Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Hej, din hjemmeside er grim! Vil du have en ny?"

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:
Skal man tage lovgivningen bogstaveligt, er ingen henvendelse via e-mail, med afsætning før øje, tilladt. Det gælder også e-mails sendt enkeltvis til firmaer med tilbud om f.eks. nyt website eller lignende. Telefonopkald, derimod, er helt i orden så længe firmaet ikke er reklamebeskyttet.

Men hvis virksomheden har lagt sin e-mail ud på deres hjemmeside, under Kontakt, så er der vel juridisk set ikke noget galt i det?

Mvh.

Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:14

David Mc Nally:

Nikolaj Bomann Mertz:

Mikael christiansen:
ved heller ikke om det er tilladt , tror det i hvert fald ikke

Jeg er nu godt overbevist om at det er rigtigt :-)

Skal man tage lovgivningen bogstaveligt, er ingen henvendelse via e-mail, med afsætning før øje, tilladt. Det gælder også e-mails sendt enkeltvis til firmaer med tilbud om f.eks. nyt website eller lignende. Telefonopkald, derimod, er helt i orden så længe firmaet ikke er reklamebeskyttet.

Altid godt at vide :-)

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:21

Nikolaj Bomann Mertz:

David Mc Nally:

Men hvis virksomheden har lagt sin e-mail ud på deres hjemmeside, under Kontakt, så er der vel juridisk set ikke noget galt i det?

Mvh.

Nikolaj

Du må stadig ikke sende uopfordret mails med salg for øje.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 19:27

Det er det jeg spørger om.. Den er vel ikke uopfordret, hvis man har en kontakt side, som jeg fx. har.

Altså hvor jeg skriver at man er velkommen til at skrive til os, hvis man har spørgsmål eller andet?

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:47

Nikolaj Bomann Mertz:

Det er det jeg spørger om.. Den er vel ikke uopfordret, hvis man har en kontakt side, som jeg fx. har.

Altså hvor jeg skriver at man er velkommen til at skrive til os, hvis man har spørgsmål eller andet?

Hvis du på din hjemmeside har en kontaktside, hvor du skriver:

"Send endelig alle mulige og umuligt tilbud - også gerne penisforlængelser, tvivlsomme lån, nigerianske forretningsforslag og alt muligt andet skrammel."

så er der lovligt nok at sende salgsrettede mails til dig. Ellers er det ulovligt og kan blive dyrt.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 19:51

Jo, det bliver stadig betegnet som en uopfordret mail når det er med salg for øje.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:29

Jørgen Olsen:

I stedet ville jeg starte med at rose deres hjemmeside uanset hvor grim den er - og så spørge om de ikke vil have en der er endnu mere fantastisk :)

VH Jørgen Olsen

Jørgen - den kan godt virke modsat. Vi har alle sammen noget, som vi ikke er tilfredse med - men måske ikke lige har tiden til at ændre det. Hvis det f.eks. var hjemmesiden, og der var en der ringede og roste den, kunne man måske få den tro, at manden var helt uden smag.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:33

David Mc Nally:

Nikolaj Bomann Mertz:

Mikael christiansen:
ved heller ikke om det er tilladt , tror det i hvert fald ikke

Jeg er nu godt overbevist om at det er rigtigt :-)

Du behøver ikke ringe til mig jeg er reklame beskytte , og er grundigt træt af de enkelte opkalde der stadigvæk kommer alligevel det er ikke flere gange om ugen som det var før , dengang jeg ikke var reklamer beskytte nu kommer der måske 3 eller 4 opkalde om året .

jeg mener bare lave en perfekt hjemmeside , der ligger højt google så skal der nok komme kunder af sig selv

Du kan jo også svare nogle gange herinde på amino.dk , når der er nogle der søger en webdesigner .

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:44

Hej Nikolaj

Det er ulovligt at henvende sig uopfordret til virksomheder eller private med henblik på afsætning af produkter eller tjenesteydelser.

http://www.it-borger.dk/lov-og-ret/markedsforing/spam-regler-for-reklamer-i-e-mails

Prøv at forestille dig, hvordan samfundet ville bryde sammen hvis det var lovligt?

Jeg mener bøden ligger i størrelsesordenen 40 kr pr udsendt e-mail.

Så 1.000 udsendte e-mails må give 40.000 hvis det ikke er blevet dyrere i mellemtiden

Derfor skal man spørge først Wink

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 22:50

Der er vel heller ikke nogle som sender en email, hvor de gør det klart, at deres hjemmeside sucks...... 

Hvor er ideen med at aflevere et rigtig fedt portfolio, i virksomhederne..... Er der krise ? syntes det er anden gang jeg ser en tråd om dette :-)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)