Hej eksperter I løbet af de kommende 14 dage lancerer Posterland ny webshop. Indtil nu er der ikke blevet fokuseret ordentligt på SEO, men nu skal der til at ske noget! Jeg har læst en del om emnet og er nu ved at være klar til at kaste mig ud i meta titles og descriptions til den nye side. Men jeg vil godt lige være sikker på, at jeg ikke dummer mig fra start af, da vi trods den manglende optimering ligger godt placeret på rigtig mange relevante søgninger. Derfor har jeg forsøgt at skrive et udkast til nogle af vores hovedkategorier, som jeg håber på I lige vil give en kommentar med på vejen. Jeg ved godt, at det er meget tekst, så jeg vil selvfølgelig også sætte pris på, hvis I kun har tid til at kommentere på en enkelt af kategorierne Tilbudsplakater |
Hej Niels
Det ,der er vigtigt i en titel er, at du rammer en eller måske to søgetermer. Jeg anvender derfor altid forholdsvis korte og præcise titler, der skal afspejle det, en person søger efter. F.eks. søger folk efter 'tilbudsplakat' eller efter 'plakater på tilbud'? Det kan man finde ud af i en søgeordsanalyse, men umiddelbart tror jeg, det er det sidste, 'plakater på tilbud'. Titlen bør derefter afspejle søgetermen, f.eks. 'Plakater på tilbud - Tilbudsplakater fra Posterland'. Her rammer du så to søgetermer.
Meta-beskrivelsen anvendes til at få folk til at klikke på linket og derfor er det en god idé at søgeordene fra titlen gentages 1-2 gange samt at beskrivelsen er 'sælgende' og opfordrer folk til at besøge websiten. Især søgetermerne mangler i nogle af dine meta-tags - det bør du nok gennemgå igen.
Har du i øvrigt foretaget en eller anden form for søgeordsanalyse? For det tror jeg kunne være en god idé...