Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Papegøjeplader

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

 

Jeg har prøvet at google en hel del, men uden held. Synes det er en jungle "out there".

 

Mit spørgsmål er enkelt; Hvis jeg køber en Porsche Cayenne i f.eks. tyskland uden afgifter, hvordan vil regnskabet så se ud når jeg får den på papegøjeplader? Her tænker jeg især på afgiftmæssige besparelser, samt beskattelse.

 

Det skal nok lige nævnes at den skal købes "i firmaets navn", og både bruges til firma og privat. Mit firma er et konsulentfirma og en mindre tæppevirksomhed, som primært fungere som galleri, men hvor jeg også nogengange skal ud med tæpperne til kunderne. Det er alt sammen som enkeltmandsvirksomhed.


Glæder mig til at hører fra jer, og tak for et godt forum som jeg tidligere har fundet mange svar på - nu var det blot min egen tur til at oprette et.. :)

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Må nok hellere nævne at bilen kommer til at koste omkring 35.000 euro, dvs. ca. 250-260 danske

Fra Randers
Tilmeldt 1. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Så vidt jeg ved er det helt afhængig af hvilken bil det er, så jeg tror det er svært for almindeligt dødelige at komme med et præcist svar. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at gribe knoglen og ringe til Skat, og høre dem hvad det vil koste dig. Jeg tror det vil være det nemmeste, og mest præcise for dig :)

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Inde på skats hjemmeside ligger en beregner til afgiften - Så får du et rimelig præcis niveau på hvad den kommer til at koste. Du skal nok også huske en ombygning af bilen hvis den står med sæder monteret i Tyskland

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Tak for svar.. Jeg ville dog foretrække hvis jeg kunne få et svar herfra, da jeg jo faktisk på en måde eftersøger et godt "trick"..

Der er som sagt tale om en Porsche Cayenne, nok en årgang 2008, og til omkring 250-260 DKR (fra tyskland, dvs. uden afgifter, moms???)

Jeg er godt klar over I ikke kan komme med et præcist svar/regnstykke, men bare en cirka opstilling ville være dejlig, så jeg har et udgangspunkt

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus,

 

Tak for svar.. Men; er det så varevogn 50 eller 95 jeg skal vælge? Jeg mener at have læst man kan nøjes med at betale 50% reg. afgift når den skal bruges til både erhverv og privat?

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du skal vælge varebil når du beregne reg. afgift.

Det er rigtig at du kan spare 2500 pr. år i vægtafgift hvis du inreg. den som blandet erhverv/privat. Så skal du bare kunne godtgøre, at arbejdsgiver kræver du stille gulplade bil til rådighed, og det ikke kunne gøre i en alm. bil.

Jeg mener også der er en special reg. vedr. momsfradrag når den nu vejer over 3500 kg. men det skal du lige kigge på. Mener man skal anslå hvor stor en del der er hvervsbenyttelse og der har du så moms fradrag på driftsudgifterne, men husker det ikke 100 %

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Tror ikke du helt er med. Hvis du læser mit indlæg står der at jeg vil bruge den i min egen virksomhed, så kan ikke se hvorfor jeg skal godtgøre at arbejdsgiver kræver at jeg stiller en guldpladebil?

Jeg ved ikke om det er mig der ikke kan finde ud af at udtrykke mig klart nok, eller folk ikke læser hvad jeg skriver.

Det jeg ønsker er at købe en bil i tyskland, indregistrere den i DK på papegøjeplader og på den måde både bruge den i privaten men også iforbindelse med mit konsulentfirma og mit tæppegalleri firma.

I den forbindelse har jeg f.eks. kig på en Porsche Cayenne 2008 til ca. 250.000 kr

Mit spørgsmål er derfor;

A) Hvordan fungere indregistrering når formålet er at bruge den til erhverv? Jeg er (næsten) helt sikker på reglerne hvis jeg ville indregistrere den som privatbil, men er helt på barbund når den skal bruges i firmaregi. Jeg mener at have læst man kan nøjes med 50% reg. afgift nemlig. Giv mig venligst nogen tal jeg kan forholde mig til - det kan vi selvstændige jo godt lide ;-)

B) Hvordan fungere det med moms? Skal jeg stadig betale moms på bilen? For det første taget i betragtning af jeg har hentet den i Tyskland og (mener jeg) også har betalt den tyske moms på den? For det andet taget i betragtning af jeg skal bruge den i bl.a. firmaregi? Jeg kunne selv forstille mig at det er nødvendigt at betale momsen når nu den skal bruges i privaten også, på papegøjeplader. Så er jeg egentlig mest i tvivl om hvordan det er, når nu jeg betaler tysk moms på 19%(?) når jeg køber den.

 

C) Hvordan fungere beskatningen på bilen når jeg bruger i firmaregi? I følge denne artikel: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1229382.ece forstår jeg det sådan at jeg åbenbart blot skal betale 5040 kroner om året i afgift  for at bruge den i privaten. Er det korrekt forstået og hvis det er, betyder det så at man kan stille det f.eks. sådan op:

Afgift på x antal kroner (som vi udregner efter at have svarene på A) +

+ Bilens pris 

(+/- moms efter vi har fået svar på B)

= Totale X.

Totale X trækkes 100% fra i firmaet, og jeg betaler 5040 kr om året i afgift for at bruge den i privaten også? Jeg synes selv det lyder for godt til at være sandt, men er dog ikke sikker.

 

Mange spørgsmål ja, men derfra beder jeg også om at folk kun svarer hvis de rent faktisk kan svarer på det jeg spørger om. :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)