Hej Amino Jeg har i dag et selskab, hvor jeg ejer 50%, samt er medejer af en anden virksomhed med 25% - det er i det sidste af selskaberne jeg får udbetalt løn, til at kunne klare dagen og vejen ;) Jeg bruger rigtig meget tid på begge selskaber, faktisk så meget så jeg er begyndt og tænke over hvad jeg evt. skal vælge fra/til. Jeg har stor interesse for begge typer virksomheder, omvendt må jeg sige at mit hjertebarn er det selskab jeg selv var med til at starte og hvor jeg i dag ejer 50%. Virksomheden har kæmpe potentiale, vi har eneforhandling på nogle meget unikke produkter, samt vi har aftaler med 2 meget kendte danske designere indenfor nichen - men jeg føler bare ikke jeg har tid nok til at dyrke dette. Og det er rigtig kedeligt at se så stort et potentiale bare ligge brak, når man kan se mulighederne. Omvendt er jeg i den situation at kunde grundlaget ikke er udbygget nok pt til at jeg kunne leve 100% hvis jeg sprang solo, på den anden side ville dette i mine øjne ske relativt hurtigt. Men jeg har denne irreterende realitets sans der gerne vil have et sikkerhedsnet, så jeg kan betale huslejen og give min familie mad på bordet hver dag - og ja jeg ved godt dette ikke klinger helt overens med en rigtig iværksætter, men sådan er jeg nu bare :) Så det jeg har besluttet mig for er at lede efter en passiv eller aktiv investor/samarbejdspartner som var interesseret i at købe de øvrige 50% i virksomheden, og samtidig havde mulighed for at skyde noget kapital i virksomheden for at give hele forretningen det rigtige boost - så man kunne komme rigtig fra land. Vores virksomhed er fra 2006 - gav desværre underskud de første par år, men seneste regnskab viste et rimelig pænt overskud - trods at jeg slet ikke har haft ordentlig mulighed for at gøre noget ved det. Udover dette har vi som sagt eneforhandling på nogle unikke produkter som er kommet rigtig godt fra land - i forhold til det arbejde der er blevet lagt - så har vi to koncepter under udvikling med danske designere, samt et niche produkt (kan ikke komme det nærmere her) - og til sidst har vi faktisk en kæde aftale til underskrift pt. Så uden at kunne sige for meget i et åbent forum har vi en rigtig spændende fremtid foran os. Personligt har jeg efterhånden været i branchen i en del år, og har meget viden både rent teknisk indenfor produktion og produkt udvikling, men har også salgs og markedsføringsdelen med mig - og jeg brænder virkelig for det jeg laver - ville bare ønske jeg kunne lave det 110% i stedet for de 20% jeg kan lægge i det i dag. Jeg er sikker på med den rigtige partner/investor eller hvad jeg skal kalde det - og en god sparring mellem parterne at en evt. investering er tjent hjem i løbet af 3-4 år og gerne før. Og jeg ved godt at risiko villig kapital ikke er nemt at finde i dag - derfor prøver jeg med denne tråd og veje morgenluften om der kunne være nogen der havde interesse for et samarbejde - eller måske nogen som kender nogen der kunne have interesse. Det var lidt ærlig snak fra mig, men hvis du mener det kunne være interessant som investor - eller bare vil give din mening til kende, eller har andre guldkorn så skriv bare - dette var ligeså meget for evt. at åbne op for nogle muligheder jeg måske ikke selv har tænkt på. Ser frem til at høre fra jer - god aften. Bendtsen |
Hej Bendtsen,
Jeg har læst dit indlæg, og jeg er meget interesseret i det.
Jeg er selv mekanisk design ingeniør som arbejder i produkt udvikling. Vi udvikling kommunikation produkter og producer dem i Kina. Jeg har 4 års erfaring i teknisk branchen uanset jeg har messe ressourcer og network i fjernøsten. Og jeg tæller kinesisk og engelsk.
Jeg har tænkt på at starte eget firma som konsulent, men jeg mangler et partner som er bedste har salg og markedsføringserfaring.
Derfor synes jeg vi kan forhåbningsfuldt arbejder sammen. Men jeg vil gerne høre mere om din virksomhed og din baggrund.
Venlig giv mig din kontakt, så jeg kan snakker videre.
Mvh
Kasper
novosk@gmail.com