Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skatte spørgsmål..

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nystartet selvstændig fra 1 april 09 og lønmodtager -jeg er moms registeret,. men kan ikke finde ud af om jeg skal betale skat, da jeg ikke ved hvad jeg helt tjener..

Firmaet har ikke overskud endu..

Håber nogen kan hjælpe mig da jeg ikke vil risikere en dum skatteregning.

På forhånd tak Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34

Solstråle:
da jeg ikke ved hvad jeg helt tjener..

Det bør du kunne se af dit regnskab??? Hvis du ikke har fået bogført vil det være en god gang selvhjælp til dit spørgsmål.

Hvis du ikke har overskud så er der ikke noget at betale skat af.

Henrik

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 16:14

Tak for dit svar.. Måske spøger jeg dumt.. Jeg bogføre og svare også moms. Det som jeg bare ikke helt forstår er nu da jeg også er lønmodtager, skal jeg så betale b-skat, men først ved overskud?

Hilsen

Søs

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:20

Når du er momsregistreret, er du underlagt den udvidede selvangivelse, og sålede skal du senest pr 1 juli 2010, angive overfor skat hvor meget du har i overskud/underskud af virksomhedsdrift. Alt efter hvordan dine selangivelse ellers ser ud med fradrag etc, skal du betale en skat af overskuddet. Men først der.

Det er en god ide løbende at lave regnskabet, således at du hele tiden har en ide om hvor meget overskud (og heraf skat) dit firma akkumulerer. Så kan du lægge penge til side til skat, og for den sags skyld også moms.

Bottom line er at du året efter betaler skat af sidste år overskud, modregnet eventuelle fradrag.

Tilmeldt 25. Aug 09
Skrevet kl. 16:33

Ok, mange tak for det fine svar :-)

Hilsen

Søs

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)