Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det kan ikke passe!? - seo af wordpress blog

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

For over et år siden lavede jeg et site om altanrådgivning.

På daværende tidspunkt, rådgav jeg en andelsboligforening under deres altanprojekt - og lavede websitet for at se om jeg kunne få flere kunder til bi-beskæftigelsen.

Det lykkedes ikke rigtig. Jeg smed AdSense på siden fordi den trods alt tiltræk en del besøgende - og der viste sig at være nogle pæne klikpriser i den niche. Fint nok. Jeg lå nr. 1 i Google på søgninger som "altan rådgivning" og "rådgiver altaner".

Så fik jeg en henvendelse fra en producent som ville reklamere på siden, og så fik jeg idéen til at skifte genre - og blive et oplysningssite - med annonceindtægter.

Pr. 1 august søsatte jeg den reviderede udgave i wordpress
www.altanraadgivning.dk
Jeg tror selv den er ret SEO-venlig, jeg har i hvertfald installeret diverse plugins. Sitemap og All in One SEO..-agtige sager.

I to stive måneder har jeg med en frekvens af 1-3 dage publiceret artikler. Der er i vid udstrækning udgående links. Keyword densiteten på altan, altaner, altanprojekt osv forsøger jeg at øge uden at overdrive.... men jeg kommer ingen steder i Google.

Jeg har tilmeldt siden til godt en håndfuld kataloger, og fra start har den været tilmeldt tre danske RSS kataloger... Det var da godt jeg tilmeldte mig til katalogerne, for de rangerer højere end jeg selv gør i Google.

Søgningen "Altan Rådgivning" illustrerer min frustration. Mit "Hello World" indlæg fra 1. august sniger sig lige akkurat ind på en tredie plads mellem link- og rss-kataloger.  På 4. pladsen ligger et link der er dødt som er til det gamle website...

Målet er top 10 på ordet altan... men jeg skal hilse at sige det er svært at bevare håbet når jeg ikke engang er i top100.

Via webmaster tools har jeg aktivt uploadet sitemap, og i det hele taget er sitet godkendt uden anmærkninger. Ingen døde links, nothing to mention.

Nu er jeg så småt ved at løbe tør for artikel-skriver-krudt, fordi jeg ikke kommer nogen vegne.
- Jeg kan ikke forstå at jeg er ude af google ved at gå fra et html site med 8 undersider - til et artikelmekka i wordpress med 46 indlæg i skrivende stund.
- Jeg har tilmeldt kataloger,
- oprettet gratis wordpress blog og linket til mit eget site
- oprettet en tumblr side, fordi jeg faldt over det på youtube
- lavet små videoklip på youtube, om altaner der linker tilbage til siden


.. alt muligt små-knald for at få tingene til at ske.

Kære Amino, kan nogen komme med bemærkninger, råd vejledning der kan lette min frustration?
-enten ved årsagsforklaring eller ved råd til at gøre tingene anderledes.

Den værste fornemmelse er at jeg ved det her aminoindlæg overhaler mig selv i google allerede senere i dag.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nogle ganske få råd, men følger du dem, skal du nok klare dig bedre.

Hvis du vil findes på "altan rådgivning" kan du inkludere ordet i din titel på forsiden. Og sørge for, at ordet indgår et par steder i teksten på forsiden, så Google slet ikke er i tvivl om, hvad siden omhandler.

Alternativt kan du lave et indlæg/en underside, som er knivskarpt rettet mod sætningen "altan rådgivning" og sørge for nogle links til siden med ankertekster, der matcher.

Og så skal du generelt i gang med at skaffe dig flere links. Og helst med passende ankertekster. Der må gerne stå noget med altan i dem. Du kan begynde med linkkataloger og fortsætte med at tænke over, om der ikke findes nogle andre steder, der kunne have lyst til at linke til en side som din.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

 

nu er det mest en side der linker til din siden har en pagerank 0 , så det er mest links der mangler

der er kun 163 der linker til din siden ,  kender i hvert fald de første par 100 danske kataloger

Vidste du vil finde kataloger kan du bruge google finde den der er indekset i google skriv på google tilmeld hjemmeside , tilmelding link , url , side anbefal mv.

Denne liste har lidt over 100 links hvor du kan tilmelde din side

 http://www.semoblog.com/tilføj-link-71.html

her kan du se hvem der linker til dig Yahoo giver altid det bedste billedet

http://siteexplorer.search.yahoo.com/search?p=http%3A%2F%2Fwww.altanraadgivning.dk%2F&bwm=i&bwmf=u&bwms=p&fr=yfp-t-832&fr2=seo-rd-se

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som tillæg til det der allerede er skrevet bør du redirecte din tidligere site til den nye. Du bør f.eks. redirecte 'hej-verden' til forsiden eller en af de andre sider og hele din gamle side bør du for hver enkel side redirecte til en side på din nye site, så Google ikke kan se to sites.

Og så bør du tænke mere over dine titler på de enkelte sider. Din forside skal måske blot kaldes for 'Altan Rådgivning', hvis det er 'altan' og 'altan rådgivning' du vil ramme. Og så opret en tekst på forsiden, der omhandler disse to søgeord og som ligger der fast, selv om du opretter nye artikler.  

Jan P. Olsen - Min virksomhed Agilitor beskæftiger sig med online marketing, Google AdWords og søgemaskineoptimering (SEO).

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Gode råd fra Frank!

Andre ting: Det er helt almindeligt at et lavprofil-website som det her tager et godt stykke tid at få op i Google, så tiden arbejder for dig!

Intern link struktur er altid godt at have helt styr på, så Google ved hvad vi kalder tingene.

Muligvis kan der vindes lidt ved at oversætte temaet helt og optimere strukturen så det er helt klart hvad der er hovedindhold osv (H1/H2/H3-strukturen).

Hvad skete der med det gamle website? Har du 301-redirections fra de gamle urls til de nye? Der mangler fx en redirect på denne side, som Google har indekseret: http://www.altanraadgivning.dk/altan_sager.html

Mvh Anders

*RETTET: Jan var hurtig mens jeg skrev! :) Også enig der!

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke længere relevant at blive fundet på Altan Rådgivning, men alene at blive fundet ordet altan. Det var så håbet, at jeg rankede højt på e nskov andre god kombinationer. At jeg nævner Altan Rådgivning i mit indlæg er for at eksemplificere - at ikke engang på den søgning kan jeg toppe... hvilket jeg kunne tidligere.

De otte gamle html-filer er såmænd bare slettet fra webserveren. Er man naiv når man regner med at Google er cool med at noget er slettet - og nu ligger der noget nyt?.. jeg forstår at man bliver hæmmet, men når skidtet har været væk nogle uger, lever jeg i en verden, hvor google bør være designet så de selv kan lægge to og to sammen.

@Frank
Hvis jeg vil findes på ordet Altan står dit råd så stadig ved magt. Bevidst har jeg opdelt ordet Altan Portal i titlen for at gavne mig selv i den retning.
9 ud af 10 indlæg har ordet altan eller en bøjning heraf i sin overskift. Jeg ville gerne undgå at blive nødsaget til at sætte f.eks. et sticky indlæg på forsiden, for altid at holde ordet Altan øverst i en overskrift.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Redsox:

De otte gamle html-filer er såmænd bare slettet fra webserveren. Er man naiv når man regner med at Google er cool med at noget er slettet - og nu ligger der noget nyt?.. jeg forstår at man bliver hæmmet, men når skidtet har været væk nogle uger, lever jeg i en verden, hvor google bør være designet så de selv kan lægge to og to sammen.

Hej Redsox

"Naiv" er et hårdt ord, men reflekter lidt over at du ikke har 301 redirected dine gamle sider, og at du nu lige pludselig er droppet langt bagud i Google på de samme søgeord. Det er præcis det man kan forvente når man ikke 301 redirecter sine sider. Google er for så vidt cool nok med at du har slettet de gamle sider og lagt nogle nye på. Nye sider får bare ikke så gode positioner som gamle. Med 301 redirects kan du fortælle Google hvis der ikke er tale om en ny side, men en gammel der er flyttet. I så fald bevarer siden sin anciennitet. Især hvis du har indgående links til de gamle URL'er ønsker du at disse indgående links går i arv til de nye sider. Og det opnår man ikke ved blot at slette siderne.

Mvh Jesper

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en tegning..

Hvordan laver jeg så det hersens 301 redirect.. og plz explain it like im a 5 year old.

Har fulgt fire forskellige tutorials og kan ik få noget som helst til at virke.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Det letteste er at installere det plugin der hedder Redirection

Når pluginet er aktivt går du ind i indstillingerne (Under værktøj) og tilføjer den/de redirections du har brug for:

 

Husk at tjekke bagefter om det virker som det skal.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Læser Google med?

.. smadrer ind på side 2 i dag - på søgeordet Altan

Fulgte Anders' tip om et redirection plugin i aftes. Har tilføjet link og en artikel til et par kataloger her til morgen.. Jeg kan næsten ikke tro det er årsagen... men modet er selvsagt højt.

(solgte også en XL-pakke til en annoncør i torsdags... i 6 måneder.)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)