel: Kreative køkkenplakater og hobbyplakater med alt fra astronomi til øl
Description: Har du en hobby, så har Posterland nok også en plakat, der passer til den. Om du så interesserer dig for tropefisk, poker eller flyvemaskiner.

Kunst
Titel: Kunstplakater i kæmpe udvalg. Mere end 15000 titler i alle kunstgenrer
Description: Posterland fører alle de store kunstnere - fra klassiske malere som Van Gogh og Dali til mere moderne kunstnere som Andy Warhol, Frida Kahlo og Asger Jorn

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:52
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels

Det ,der er vigtigt i en titel er, at du rammer en eller måske to søgetermer. Jeg anvender derfor altid forholdsvis korte og præcise titler, der skal afspejle det, en person søger efter. F.eks. søger folk efter 'tilbudsplakat' eller efter 'plakater på tilbud'? Det kan man finde ud af i en søgeordsanalyse, men umiddelbart tror jeg, det er det sidste, 'plakater på tilbud'. Titlen bør derefter afspejle søgetermen, f.eks. 'Plakater på tilbud - Tilbudsplakater fra Posterland'. Her rammer du så to søgetermer.

Meta-beskrivelsen anvendes til at få folk til at klikke på linket og derfor er det en god idé at søgeordene fra titlen gentages 1-2 gange samt at beskrivelsen er 'sælgende' og opfordrer folk til at besøge websiten. Især søgetermerne mangler i nogle af dine meta-tags - det bør du nok gennemgå igen.

Har du i øvrigt foretaget en eller anden form for søgeordsanalyse? For det tror jeg kunne være en god idé...

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 15:15

Hej Jan - tak for svar. Jeg vil prøve at inkorporere lidt flere søgeord i titlerne. Men det må helst ikke bare være en opremsning, vel?

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 15:42

Niels Tybjerg:

Hej Jan - tak for svar. Jeg vil prøve at inkorporere lidt flere søgeord i titlerne. Men det må helst ikke bare være en opremsning, vel?

Nej, det skal ikke være en opremsning. Men det behøver heller ikke at være en hel sætning. Det vigtigste er, at titlen rammer søgeordet. F.eks. ville jeg kalde din forside for 'Plakater - Posterland', selv om du allerede er nr. 1 på plakater.

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)