Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken POS løsning ville i anbefale til en EDB forretning?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan starte ud med at kigge på disse to firmaer der primært levere disse POS systemer til danske virksomheder.

Concept Data   http://www.conceptdata.dk/

Trige og Tang http://www.trigetang.dk/

Har erfaringer med begge disse systemer og de fungere rigtigt godt, den øverste er en ovebygning på C5 og den fra Trige og Tang kan sagtens integreres med C5, så du let kan lave dit regnskab samtidigt.

Hvis du er i legehjørnet findes der også mange POS systemer på nettet, samt mange sælger lige nu mange systemer billigt på dba. og lignende fra lukkede butikker.. Inden du køber brugt, tag lige og undersøg hvad leverandøren skal have for at omregistrerer deres system til din virksomhed, da der kan være tilfælde hvor det er ligeså billigt bare at købe nyt, og så slipper man for en masse bøvl

Herudover findes der als-kassen http://www.alskassen.dk/, ham der lavede det var også aktivamino på et tidspunkt men har dog aldrig selv prøvet det.

Håber det kan hjælpe dig på vej.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 09:52

Erik P. Ernst:

Det var da også et super værdiforøgende svar du giver her! FLOT! NOT!

POS = Point of sales (som Dimsedut også skrev)

Min pointe rammer nu lige i plet.  Faktisk rammer min pointe lige i bulls eye når det nu viser sig at vedkommende der har startet indlægget her åbenbart heller ikke selv var helt klar over hvad POS helt nøjagtigt dækker over. Faktisk er det hylende morsomt, hvis det da ikke var tragisk.

Det er da et kæmp problem med forkortelser for alt muligt - medmindre selve formålet med at anvende forkortelser er at fordumme debatten som helhed, dels her på Amino, dels alle mulige andre steder. 

Jeg har bemærket at forkortelser ofte bruges af konsulenter og lignende der gerne vil virke rigtig smarte og netop gerne vil "sætte nogen af" i debatten -  mange har ikke nosser til at spørge hvad helvede der snakker om. Mange spørger ikke hvad POS betyder, måske af frygt for at andre skal opfatte dem som dumme. Derved har konsulenten undgået de kritiske spørgsmål som måske ville afslører at vedkommende ikke har noget af substans at komme med.

jeg skriver ikke ovenstående for at fornærme nogen her i debatten - ovenstående er bare min generelle mening om forkortelser: Det er en amerikansk uskik..

Nu skal jeg ikke afspore debatten her yderliger, jeg håber i kan finde frem til den optimale fuldautomatiske internetbutik løsning til en edbforretning og ikke en POS løsning (læs: en piece of shit løsning ;-) ).

Nu vil gå ned og spise en B.L.T. og hermed ønske alle en god dag.

BLT = Bacon, Lettuce, & Tomato. Eller på dansk en klapsammenmad med bacon, salat og tomat.

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 14:43

Jan Balslev:

Min pointe rammer nu lige i plet.  Faktisk rammer min pointe lige i bulls eye når det nu viser sig at vedkommende der har startet indlægget her åbenbart heller ikke selv var helt klar over hvad POS helt nøjagtigt dækker over. Faktisk er det hylende morsomt, hvis det da ikke var tragisk.

---

Nu skal jeg ikke afspore debatten her yderliger, jeg håber i kan finde frem til den optimale fuldautomatiske internetbutik løsning til en edbforretning

Jeg ønsker heller ikke at afsporer denne debat, men jeg tror desværre, at det kun er dig der ikke ved hvad spørgsmålet dækker over og dermed afsporer debatten. Jeg kan ikke helt se hvad det er der er så morsomt.

Hvis du læser det oprindelige spørgsmål een gang til så kan du se at han IKKE spørger efter nogen optimal fuldautomatisk internetbutik løsning, men derimod en POS/butiksløsning til sin fysiske butik ala Fona, Expert osv. Det er kun dig og de andre der har svaret herinde der har bragt en internetbutik på tale.

Havde han ønsket en internetbutik løsning, så var det også det forkerte forum at spørger i.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:58

Nu havde han jo lige oprettet et indlæg om gateway, hosting og lignende, så ens hjerne bliver jo sporet lidt i retningen ;). Men lad det da ligge.

Jimmy

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 18:51

Hejsa

Jeg blander mig lige :)

Du skal vælge POS system ud fra behov, de systemer som de store firmaer kører er hele Retail løsninger som bruges i butikskæder ala expert osv.

Har man mellem 1-5 butikker kan man nøjes med en lille POS løsning ( en kasse del mod et regnskabsprogram/økonomisystem)
Er du ovre i 5-xxx butikker så hedder det Retail løsning.

En af vores samarbejdspartnere arbejder netop nu på en løsning med E-conomic som backend og et TIP TOP moderne POS system som frontend.
Samme POS system benytter Bahne Brugskunst butikkerne m.m i danmark

Jeg kan ikke lige afsløre mere lige nu, men skriv en mail på jh@iadvice.dk hvis du kunne tænke dig at være testkunde eller lign :)

Mvh Johnny Hansen

Nyt regnskabsprogram?
se online demoer af
Visma Businesswww.iadvice.dk efter 1 nov.

Har i allerede Visma Business?
Prøv en gratis dag med en vores dygtige
visma konsulenter.

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 16:37

Saldi bliver udvidet med en POS løsning i den nærmeste fremtid.

Det fungerer pt med stregkodescanner, bonprinter og kasseskuffe og er fuldt integreret med Saldi så lager og finans altid er opdateret.

Hvis de er interesseret i yderligere info så send en mail til phr(snabela)saldi.dk

SALDI Regnskab for iværksættere

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 15:26

Hej Orange
fandt du en løsning det passede dig og din forretning ?
og hvilken løsning valgte du ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:36

prøv se lidt på WinVask  det kan klare de ting.

og det er nemt af bruge.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 04:20

Admind (www.admind.dk) kan levere en Retail løsning til 395,- om måneden - og det er vel og mærke inklusive et fuld udbygget  og integreret regnskabsprogram!

Der vil være opstartsudgifter til computer, scanner, installation, tilpasning osv. Men jeg vil tro at du er fuldt kørende for ca. 20-30.000

Systemet er onlinebaseret (klient og server) og kan håndtere touch-skærme. Du har i standard-løningen mulighed for flere afdelinger, så du kan adskille en butik fra en evt. internetbutik.

Der er INGEN udgifter som forøget databaseplads og deslige. Kun den faste udgift, der dækker hosting, nye versioner/opdateringsabonnement samt fuld online/telefon support!

Send mig en mail, hvis du vil vide mere. Der er forhandlere i både Jylland og på Fyn og Sjælland.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 04:26

Hov, glemte lige at der til systemet også findes en integreret webshop. Dette er dog et tilkøb.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)