|
Du skriver til en modtager. Det er det vigtigste at huske på. Denne skal du hurtigt få overbevist om, at din ansøgning er anderledes end de andres. At DU er anderledes end de andre. Og hvordan gør man så det? Ja, det er jo ikke så nemt, men en god start vil være rent faktisk at vise hvad du er, og ikke blot skrive det. Du kender sikkert begrebet "Show it, don´t tell it" - det er alfaomega! Dine "modstandere" i kampen om jobbet kunne typisk skrive noget lignende dette: "Jeg er perfektionistisk og har masser af humor - og dette kombineret med mit fejlfrie dansk, håber jeg vil kunne bidrage til..." osv. Hvis du nu istedet for skriver en ansøgning som rent faktisk får læseren til at trække på smilebåndet, er skrevet i et korrekt dansk sprog, og har alle detaljer på firmaer og ref. helt perfekt opstillet....har du så ikke netop VIST, at du er perfektionistisk, sjov og skriver perfekt dansk? Der er masser af gode sider på nettet hvor du kan finde tjeklister på en god ansøgning. Google: ansøgning, jobansøgning etc. Held og lykke med ansøgningen ![]() Mvh. René |
Hej MK
De gange jeg har skrevet ansøgninger i sin tid - udover de jobs jeg har fået via netværk, så lægger jeg meget vægt på, hvilken værdi virksomheden får ud af at ansætte dig. Husk, at det "kun" er en ansøgning til at komme til samtale, og så er det til samtalen du skal gå efter jobbet.
Jeg har også været i den heldige situation, at sidde på den anden side af bordet. Når jeg har været med til at ansætte, så går jeg meget efter "mavefornemmelsen". Er det en person, som jeg kan forestille mig, at arbejde sammen med hverdag. Og har vedkommende nogle interessante input. Sidst men ikke mindst, udviser ud engagement og selvstændighed.
Bliv gratis medlem